Cu atâtea site-uri online și afaceri lansate în fiecare zi, este tot mai greu să te diferențiezi față de concurență. Știm, vrei să fii cel mai bun, dar nu poți să ajungi pe podium dacă nu ai o direcție clară a ceea ce vrei să obții, nu îți respecți clienții și uiți motivele pentru care ai pornit de la început businessul tău. Plus de asta, probabil cel mai important aspect este că nu investești în comunicarea online atât cât ar trebui, pentru că, până la urmă, website-ul tău și prezența pe canalele de socializare sunt cartea ta de vizită online, iar în majoritatea cazurilor un client te verifică pe internet înainte să cumpere ceva de la tine sau să apeleze la serviciile tale. Iată, deci, cum te poți diferenția:

1. Pune accent pe calitate și nu pe cantitate

Uită de zecile de poze făcute cu telefonul mobil, textele scrise de un angajat oarecare sau de site făcut pe un website special. Nu le poți avea pe toate gratis, iar asta îți va spune orice specialist din domeniu. Dacă vrei să areți că businessul tău e serios și că clienții tăi pot avea încredere în tine, angajează un profesionist care să îți facă un website modern și care să răspundă nevoilor tale. De asemenea, pune accent mare pe textele de prezentare. Greșelile și informațiile eronate sunt “pedepsite” de către cititorii tăi. Nu te avantajează deloc să ai 400 de cuvinte despre un serviciu pe care îl oferi dacă acesta este plin de greșeli și cu multe cuvinte de umplutură. Mai bine ai 200, dar măcar știi că sunt la obiect și oferă o informație relevantă.

2. Comunică constant cu publicul tău

Prezența pe rețelele de socializare este o necesitate în ziua de azi. Evident, aici excludem acele business-uri care nu necesită o prezență pe astfel de canale de comunicare, dar acestea sunt puține. Comunicarea constantă este importantă pentru a menține o legătură cu clienții tăi fie că o faci prin metode tradiționale, fie prin metodele noii ere tehnologice.

Dar, înainte de a te apuca să îți creezi o pagină de Facebook, un cont de Instagram sau Pinterest sau poate chiar un blog al companiei, pune-ți întrebarea dacă știi cum se folosesc corect sau dacă mai bine externalizezi departamentul de comunicare spre o firmă specializată.

3. Evită greșelile de orice fel

Greșeli face toată lumea, dar asta nu trebuie să se transforme într-o scuză constantă. Realizează o strategie pe o perioadă mai lungă pentru a putea prevede problemele care pot să apară și analizează greșelile pentru a învăța din ele. Dacă ai făcut totuși o greșeală, cere-ți scuze și remediază problema.

4. Încearcă să fii mereu mai bun

Nu te mulțumi cu faptul că ai reuși să ajungi pe prima poziție în căutările pe motoarele de căutare. Dacă ești primul, nu înseamnă că ești și cel mai bun, ci doar faptul că ai avut o echipă bună pe SEO. Ascultă ceea ce spun clienții tăi, cere-le feedback și încearcă să le oferi o experiență mai bună de fiecare dată când vin la tine.

5. Fii original

Plagiatul se poate traduce în multe moduri, mai ales în online: copiere de texte, furt de imagini, furt de idei, adaptare de conținut, etc. Dacă nu reușești să fii original, cum vrei să te diferențiezi și să te evidențiezi? Creează o strategie pe termen lung și vino cu idei originale. Nu zice nimeni să nu te inspiri, însă nu copia niciodată munca altuia. Astfel, vei arăta clienților tăi că ești serios și că crezi în ceea ce faci.

6. Ține-ți echipa aproape

Oamenii nemulțumiți din echipă sau cei care nu urmează anumite principii ale firmei pot să fie o bătaie de cap mult mai mare decât clienții nemulțumiți. Învață-ți echipa să rezoneze cu ceea ce faci tu și să răspundă pozitiv oricărei probleme pe care o întâmpină. Nu o dată s-a întâmplat ca imaginea unei companii să fie alterată de proprii angajați, pentru că acești au început să scrie lucruri urâte despre un client sau să i se adreseze într-un mod nefavorabil. Ei trebuie să știe că fac parte din firma ta și, chiar dacă au timpul lor personal după serviciu, toate lucrurile pe care le zis sau fac se pot întoarce împotriva ta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here