Puterea storytelling-ului în branding

articol

Cei mai buni scriitori, speakeri, traineri, lideri, profesori știu să spună povești.

Un brand care se remarcă este mai ușor de reținut de către public, mai ușor de accesat la nivel mental, față de altele din aceeași categorie. Astfel, de-a lungul timpului, el reușește să creeze o conexiune cu potențialii cumpărători, ceea ce contribuie în mod direct la ocuparea unei poziții relevante în piață.

Un brand care se remarcă poate deveni în scurt timp un brand puternic.

TED – comunitatea globală a cărei misiuni este aceea de a răspândi idei menite să schimbe atitudini, vieți și, în cele din urmă, lumea, este unul dintre cele mai bune exemple prin care oamenii creează engagement cu ajutorul narațiunii simple, accesând imaginația publicului.

Cel mai accesibil tool de care dispun brand-urile pentru a deveni puternice este cuvântul. Mai multe cuvinte creează o poveste. Povestea este cea care reușește să captiveze în cel mai facil și sincer mod un copil, un adult, un utilizator, un cumpărător, deoarece are capacitatea de a crește intensitatea unei emoții pozitive.

Story

Pentru a construi povestea brandului tău trebuie să răspunzi la 2 întrebări:

1.Care este scopul pentru care brand-ul tău există?

Un exemplu excelent de storyteller care poate răspunde cu ușurință la această întrebare este reprezentat de organizațiile non-profit (non-guvernamentale). În ONG-uri alegem să ne investim banii și timpul, fără a primi la schimb un produs ori un serviciu specific.

Dacă brand-urile ar aborda procesul de comunicare din perspectiva unui ONG, aceea de a ajuta consumatorul în primul rând, și de a vinde în al doilea rând, ar avea parte de mai mult succes.

2.Prin ce se deosebește brand-ul tău de celelalte?

Importanța ofertei unui brand a scăzut de-a lungul timpului. Pe o piață aflată într-o constantă creștere, competiția e pe măsură, iar aspectul care face diferența se referă la modul în care un brand oferă. De ce alege să facă ceea ce face, care acel why we do what we do? în spatele căruia se află motivația și care ar trebui să reprezinte punctul de pornire în crearea oricărui brand.

Tool

Pentru a transforma o poveste într-un tool eficient pentru brand-ul tău, aceasta trebuie narată într-un mod transparent și autentic. Trebuie să aibă acel core belief (morala poveștii) și să ajute publicul țintă să ajungă la happy ending-ul sperat (finalul fericit).

Cu cât morala poveștii este mai puternică, prezintă un impact semnificativ și transmite mai mult, cu atât relația dintre brand și consumatori va fi mai puternică. Cu toate acestea, morala poveștii nu poate fi aceeași pentru toate categoriile public (audience). Brand-urile trebuie să intuiască acest lucru și să creeze abordări diferite, dacă vor să se identifice cu un segment cât mai mare de indivizi.

Dacă o mare parte dintre consumatori reușesc să iți ignore brand-ul, cu siguranță că nu pot face același lucru și cu povestea sa.

Advertising. Storytelling. Engagement

Fiecare brand încearcă să creeze o legătură cu publicul căruia i se adresează, însă acest scop nu este întotdeauna atins conform așteptărilor. Ceea ce reușește să facă majoritatea este „să întrerupă” userul, atunci când acesta petrece timp pe rețelele de socializare, de exemplu. De ce să-l întrerupă? Pentru a-i comunica cine este, de ce este cel mai bun, de ce este mai bun decât restul și ce trebuie să facă, în calitate de potențial consumator.

Peste 75% dintre email-urile primite din partea companiilor nu sunt deschise și peste 99% dintre bannere sfârșesc prin a fi ignorate. Unul dintre obiectivele principale ale advertisingului este acela de a atrage atenția publicului pe termen lung, iar cel de-al doilea vizează crearea de engagement.

În advertising, povestea nu este un instrument de entertainment, ci reprezintă fundamentul schimbării unei decizii, atitudini sau a unui comportament. De aceea, brand-urile trebuie să investească timp construind relații cu ajutorul cărora să reușească să integreze publicul țintă în povestea de brand.

Storytelling-ul este elementul cheie care schimbă perspectiva din care privești advertising-ul, care face ca procesul prin care comunici să aibă un impact semnificativ și relevant pentru brandul tău. Integrarea corectă a storytelling-ului în branding te ajută să identifici factorii care îi determină pe consumatori să acționeze. Facilitează comunicarea dintre ei și brand cu ajutorul emoției, iar ei vor reacționa în consecință.

Evoluția unui brand implică toate aceste elemente, bazate pe două concepte fundamentale: crearea unei povești și modul de transmitere a narațiunii. Prin ele se urmărește stabilirea unei conexiuni de lungă durată cu grupurile țintă, fundamentată pe înțelegerea importanței dezvoltării relației cu consumatorul și transformării acestuia în client.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here