Ce presupune comunicarea pe Facebook pentru un business?

Dacă primul gând care îți vine în minte atunci când te gândești la Facebook este reuniunea cu colegii din liceu sau pozele amuzante, mai gândește-te puțin. Această platformă de socializare este una dintre cele mai puternice resurse de marketing în zilele noastre, iar pentru un business, o pagină de Facebook poate însemna diferența între succes și mediocru.

Există câteva aspecte de care trebuie să ții cont când îți creezi o pagină de Facebook, iar primul pe care trebuie să-l iei în considerare este scopul acesteia. Gândește-te ce anume vrei să faci cu acea pagină? Aici ai câteva opțiuni de răspuns dintre care poți alege:

  1. Vrei să vinzi
  2. Vrei să îți crești vizibilitatea (brand awareness)
  3. Vrei să aduci oameni pe site-ul tău (să mărești traficul pe site)
  4. Vrei să creezi o identitate pentru brand-ul tău
  5. Vrei să păstrezi legătura mai ușor cu publicul tău țintă

În funcție de răspunsul sau răspunsurile pe care le alegi dintre cele de mai sus va fi nevoie să creezi un plan de comunicare eficient pentru ceea ce vrei să obții. Înainte să pornești pe acest drum însă, este necesar să cunoști câteva lucruri despre ce anume face comunicarea pe Facebook pentru un business.

  1. Verifică dacă publicul tău țintă petrece timpul pe Facebook

Încă înainte ca tu să creezi o pagină de Facebook și o strategie de comunicare pentru aceasta, trebuie să te asiguri că publicul tău țintă este prezent pe această rețea de socializare. Cu alte cuvinte, dacă ai un public țintă care nu folosește Facebook, acesta nu este un mijloc de comunicare potrivit pentru tine. Pe de altă parte, în zilele noastre majoritatea oamenilor folosesc această platformă pentru a comunica, astfel că ai șanse semnificative să regăsești cel puțin un segment din publicul tău țintă aici. De aici înainte ține de tine, sau de persoana care se va ocupa de acea pagină, să descoperi acel public și să îl direcționezi spre afacerea ta.

  1. Învață să asculți, nu să vorbești

Cel mai important aspect din comunicarea pe Facebook pentru un business este să asculți doleanțele celor care te urmăresc. Ca idee, degeaba vorbești tu despre telefoanele cu fir, când toată lumea îți cere un smartphone. De aceea, ascultă nevoile publicului tău și încearcă să le oferi ceea ce au nevoie pentru a le îndeplini. În același mod, dacă primești nemulțumiri din partea acestora, este recomandat să iei cel puțin următoarele două măsuri:

a. Acceptă nemulțumirea – fă asta într-un mod politicos, diplomat și umil. Gândește-te cum reacționezi tu atunci când nu ești tratat așa cum se cuvine și cum ai vrea să fi tratat în acea situație.

b. Ține cont de aceasta pe viitor – asigură-te că neplăcerile respective nu se vor repeta. Dacă nu îți îmbunătățești serviciile în funcție de feedback, tot ce vei reuși va fi să îți pierzi clienții.

Nu poți mulțumi pe toată lumea. Cu toate acestea este important să încerci să îți mulțumești clienții. Astfel, dacă există nemulțumiri sau sugestii din partea acestora, încearcă să le remediezi dacă e posibil, iar pe viitor să ții cont de aceste așteptări din start.

  1. Distribuie conținut relevant

O altă regulă de aur a comunicării pe Facebook este legată de conținutul pe care îl distribui. Acesta trebuie să fie cât mai relevant domeniului tău de activitate, pentru ca acesta să se plieze pe nevoile publicului tău țintă. Degeaba sunt drăguțe clipurile cu pisici care cântă la pian, dacă tu vinzi pâine. Ține minte că trebuie să distribui conținut care este important și relevant pentru domeniul tău de activitate, iar comunicarea să se facă potrivit nevoilor clienților tăi.

  1. Bazează-te pe calitate, nu pe cantitate

Mergând mai departe pe conținutul prin care vei comunica pe Facebook cu oamenii care îți urmăresc pagina, este recomandat să te axezi mai degrabă pe calitatea conținutului pe care îl publici și nu pe cantitatea acestuia. Cu alte cuvinte, este mai bine să publici o singură postare pe zi, care satisface nevoile publicului tău, decât zece postări care nu sunt de interes maxim pentru publicul tău.

  1. Adaugă valoare conversației

O ultimă îndrumare înainte să deschizi pagina de Facebook este să oferi valoare conversației. Este important să nu aștepți ca publicul tău să îți spună că e nevoie să îmbunătățești ceva sau că are nevoie de informații în plus. Încearcă să anticipezi ceea ce are nevoie și să îi oferi acele informații înainte ca omul să ți le ceară. Un lucru important în comunicarea pe rețelele de socializare, și mai cu seamă pe Facebook, este să pui accent pe nevoile utilizatorilor, nu pe nevoile brandului tău. Oferă-le utilizatorilor ceea ce au nevoie și abia apoi provoacă-i să îți cumpere produsul sau serviciul. Nu în ultimul rând, ține în vedere scopul pentru care afacerea ta este prezentă pe Facebook și încearcă să nu te îndepărtezi de la acea direcție.

Din experiența mea, pot doar să subliniez cât de important este să ai o gândire realistă și o abordare cât mai diplomată în ceea ce privește comunicarea pe Facebook din perspectiva unei afaceri. Indiferent dacă alegi să comunici într-o manieră serioasă sau să te apropii de publicul tău prin glume și umor, contează extrem de mult atunci când clientul tău simte că poate râde cu tine, și nu că râzi cu alții de el. Așa că te sfătuiesc să nu abordezi niciodată un client în derâdere, oricât de amuzantă ți s-ar părea cererea sa, pentru că impactul nu va fi doar asupra acelui om, ci va ricoșa în alții potențiali clienți care se vor retrage înainte să ajungă la pagina ta.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here