10 caracteristici pe care trebuie să le aibă conținutul tău

Deși la prima vedere creare de conținut pare o treabă ușoară, trebuie să te contrazic chiar din prima propoziție. Mulți proprietari de business-uri își fac propriul conținut sau lasă asta pe mâna unei angajate care nu are nici o experiență în domeniu. Iar asta este o mare greșeală, deoarece sunt anumite caracteristici care trebuie urmărite și, până la urmă, nimic nu se poate compara cu ochiul și simțul formate ale unui specialist. Din experiență, îți ofer 10 caracteristici pe care conținutul făcut de tine ar trebui să le aibă:

1. Structură simplă. Cel mai important lucru este cum structurezi conținutul în pagină. Astfel, îți poți construi mult mai ușor textul și vei știi exact unde este nevoie de anumite subtitluri, unde vei insera imagini și cum îl vei fragmenta.

2. Relevanță și utilitate. Un conținut care nu este relevant pentru grupul tău țintă, nu îți va aduce conversii. Dar pentru asta trebuie să știi, în primul rând, care este grupul tău țintă. Creează un conținut care să fie util pentru utilizatori și care să le ofere răspunsuri la întrebările pe care le au.

3. Credibilitate. Minciunile și declarațiile false nu își au locul pe un website serios. Tocmai pentru asta trebuie să cunoști subiectul despre care scrii, produsele pentru care faci descriere sau să vizitezi unitățile de cazare pentru care faci prezentare. Documentarea este o parte importantă din procesul de creare conținut. Nu uita, dacă cineva te prinde cu minciuna îți poate distruge foarte ușor reputația și imaginea.

4. Actualitate și consistență. Nimănui nu îi este de folos un conținut “expirat”. Este posibil ca unele părți din textul tău să trebuiască să le rescrii după o perioadă. Dar ai grijă. Dacă rescrie altcineva acele părți, acesta trebuie să mențină aceeași voce pentru a nu crea confuzie.

5. Posibilitatea de a fi găsit ușor. Chiar dacă ai scris un articol/text foarte bine documentat, dacă nu știi să îl faci ușor de găsit, acesta nu va fi citit și vei constata că ai muncit degeaba. Inserează în interiorul conținutului link-uri, oferă posibilitatea ca cititorii să poată căuta pe site prin intermediul unui search bar, trimite link-uri spre conținutul tău din alte site-uri și lucrează la o arhitectură a site-ului cât mai ușor navigabilă.

6. Scanabilitate. Oamenii prea puțin mai citesc, ei mai degrabă scanează. Iar pentru asta este nevoie să “rupi” conținutul prin subtitluri evidențiate, să creezi liste, să oferi un mic conținut în partea de intro și să pui cele mai importante informații în partea de sus. Nu uita nici de imagini, video sau infografice.

7. Simplitate. După cum spuneam, oamenii prea puțin mai citesc, astfel că trebuie să le oferi conținut care se poate citi repede și poate fi înțeles ușor. Folosește cuvinte scurte și simple, fă liste și grafice, evită acronimele dacă nu le explici în prealabil, spune exact ceea ce trebuie și oferă exemple. Nu uita: trebuie să scrii ca să informezi, nu ca să impresionezi.

8. Să fie interesant. Ca să faci un conținut interesant construiește titluri care atrag (însă evită titlurile de click-bait), să oferi exemple și anecdote și să fii direct.

9. Să aibă o voce. Trebuie să fii atent cum vorbești cu cititorul, dacă îți permiți să fii sau nu mai personal în exprimare și să folosești timpul prezent.

10.Stil de scris format. Nu uita să folosești stilul piramidei inverse: să pui conținutul important la început, după care urmează informația interesantă și informațiile mai puțin importante.

Mai pe larg despre fiecare caracteristică poți citi în mini-ghidul pe care ți l-am pregătit.

Etichete

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *