Sursă foto: dreamstime.com

Caracteristicile unui conţinut bun. Partea II

În prima parte al acestui articol, am început să vă povestesc despre caracteristicile unui conținut bun. Dacă până acuma am descris ce importanță are structura, relevanța și utilitatea unui text, astăzi continui cu credibilitatea și actualitatea conținutului. Dar o să încep cu o experiență personală mai veche care este exemplul perfect a ceea ce înseamnă respectarea unor reguli în redactarea textelor.

Am avut la un moment dat o experiență mai puțin plăcută de când fac content. M-am documentat din niște surse sigure (adică site-uri oficiale) și am făcut un articol pe care l-am pus online. Ideea este că website-ul sursă nu a fost actualizat de o lungă perioadă, iar ceea ce am scris eu nu s-a potrivit deloc cu ce era în realitate. Utilizatorii site-ului au început să comenteze și să spună ei ce este mai exact în acel loc despre care am scris eu. Problema este că oamenii nu au vrut să înțeleagă că eu m-am documentat din surse oficiale și ceea ce am redactat eu a fost o simplă greșeală. Iar pentru asta, pot să zic că într-un fel am plătit, adică m-am simțit vinovată că am oferit cititorilor o informație eronată. Tocmai pentru asta, un text trebuie să aibă neapărat următoarele două caracteristici:

  1. Exact și credibil

Pe scurt: fără minciuni și declarații false. Este una să scrii ceva eronat din cauza altor persoane, dar să minți cu bună știință este total neacceptat în această meserie. Odată ce utilizatorii website-ului tău descoperă că tu îi induci în eroare, reputația ta va avea de suferit și riști ca aceștia să nu mai intre niciodată pe site-ul tău pentru că nu o să mai creadă nimic din ceea ce vrei să le transmiți. Este ca și cum ai comanda un produs de la un magazin online, iar în momentul în care ajunge la tine acesta să fie cu totul altfel. Ai mai comanda de la acel magazin?

Plus de asta, să nu uităm puterea rețelelor de socializare. Utilizatorii tăi vor posta comentarii răutăcioase la adresa ta, vor distribui articolul incluzând comentariile lor și vor face recenzii proaste. Pentru asta este important să cunoști despre ceea ce scrii, dar dacă nu poți avea acces la produsele sau serviciile pentru care creezi conținut, poți oricând consulta un specialist sau să vorbești direct cu deținătorul business-ului.

Gramatica și punctuația sunt la fel de importante atunci când faci un text. Militez destul de mult pentru folosirea diacriticelor în textele scrise în limba română, dar unii consideră că nu este necesar. De asemena, dacă nu cunoști gramatica limbii române, nu ar trebui să scrii sau ar trebui să iei niște lecții.

Iar în ultimul rând, nu uita de documentare. În cazul în care faci articole, asigură-te că ai surse credibile de unde te documentezi și că ceea ce scrii descrie adevărul.

  1. Actual și consistent

Unele părți ale textului tău poate ‘’expira’’ la un moment dat din diferite cauze. De exemplu: dacă scrii despre o pârtie de schi este posibilitatea ca prețurile să numai fie la fel anul viitor, astfel că va trebui să le modifici. Dar se poate întâmpla ca unele părți să trebuiască rescrise după 3 sau 6 luni, în funcție de tema pe care ai abordat-o. Asta se referă și la articole de pe diferite site-uri, cât și la texte statice de descriere.

În cazul în care pe site-ul tău scriu mai mulți autori, acest lucru trebuie semnalat. Dacă nu faci acest lucru, cititorii tăi se vor simți confuzi și nu vor ști de ce există abordare diferită pe anumite pagini din site. Consistența este foarte importantă. Creează de la început un fel de cod de scriere pe care să îl urmeze toți colaboratorii tăi.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.