Caracteristicile unui conţinut bun. Partea I

Dacă până acuma am făcut o introducere despre conținut și am punctat diferențele dintre crearea de texte pentru print și online, începând cu acest articol voi vorbi despre conținutul în sine și despre caracteristicile pe care trebuie să le aibă. Nu sunt puține, recunosc, dar fără ele textele noastre ar fi doar cuvinte înșirate fără nici o noimă sau scop. Regulile și micile îndrumări sunt binevenite mereu, iar principalele 10 caracteristici le voi discuta pe parcursul următoarelor părți din acest articol.

  1. Structura

Majoritatea lucrurilor care ne înconjoară au o structură clar definită. Atunci conținutul nostru de ce nu ar avea? Evident că nu trebuie să facem ceva doar pentru toată lumea  face, dar în content writing acest aspect este unul necesar. Sunt anumite lucruri pe care trebuie să le facem înainte să ne apucăm de scris (le-am discutat mai pe larg în De ce scriem diferit pentru online? Partea I). Structura textului, și implicit a paginii, este unul dintre cele mai importante. Utilizatorul final trebuie să înțeleagă ceea ce vrem noi să transmitem și să fie în stare să citească fără a trebui să depună un efort suplimentar. Nu e necesar ca această structură să fie desenată sau scrisă undeva, însă este recomandat.

  1. Relevanță și utilitate

Ce s-ar întâmpla cu un text dacă nu ar fi relevant și util cuiva? Evident că s-ar pierde prin mulțimea de texte pe care le conține internetul, iar noi, creatorii de conținut, am muncii degeaba. Un articol scris, indiferent de lungimea pe care îl are și de publicul la care ne adresăm, trebuie să fie util. Întotdeauna utilizatorul va căuta informația care îi răspunde la întrebări și la curiozitățile pe care le are. În momentul în care cititorul nostru nu găsește informația pe care o căută, va pleca de pe site, iar noi nu vom reuși să ne atingem scopurile.

Etichete

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *