Ce aduce această criză pentru noi și business-urile noastre?

Anul acesta se împlinesc 13 ani, un număr cu noroc se pare că, de când am decis să deschid firma Klain, după ce am identificat o nevoie într-o piață locală și am creat un proiect ce oferea prezență online pentru unitățile hoteliere. A fost primul proiect personal, un proiect care funcționează și azi.

De atunci și până în prezent s-au schimbat multe. Ne-am dezvoltat ca agenție de maketing online, ne-am diversificat serviciile și produsele pe care le oferim, gama de clienți și ne-am facut planuri mărețe. Am trecut peste multe situații grele, chiar și peste criza economică, o criza care a început, pentru unii în 2008, pentru alții mai târziu.

Atunci am văzut pentru prima dată cum proiectele sunt aruncate la gunoi, deși începuseră cu atat de mult elan, echipe care s-au destrămat, firme care se închid sau drame sociale. Tot atunci am văzut echipe care au găsit soluții, firme care s-au reinventat și oameni care nu au renunțat. Viața a mers înainte pentru ei.

În acea perioadă am înțeles că viața, cu atât mai mult cea de antreprenor, este despre provocări, despre identificat soluții, despre cât de adaptabil ești intr-o situație delicată și despre cât de mult poți să vezi dincolo de ziua de azi.

Și uite azi suntem într-o situație similară, dar diferită în același timp. Deși toți stiam că suntem pe un vârf al creșterii economice la nivel global și ne așteptam ca să vină cel puțin o corecție în următoarea perioadă, nimeni nu a putut să anticipeze că ne va lovi un tsunami atât de violent, in timp ce noi stăm pe plaja la soare.

Azi, tot mai multe firme se închid sau își restrâng activitatea, așteptând să treacă acest val. Se întâmplă peste tot în aproape toate domeniile de activitate. Firmele uită de clienți, uită de colaboratori, uită de furnizori sau chiar și de angajați. Uită că în perioadele grele se fac adevăratele relații.

Si la noi in agenție mulți clienți au plecat instantaneu după ce s-au luat primele măsuri drastice de către guvern și au tăiat orice formă de comunicare, pentru a-și conserva resursele, iar acum stau baricadați într-un colț „sigur”.

La început am încercat atât eu, cât și colegii mei să venim cu soluții pentru ei să le arătăm că, mai ales la unii, serviciile sau produsele lor sunt căutate și în aceste condiții de criză, doar că trebuie să-și schimbe modul de abordare. Am încercat să le arătăm că dacă facem un funnel simplu de vânzări pot să genereze solicitări și cash flow în aceasta perioadă. Dar totuși nu au văzut-o ca pe o soluție și au renuntat.

In schimb, alții s-au activat singuri și ne-au zis că acum este momentul lor, clienții lor sunt in online acum și ei trebuie să fie acolo. Alții au ales să se lucreze la proiectele pe care le-am început indiferent de contextul actual, pentru că văd dincolo de ziua de azi și vor sa fie pregătiți pentru ziua când va trece aceast val.

Sunt convins că tuturor ne este greu, dar modul în care ne uităm la această perioadă poate să fie o drama sau o oportunitate în același timp. Depinde de fiecare.

Cu cât stam mai panicați, cu atât sansele de a fi creativi să ne gandim la soluții de a ne adapta sunt mai mici.

Să nu uităm ca cea mai de preț resursă a noastră este timpul și acum îl avem pentru că #stamacasa

 

Ps: Nu am mai scris demult, dar azi m-am activat după ce toată ziua am discutat la telefon cu 80% dintre clienții și foștii clienti ai nostri, deci sper să nu fiu prea dramatic.

Sursa foto: jumpstory.com

Etichete

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *