Cine sunt influencerii din Social Media?

influencer

Social Media se află într-o creștere permanentă datorată numărului de utilizatori, iar în prezent, acest fapt determină poziționarea sa pe ultimul loc în topul celor patru puteri are statului. Procentul celor care aleg drept sursă primară de informare mediul online, dar preponderent Social Media, crește semnificativ, datorită avantajelor pe care le oferă. Conținutul este accesibil și foarte divers și poate fi accesat prin intermediul articolelor documentate, recenziilor, testelor, discuțiilor și comentariilor livrate sub formă de text, imagine, infographic sau video. Mai mult decât atât, informația transmisă ajunge la utilizator printr-un număr mare de device-uri, precum smartphone-ul, tableta, desktop-ul sau laptop-ul.

Ce este un influencer și cu ce se ocupă?

Termenul de influencer sau conceptul de influencer marketing este unul familiar specialiștilor în marketing, dar mai puțin cunoscut publicului larg. Acesta a devenit popular odată cu dezvoltarea unor strategii de brand ale căror rezultate evidențiază faptul că utilizatorii sunt mai dispuși să achiziționeze un produs dacă acesta le este recomandat de cineva. Astfel că, influencerul este o persoană foarte activă în mediul online care instituie o comunitate de urmăritori și dobândește puterea de a influența anumite decizii ale acestora, tocmai datorită conținutului informațional distribuit constant și consumat de audiență.

Fie că vorbim despre nutriție și sănătate, modă sau călătorii, influencerii activează într-o varietate de domenii de activitate. De cele mai multe ori aceștia își desfășoară activitatea într-un domeniu sau în mai multe domenii conexe, însă e imposibil să fii influencer complet, întrucât nu poți informa publicul cu privire la toate subiectele existente.

Cine sunt influencerii români din Social Media?

În România, cei care au obținut statutul de influenceri sunt specialiștii, oamenii obișnuiți și celebritățile. Specialiștii au expertiză într-un domeniu și sunt capabili să exercite influență asupra publicului întrucât emit opinii avizate, bazate pe un suport informațional sigur. Oamenii obișnuiți câștigă popularitate în Social Media datorită potențialului lor a de gândi și de a se manifesta distinct cu privire la unul sau mai multe concepte. Celebritățile sunt plăcute de mase semnificative de utilizatori datorită reputației și carismei lor.

Canalele de comunicare de care se folosesc influencerii români sunt pagina de Facebook, contul de Instagram, cel de Snapchat, canalul de Youtube și blogul personal. Folosirea mai multor canale sau chiar a tuturor celor menționate susțin creșterea vizibilității și a popularității. Brandurile devin interesate de anumite categorii de influenceri, multora dintre aceștia oferindu-li-se oportunitatea de a deveni imagine de produs ori de brand sau de a dezvolta proiecte importante. Astfel, influencerii nu mai privesc platformele ca pe simple conturi de Social Media, ci se îndreaptă către zona de business, făcând din pasiunea lor o sursă de venit și din numele lor un brand personal.

DISTRIBUIȚI

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here