Sursă foto: dreamstime.com

Cum scriem un conținut eficient. Partea II

Am mai tot scris că nu există o formulă magică pentru un conținut perfect. Însă, există câteva trucuri și reguli care dacă sunt urmate pot să transforme un text simplu într-unul util și relevant pentru cititor. Prima parte al acestui articol a cuprins câteva îndrumări pentru folosirea corectă a Cuvintelor cheie și a titlurilor (H-urilor), iar astăzi trecem mai departe la liste și link-uri.

  1. Listele

Listele sunt foarte utile mai ales atunci când vrem să evidențiem ceva sau să listăm anumite caracteristici/avantaje/etc. Acestea ajută și la o scanare mai ușoară a conținutului de către cititor, fapt ce tot încerc să evidențiez prin articolele scrise.

Ca să dau un exemplu de cum ar trebui să arate o listă scrisă corect, voi trece caracteristicile principale sub formă de listă:

  • Trebuie/Poate să conțină cuvinte cheie
  • Să fie doar o singură propoziție (să nu fie mai lungă de o linie)
  • Să nu aibă punct la final (.)
  • Să fie scris cu litere mici (nicidecum cu Caps Lock)
  • Să reprezinte un set de idei
  • Să fie simplă

Dacă vrei să faci o listă utilă, urmează trucurile de mai sus și vei vedea că va arăta bine și vizual, dar va fi și apreciată.

  1. Link-urile

Linkurile reprezintă o adevărată bătaie de cap, pentru că de cele mai multe ori nu știm cum să le punem, iar în online sunt numeroase exemple greșite pe care nu ar trebui să le urmăm. Cele mai importante reguli care trebuie ținute minte și care trebuie să le integrăm în scrierea noastră sunt:

  • Nu se pun link-uri pe cuvintele următoare: aici, click aici, mai mult

Nu îi așa că te enervează că vezi un link pus pe cuvântul aici și nu îți zice exact unde te duce? Utilizatorul trebuie să știe unde îl trimiți prin link-ul acela, pentru că există posibilitatea ca cineva să vrea să facă un rău și să trimită spre un site infectat cu viruși sau spre un download. Dacă îl trimiți către un articol, scrie titlul articolului, iar dacă îl trimiți către un alt site, atunci scrie spre site ai pus link-ul.

  • Nu scrie url-ul întreg

Urmează exemplul dat mai sus și evită să scrii tot url-ul paginii și să pui link pe tot acest amalgam de cuvinte și semne.

Greșit: … citește mai multe detalii în articolul www.exemplu.ro/pagina2/titlu-articol

Corect: … citește mai multe detalii în articolul Titlu Articol.

  • Nu oferi explicații inutile

Atunci când vrei să pui un link curat fă-o fără explicații în plus și fără să îl plictisești pe cititor. Păstrează totul simplu și fără aspect încărcat.

  • Nu trece o adresă de email fără să atenționezi în prealabil

De multe ori mi se întâmplă să vreau să copiez o adresă de email, dar dau click din greșeală și mi se deschide automat un program de email cu câmpul de destinatar deja completat. Nu toată lumea dispune de acest program, așa că este enervant să tot trebuiască să închizi programe. Plus de asta, este și o pierdere de timp, în care cititorul poate părăsi site-ul tău.

  • Nu pune link pe prea multe cuvinte (sau propoziții întregi)

Nu este bine din nici un punct de vedere. Singurul loc unde este acceptat este atunci când faci trimite spre un articol sau spre un document.

  • Nu insera prea multe link-uri într-un articol/pagină

Atunci când ai un articol și ai multe link-uri de inserat, mai bine faci la final o anexă sau o listă cu link-uri utile, decât să le tot pui în interiorul articolului sau paginii tale. Este greu să urmărești un text care face tot felul de trimiteri, pentru că la final vei pierde cititorul printre celelalte articole.

  • Pune link pe keyword-uri

Link-urile pe keyworduri se pun pentru scop SEO, dar și pentru a face trimitere spre alte pagini sau articole care sunt bazate pe cuvântul cheie scris de tine. Cel mai bun exemplu pentru asta este atunci când faci legătura între articolele de pe un site.

Cum se face o legătură spre un fișier de descărcat?

Dacă vrei să le oferi cititorilor tăi un fișier pentru descărcare (de exemplu o carte, un studiu, etc) trebuie să faci legătura în felul următor: Descarcă Exemplu cum să faci o legătură (PDF, 15k). Neapărat să incluzi formatul fișierului (pdf/mp3/epub/docx/ppt/xls/etc) și dimensiunea acestuia.

Citeste continuarea, articolului: „Cum scriem un conținut eficient. Partea III

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.