Caracteristicile unui conţinut bun. Partea V

caracteristici

Acest articol este ultimul din seria celor 5 articole pe care le-am scris despre caracteristicile unui conținut bun. Pe parcursul acestora am explicat cele mai importante caracteristici pe care trebuie să le aibă textele scrise de noi, dar și anumite reguli pe care ar trebui să le urmăm. Am început cu ce este mai important, structura și relevanța, după care am dezbătut credibilitatea, consistența, ușurința de găsire, scanabilitatea, simplitatea și cum să facem un text mai interesant. Astăzi voi vorbi despre ‘’vocea conținutului’’ și despre stilul de scris.

  1. Vocea

Există două voci pe care putem vorbi cititorului nostru: vocea activă și vocea pasivă. Această voce se referă la modul în care noi scriem și modul în care utilizatorul nostru citește. Trebuie să ne asigurăm că ceea ce tastăm noi într-un mod destul de rapid este ușor de citit și nu îl supunem pe cititor la efort. Când spun efort, mă refer la timpul în care scriem. Cel mai ușor de citit sunt textele scrise la timpul prezent, însă asta nu înseamnă că de acuma vom scrie numai la acest timp, iar trecutul și viitorul le dăm la o parte. Este evident că anumite texte trebuie scrise la trecut, mai ales dacă relatăm ceva ce s-a întâmplat de mult, sau la viitor, dar atât cât se poate este recomandat să folosim prezentul.

Trebuie să explic și care este diferența dintre cele două voci:

  • Vocea activă este mai personală, informală și mai scurtă. Un exemplu pentru acest tip de scriere este: Pisica mănâncă peștele. În acest tip de voce, subiectul este pisica, care a efectuat o acțiune, adică subiectul primește acțiunea.
  • În scrierea în voce pasivă, pe de altă parte, obiectul primește acțiunea. Mergând pe același exemplu avem: Peștele a fost mâncat de pisică.

Este recomandat să fie folosită vocea activă, pentru că este mai personală, dar și timpul prezent.  Acuma, depinde de context și de tipul de text care trebuie redactat.

  1. Stilul de scris

Nu o să vorbesc despre stilul de scris al fiecăruia, ci despre importanța ierarhizării informației. Totul se rezumă la o piramidă inversă. Cea mai importantă informație o scriem la început, după care urmează a doua cea mai importantă informație, și așa mai departe. Este normal și natural să urmăm această linie, pentru că trebuie să atragem utilizatorul să citească conținutul până la final, dar și să îi oferim cele mai importante informații de la bun început.

Cu aceste două caracteristici am încheiat articolul Caracteristicile unui conținut bun. În continuare, o să vă povestesc despre Cum scrii un conținut eficient, Revizuirea și mentenanța conținutului, Cum să devii un scriitor mai bun și Check list-ul final. Vă aștept în continuare pe blogul Klain pentru a citi informații utile pentru creatorii de conținut, dar și despre ultimele evenimente la care participăm.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here