Facebook-ul a crescut în ultimii ani cu o viteză incredibilă, și mai toate businessurile și-au creat o pagină de prezentare prin intermediul căreia să comunice cu fanii, să își prezinte serviciile și să își facă un nume mai cunoscut. Dacă nu ai o pagină de Facebook, ar trebui să îți faci, asta dacă publicul tău țintă se află în online, iar dacă totuși crezi că nu merită, citește articolul nostru în care îți prezentăm 10 motive să fii prezent pe Facebook.
Asta cu să își facă un nume mai cunoscut e cumva relativă, deoarece nu ajunge doar să ai o pagină, să postezi niște linkuri sau poze și să te aștepți ca businessul tău să crească. Tocmai de aia, azi îți prezint câteva trucuri prin care să îți îmbunătățești posturile de pe Facebook. Ține mine: nu toate funcționează la fel la toate brandurile, astfel că este nevoie de testare, și iară testare.
-
Fă o planificare
Trebuie să iei Facebook-ul mai în serios. Nu este de ajuns să postezi doar când îți aduci aminte, publicul este mai educat și s-a cam prins cum funcționează toată treaba asta cu social media. Se vede dacă dai o importanță mare și investești în imaginea ta, la fel cum se vede dacă nu îți dai interesul. Și de multe ori faptul că nu îți dai interesul rezultă și în faptul că nu ești vizibil, astfel că te poți aștepta ca Facebookul să aducă bani, că nu o să îi vezi niciodată. Pentru asta: (1) fă o cercetare în prealabil și vezi dacă chiar merită să fii prezent pe Facebook. Nu merită să arunci cu bani pe fereastră dacă clienții tăi nu accesează internetul, mai bine banii aceia îi investești în publicitate offline. (2) Fă o planificare pe baza rezultatelor tale. Adică, după ce ai aflat cam care este grupul țintă (date demografice, utilizarea internetului, intervalul orar, etc) începe cu un simplu excel în care să scrii ce și cum vei posta (poze/linkuri/video/status + orele de postare) măcar pe o perioadă de o lună. După prima lună, planifică pentru o perioadă mai lungă, evident, în funcție de rezultatele obținute în prima lună. Vezi unde mai trebuie schimbat, ce merge, ce nu merge, analizează tot, doar așa vei reuși să ajungi la acei oameni care te interesează pe tine.
-
Textele lungi nu au ce căuta într-o postare
Pune-te în situația utilizatorilor: tu ai citi un text lung de la o postare pe Facebook sau ai trece peste? Trebuie să înțelegi că oamenii scanează și caută informația cea mai importantă, iar dacă asta este îngropată în mijlocul unei fraze lungi, nici măcar nu o sa fie citită. Folosește cuvinte puține pentru descrieri de poze, video și linkuri. Încearcă să captezi atenția cât mai repede, ceea ce ne duce la punctul 3.
-
Pozele trebuie să fie captivante
Pozele fac cât o mie de cuvinte, nu-i așa? Caută poze sau folosește poze proprii care sunt atractive și care să fie în concordanță cu ceea ce ai tu de transmis prin cuvinte. Această regulă se aplică atât la unități de cazare, unde pozele bune sunt chiar necesare, cât și la magazine online pentru prezentarea produselor, agenții de turism, etc. Dacă vrei să transmiți că oferi calitate și servicii excelente, uită de pozele cu telefonul și angajează un profesionist care știe cum să pună într-o lumină bună produsele și serviciile tale. Pozele cu telefonul păstrează-le doar pentru umanizarea companiei în fața clienților.
-
Video, poză, text sau link?
Videoul este cea mai recentă invenție a celor de la Facebook, să nu mai punem la socoteală că au introdus de curând și funcția de vizualizare video la 360⁰. Nu degeaba a ajuns să fie cea mai ușoară formă de promovare și de creare de interacțiune. Dar, asta nu înseamnă că dacă postezi videouri o să îți crească numărul de likeuri sau vânzările. Tipul de postare trebuie să fie corelat cu grupul țintă a business-ului. Cum am spus și mai sus, trebuie să testezi tot și să vezi ce se potrivește profilului tău.
-
Facebook îți permite să modifici… cam tot
În momentul în care vrei să postezi un link, Facebook te lasă să modifici poza, titlul și descrierea. Folosește toate aceste atuuri în avantajul tău. Pune cuvinte cheie în descriere (acolo unde se preia meta descriptionul automat), pune o poză mai atractivă sau rescrie titlul. E la alegerea ta cum vrei să modifici, dar ține cont și de sfaturile de mai sus.
După cum am spus și la început, aceste reguli sunt generale și nu se aplică în aceeași măsură pentru toate paginile de business. Depinde foarte mult și de ce îți dorești și vrei să fii prezent pe Facebook. Analizează, testează, rescrie și ia-o de la capăt. Iar dacă nu îi dai de capăt deloc, contactează-ne pe noi și lasă comunicarea online pe mâinile noastre.