Nu mai este un mister faptul că lipsa unui cont activ pe rețelele de socializare te defavorizează din atât de multe puncte de vedere. Se spune că dacă n-ai Facebook, nu exiști. Dar ce se întâmplă de faptul cu business-ul tău dacă nu are un cont de Facebook?
În cele ce urmează vom prezenta importanța deținerii unui cont de business pe Facebook pentru afacerea ta, vom discuta despre relevanța acesteia, statistici din online iar la final am pregătit un ghid ideal pentru a te poziționa ca un manager integru în mediul online, diferențiindu-te de compania ta și fiind relevant pentru comunitate.
-
Dimensiunea economică
La nivel mondial, numărul persoanelor care aderă la platforma Facebook, a depășit în 2020 cifra de 2.700 de milioane de utilizatori lunar, număr care este în continuă creștere. Raportându-ne la device-urile folosite de către utilizatori, preponderent în rândul preferințelor acestora se află mobile, 79,9% accesează platforma doar de pe telefon în timp ce 18,5% aleg atât conectarea de pe computer cât și de pe telefon.
Cele mai urmărite pagini de business din Facebook, în Iunie 2020*, sunt:
- Facebook: 214,62 milioane de urmăritori,
- Samsung: 159,82 milioane de urmăritori;
- Cristiano Ronaldo: 122,28 milioane de urmăritori;
- Real Madrid CF: 111,33 milioane de urmăritori;
- Coca-Cola: 106,96 milioane de urmăritori;
- FC Barcelona: 103,35 milioane de urmăritori;
- Shakira: 100,03 milioane de urmăritori;
- Tasty: 97,91 milioane de urmăritori;
- Vin Diesel: 96,71 milioane de urmăritori;
- Leo Messi: 90,16 milioane de urmăritori.
-
Paid partnership with sau despre puterea de influență a brandurilor prin campanii sponsorizate
Statistic vorbind, majoritatea oamenilor ajung să achiziționeze produse sau servicii online, pe baza reclamelor care apar pe Facebook. Mai exact 80% dintre consumatori achiziționează cel puțin odată pe baza reclamelor, în timp ce doar 20% dintre utilizatori nu au făcut nici o achiziție pe baza recomandărilor din feed.
Cât costă realizarea unei campanii PPC? Depinde.
Facebook ne oferă posibilitatea de a opta pentru zeci de formate când vine vorba de reclame plătite, lăsând la atitudinea și creativitatea fiecăruia să aleagă exact ce se potrivește nișei promovate. Aici putem alege de la reclame e tip video, la imagini statice, carousel, până la postări care oferă o experiență instantă consumatorilor. Totodată, costul unei campanii de tip PPC diferă și de strategia abordată în momentul setării campaniei, asta pentru că diferă o campanie care are ca obiectiv plata per cost, per acțiune, per vizualizare, per conversei sau lead și multe altele.
Raportându-ne strict la puterea de influență a consumatorilor, cel mai mare impact asupra deciziei acestora îl au prietenii, rudele, cunoștințele, colegii și multe altele. Pe scurt, vorbim de sursele personale. Pe locul doi în topul surselor de informare sunt chiar reclamele de marketing, cu diferitele forme ale acestora: bannere, Facebook Ads, Influencer Marketing și multe alte varietăți ale acestora*.
Domeniile în care Facebook are cel mai mare impact asupra deciziei de cumpărare sunt hainele și încălțămintea (domeniul fashion) în proporție de 36%, produsele de casă și accesorii (design interior) cu 33% și cele electronice și electrocasnice în proporție de 31%*.
De ce stau lucrurile astfel? Pentru că fiecare campanie are la bază o strategie de vânzare, motiv pentru care acestea se adaptează în funcție de specificul fiecărei platforme. Astfel, preponderent pe Facebook la nivel mondial* avem persoane preponderente de sex masculin 47%, iar vârsta medie este de +25 de ani.
-
Brand de business versus brand personal
Brandul profesional reflectă exact imaginea pe care o are compania în online, modul în care este privită, cum se poziționează în raport cu concurenții, clienții și multe alte aspecte. Astfel, e important ca fiecare owner să aibă un brand personal, să iasă în față pentru a reprezenta compania și să o facă autentic, diferit de business-ul în sine.
Crearea unei pagini de business a companiei îți oferă posibilitatea să comunici cu consumatorii, să-ți ții la curent cu toate noutățile din cadrul companiei, să-i informezi cu privire la produsele și serviciile oferite și evident, să-i convingi să rămână, să-i loializezi. Raportându-ne la statisticile din mediul online, peste 52% dintre marketeri consideră că rețelele sociale influențează pozitiv profitul unei companii și aproximativ 80% dintre companii distribuie conținut original pe rețelele sociale în care activează.