Importanța înregistrării unei mărci

marcă înregistrată

În prezent, internetul reprezintă o forță democratică și o industrie a propagării informaționale. De asemenea, este spațiul ideal pentru plagiat, încălcare a drepturilor de copyright și calomnie. În mediul online este dificil de înțeles pe deplin cadrul legal și modul în care acesta funcționează, dar nu imposibil.

În contextul unei economii centrate pe conținut digital, potențialul unui business este determinat de proprietatea intelectuală asupra mărcii, dar și de branding. Din cauza faptului că proprietatea industrială este una cu substanță imaterială, business-urile au tendința de a nu lua în considerare importanța protecției elementelor lor constituente. Și totuși, ce este marca și de ce este important ca un business să conștientizeze importanța înregistrării sale?

Ce este o marcă?

Marca este cel mai important simbol comercial al unui brand și primul cu care publicul intră în contact, indiferent că este vorba despre logo, ambalaj sau formula unui produs. Pentru marketing, este un instrument de comunicare puternic, independent, cu forță persuasivă și autonom din punct de vedere al succesului. Marca se aplică, în mod particular, brandurilor, deci bunurilor intangibile, iar înregistrarea sa este unul dintre cele mai importante procese desfășurate în cadrul unei companii.

Toate semnele distinctive, susceptibile de a fi reprezentate grafic care permit identificarea și deosebirea bunurilor din aceeași categorie sunt considerate a fi mărci. Dintre acestea amintim litere, cifre, cuvinte, desene, nume de persoane, desene figurative, forme tridimensionale ale produselor, ambalajul, combinații de culori, sunete și mărci olfactive. În prezent, înregistrarea unei mărci se face la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci  (OSIM) printr-o agenție de proprietate industrială, iar, mai apoi, poate fi făcută și la Google. Înregistrarea mărcii la Google, oferă controlul absolut asupra folosirii sale, prin impunerea de restricții.

De ce este important ca marca ta să fie înregistrată?

O marcă înregistrată reprezintă un avantaj în fața competiției, împiedicând activitățile de contrafacere sau piraterie. Devenind proprietate privată din punct de vedere legal, marca oferă dreptul exclusiv de a beneficia de avantajele financiare pe care le oferă un brand. Cu ajutorul unei mărci înregistrate obiectivele de business sunt mult mai ușor de atins. Este ideal ca brandul să fie unul securizat din toate punctele de vedere, astfel prevenția susține atingerea tuturor obiectivelor stabilite de companie.

După cum am menționat anterior, marca este un instrument puternic de comunicare, însă o marcă neînregistrată este o unealtă incompletă. Operarea cu astfel de unelte este deficitară și supune brandul unui număr semnificativ de riscuri, precum furtul de nume, imagine sau produs. Pentru o companie este critic să opereze cu tehnici, strategii și instrumente nesigure, care creează confuzie în privința asocierii dintre brand și produse sau servicii la nivelul mentalului colectiv. Prin utilizarea unei mărci neînregistrate brandul și toate elementele de conținut aflate sub umbrela sa sunt supuse reproducerii, distribuirii, derivării, publicării, vânzării sau transferului. Așadar, o marcă neînregistrată este un instrument incomplet care îngreunează evoluția brandului și, implicit, a business-ului.

Toți factorii din mediul online definesc marketingul digital ca fiind un domeniu plin de provocări, însă este datoria fiecărei companii de a acționa responsabil din toate punctele de vedere astfel încât instrumentele hibrid cu care operează să servească optim la îndeplinirea obiectivelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here