Sursă foto: freepik.com

15 lucruri pe care trebuie să le știi despre ce înseamnă prezența unui business în Social Media

Social Media a devenit a doua noastră realitate. Folosim internetul atât pentru socializare și entertainment, cât și în business, educație și multe altele. În termeni de comunicare de business și marketing, există numeroase avantaje ale rețelelor de socializare pe care trebuie să le luăm în considerare.

 

Pentru început, ne punem întrebarea: Ce este Social Media? Simplu spus, acesta este numele dat tuturor platformelor mobile și web care sunt utilizate pentru a transforma comunicarea într-un dialog interactiv. Printre ele se numără Facebook, Instagram, TikTok, Youtube, Linkedin și multe altele.

 

„Dialogul interactiv” este cuvântul cheie, deoarece acesta sugerează direct importanța platformelor la nivel de business. În continuare, Klain îți oferă 15 puncte esențiale ale prezenței unei companii în Social Media.

 

I. Informații generale

1. Aproape 15 milioane de români, adică 74% din populația țării, folosesc Social Media, iar numărul lor este în creștere. Acest procent arată faptul că publicul țintă poate fi găsit în acest mediu, indiferent de industria în care operează o companie.

 

2. În România, cele mai populare platforme sunt Facebook, Youtube, TikTok, Facebook Messenger și Instagram. În acest punct, este important de menționat însă că traficul de pe aceste platforme fluctuează foarte rapid. De exemplu, TikTok a înregistrat recent o creștere substanțială, depășind astfel Instagram ca număr de utilizatori în România. Cu toate acestea, Facebook continuă să rămână cea mai utilizată platformă la nivelul țării noastre. Aceste dinamici trebuie luate în considerare pentru a crea strategii inteligente de comunicare.

 

3. Peste 87,9% dintre companiile din România aflate în Top 1000 după cifra de afaceri din anul 2020 dețin o pagină de Facebook, conform unui studiu Klain. Astfel, putem deduce că succesul unei companii și prezența acestuia în online sunt interdependente.

Sursă foto: freepik.com

4. Pe Social Media suntem storytelleri, nu doar oameni de business. Prezența unui business în Social Media vizează de multe ori crearea unei comunități și nu vânzarea directă. Chiar dacă scopul final este dezvoltarea companiei și creșterea profitului, comunicarea în Social Media este menită să formeze o comunitate de followeri real interesați de produsul sau serviciul oferit.

 

5. Prezența pe Social Media poate dezvolta o afacere din punctul de vedere al strategiei de business. A fi prezent în online înseamnă a interacționa des cu publicul care contează. Acest dialog ajută în luarea deciziilor de dezvoltare a afacerii: datele colectate vor ajuta în cercetări de piață, recenziile vor pune în evidență punctele forte și punctele slabe, diferite sondaje și chestionare vor putea fi create pentru a înțelege mai bine nevoile potențialilor clienți.

 

6. Totul este monitorizat și ținut sub control prin date. Prezența online nu înseamnă doar texte cât mai creative și interacțiuni umane – ea este cuantificată în zeci de tipuri de măsurători. Există tool-uri care ne oferă detalii despre view-uri, rata de engagement, click-uri, mențiuni, rata de conversie, reach și mulți alți indicatori.

 

II. Content

 

7. Cui te poți adresa, ca business, pe platformele de Social Media? Răspunsul scurt la această întrebare este: tuturor celor care fac parte din target, adică clienților actuali și potențialilor clienți. Când comunicăm trebuie să fim atenți la interacțiunea cu cei care ne cunosc deja brandul, dar și la atragerea de noi consumatori.

Sursă foto: freepik.com

8. Comunicarea înseamnă încredere și construirea treptată a unei decizii de cumpărare. Odată cu internetul, procesul de informare pentru achiziția unui produs sau serviciu devine mai accesibil și facil. Având toate instrumentele la îndemână, consumatorii iau decizii de cumpărare pe baza unui research – fie el prin căutări pe Google, pe site-uri sau pe Social Media. De aceea, în multe cazuri, business-ul care reușește să fie cel mai vizibil și să ofere cele mai relevante informații, va fi și cel ales de către consumatori.

 

9. Este esențială alegerea platformei pe care comunici. Fiecare rețea are propriul specific, atât în conținutul publicat, dar mai ales în ceea ce privește audiența activă în aceasta. De exemplu, pe Instagram vom construi o strategie pentru a targeta oameni din categoria de vârstă cea mai prezentă acolo (18-25 ani), iar pe Facebook ne putem adresa și vârstelor mai înaintate, până la 65 de ani.

 

10. Ideile creative – singura soluție pentru a ieși în evidență. În momentul actual, rețelele sociale au parte de o suprasaturare. În acest context, conținutul publicat trebuie să atragă atenția. De aceea, un content writer are un rol esențial, el implementând idei creative și asigurându-se că strategia de comunicare dă rezultate.

 

III. Tips and tricks

 

11. Urmărește-ți concurența. În era Social Media, a fi la curent cu activitatea competitorilor din piață este un lucru facil. Conținutul din platformele sociale este public, astfel că este mult mai simplu să vezi ceea ce fac competitorii din sectorul tău, să le analizezi strategiile și să identifici exact modurile prin care te diferențiezi.

 

12. Cu cât intri mai repede în Social Media, cu atât mai bine. Prezența pe Social Media nu va da roade decât în timp. Este un proces constant și de lungă durată, pe care un business trebuie să-l înceapă încă de la primii lui pași. Cu cât îți dezvolți mai repede o imagine, cu atât ai șanse să absorbi o parte mai mare din targetul tău, înainte ca alți concurenți să intervină în acest proces.

 

13. Videos, please. De departe cea mai utilă și apreciată formă de content sunt videourile. Importanța conținutului video este dată de capacitatea sa de a atrage atenția urmăritorilor, într-un mod în care simplele texte sau imagini nu o vor face niciodată.

Sursă foto: freepik.com

14. A fi în trend înseamnă a-ți asigura relevanța. Pe Social Media, este recomandat ca un business să arate că este la curent cu noile tendințe. Urmărirea și practicarea ultimelor trenduri (tipuri specifice de postări sau activitatea pe TikTok, de exemplu) poate fi distractivă și eficientă, demonstrând consumatorilor că brandul este unul uman, autentic și ancorat în viața cotidiană.

 

15. Influencer Marketing – o cale spre succes. Odată cu era digitală, a apărut și această nouă „tipologie umană”: influencerul. El reprezintă o persoană publică care, prin comunitatea formată, are posibilitatea să-și inspire sau convingă fanii să acționeze într-un anumit fel. Integrarea unui influencer într-o strategie de comunicare se poate dovedi extrem de utilă. Conform unui raport Mediakix, colaborarea cu un influencer aduce o rată de engagement de 8 ori mai mare.

 

Ca mediu de marketing și comunicare business, Social Media acoperă o arie atât de vastă încât reducerea sa la câteva idei este dificilă. Cele 15 puncte atinse în articolul de față sunt menite să ofere o imagine de ansamblu și să arate faptul că prezența online a unui business constituie în prezent o cerință care trebuie îndeplinită de orice afacere care își dorește succesul.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.