Revizuirea și mentenanța conținutului. Partea I

plan

Am ajuns la ultima parte din ceea ce înseamnă scrierea unui conținut relevant și eficient pentru un website fie el site de prezentare sau vânzare, fie de articole. Următoarele două părți le voi dedica revizuirii și mentenanței conținutului creat, parte importantă din procesul de scriere.

  1. Mentenanța conținutului

Conținutul trebuie revizuit din când în când, fapt ce reamintesc de ori de câte ori vorbesc despre cum se face un conținut. De ce este important? Pentru că este posibil ca unele părți din text să expire, motiv pentru care, la intervale stabilite de înainte (3, 6, 9, 12 luni), ceea ce am scris trebuie recitit de către noi sau un specialist în domeniu. În cazul în care informația oferită nu mai este de actualitate, aceasta trebuie rescrisă sau, în unele cazuri, completată.

  1. Crearea unui plan de conținut

Cineva mi-a spus odată că am o fixație pe planificare, și nu pot decât să îi dau dreptate. Nu putem să lucrăm fără o planificare inițială, mai ales în cazul unui blog, pentru că riscăm să repetăm o informație sau să dezobișnuim cititorul de la revenirea pe site. Această planificare trebuie făcută pe 3, 6, 9 sau 12 luni, în funcție de conținutul pe care îl creăm. Din această planificare nu trebuie să lipsească tema despre care scriem, data la care publicăm conținutul și perioadele când acesta va fi revizuit.

  1. Administrarea conținutului

Există posibilitatea ca un website că aibă mai mulți creatori de conținut, iar tocmai pentru asta este necesar să se stabilească de la bun început cum se administrează conținutul. Există două metode: centralizat și descentralizat.

Administrarea centralizată înseamnă că mai mulți creatori de conținut scriu texte, iar acestea sunt trimise către o persoană care le corectează, după caz, și le publică online.

În schimb, administrarea descentralizată înseamnă că mai mulți creatori de conținut scriu texte, dar sunt și responsabili pentru “bucățica” lor. Fiecare dintre ei trebuie să înțeleagă care este rolul lor și să urmeze planificarea realizată în prealabil.

  1. Realizarea unui ghid de stil

Pentru un site de conținut, cum este BunaDimineata.ro, este important ca fiecare autor să scrie articolele în propriul lor stil, pentru că prin asta aduc plus valoare și fidelizează un anumit tip de cititor. Dar dacă vorbim despre un blog al unei companii sau un site de prezentare/vânzare este important ca stilul de scris să fie același, iar pentru asta este nevoie să se facă un ghid de stil în care să fie cuprinse: tonul vocii, headingurile, nivelul de scriere, terminologii folosite, tipul listelor, unicitatea companiei și alte caracteristici care trebuie urmărite de cel care face conținutul. Atunci când cineva nou va face conținutul, va citi acest ghid și va ști ce să urmărească și cum să scrie.

Este important să nu derutăm cititorul prin publicarea de conținut scris în mai multe tonuri și stiluri, doar în cazul în care acest lucru este semnalat prin prezentarea autorului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here