Cum să măsori rezultatele și eficiența unei campanii de promovare online?

masurare rezultate campanie

Dacă nu măsori, nu vei știi ce să optimizezi. Altfel spus, succesul unei campanii de marketing online constă în măsurarea rezultatelor și testarea unor modalități diferite de promovare, până ajungi la cea care îți aduce cele mai bune rezultate.

Mediul digital ne oferă o serie de tool-uri prin care putem să monitorizăm performanța unei campanii, însă trebuie să știm cum să le folosim pentru a obține rezultatele pe care ni le dorim. Pentru aceasta, iată câteva sfaturi de care să ții cont atunci când vrei să măsori eficiența unei campanii.

Setează-ți obiective SMART

Măsurarea unei campanii începe cu setarea obiectivelor. Stabilește de la început care sunt rezultatele pe care vrei să obții și apoi pe baza acestora începe crearea campaniei și implementarea metodelor de măsurare. În funcție de specificul business-ului tău, obiective pot fi creșterea vânzărilor (produse sau servicii), creșterea numărului de abonări la un newsletter, trafic pe site, descărcarea unei broșuri sau a unui e-book, vizualizarea unui video, etc. Nu uita, oricare ar fi obiectivul tău setează o limită de timp și prezintă cel puțin un indicator de progres.

Stabilește publicul tău țintă

Publicul tău țintă nu este reprezentat de toate persoanele cu vârstă între 18 și 65 de ani. Ține cont de ceea ce oferi și targetează doar segmentul/segmentele interesate de produsul sau serviciul pe care îl oferi. Acest lucru te va ajuta să măsori mult mai ușor rezultatele pe care le vei obține și să faci din campania ta de promovare o investiție, nu o cheltuială.

Când să începi măsurarea unei campanii?

După ce ți-ai setat obiectivele și ai stabilit care este publicul tău țintă, următorul pas este implementarea campaniilor. Unul dintre beneficiile unei campanii online este faptul că rezultatele se văd la scurt timp după ce campania a fost activată, dar pentru a determina cu exactitatea ce anume funcționează și ce nu, este nevoie de o perioadă mai lungă de monitorizare și testare. Testează încă de la început mai multe landing page-uri, mesaje sau imaginii și vezi care dintre ele performează cel mai bine.

Tool-uri prin care să măsori rezultatele unei campanii

Indiferent de platforma de promovare aleasă (Facebook, AdWords), acestea îți oferă date prețioase despre performanța campaniilor (număr de click-uri, impresii, rată de click, cost per click, număr de conversii, rată de conversie, etc). Dacă ai un magazin online sau orice alt timp de business care implică acțiunea unui utilizator pe site (înscrierea la un newsletter, adăugarea datelor pentru  descărcarea unui ebook), nu uita să implementezi codul de conversii (pentru campaniile din Google Adwords) sau Facebook Pixel.

Astfel, vei avea un overview al performanței campanie/campaniilor, grupurilor de anunțuri sau a cuvintelor cheie. Având aceste date, vei știi care sunt cele mai căutate produse sau servicii, pentru care dintre acestea merită să crești sau să scazi bugetul, care sunt zonele pe care trebuie să insiști, intervalele orare între care userii convertesc, etc. Apoi, în funcție de aceste date vei ști ce funcționează și ce mai trebuie optimizat.

Unul dintre cele mai importante tool-uri din arsenalul unui marketer rămâne însă Google Analytics. Acesta te ajută monitorizezi performanța unei campanii online (Facebook, AdWords) în corelație cu celelalte surse de trafic (organic, direct, email, refferal), să vezi este comportamentul utilizatorilor pe site sau modul în care interacționează cu site-ul.

Dacă ai un magazin online și ai activată funcția de eCommerce Tracking, poți urmări evoluția vânzărilor generate, produsele adăugate cel mai frecvent în coș, rata de abandon a coșului, canalele care generează cele mai multe vânzări, etc.

Acestea sunt doar câteva idei prin care poți să măsori impactul unei campanii online. Însă, pentru a ajunge la cele mai bune rezultate pentru campania ta trebuie să știi cu exactitate care sunt obiectivele tale, cine este publicul tău țintă, care sunt avantajele tale competitive și în funcție de acestea să creezi mesajele și să implementezi modalitățile prin care să măsori într-un mod cât mai eficient rezultatele. Pentru mai multe detalii, ne-ar face mare plăcere să stăm de vorbă! 🙂

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here