Un conținut bun trebuie să aibă anumite caracteristici. Acestea nu sunt neapărat impuse, însă dacă sunt respectate este o mare șansă ca textul final să aducă acele rezultate pe care toți le așteaptă. În prima parte al acestui articol v-am povestit despre structură, relevanță și utilitate, iar a doua parte a cuprins credibilitatea și actualitatea. Continuăm această serie cu ușurința de găsire și scanabilitate.
-
Ușurința de găsire
Cred că visul fiecărui scriitor de conținut este ca textele/articolele scrise de el să fie ușor de găsit și să apară în primele rezultate la căutarea pe motoarele de căutare. Pentru asta este important să construim un fel de rețea. V-am mai zis oare că jobul unui creator de conținut nu este doar să scrie conținut până se înfundă în cuvinte și nu mai are inspirație? Adică, un creator de conținut trebuie să știe mai multe chestii pentru a putea face cel mai relevant text. Aici intră și partea de SEO, Social Media, Link Building și un pic din cum funcționează un site. Toate acestea sunt necesare pentru ca textele/articolele să fie legate între ele și pentru ca să fie ușor de găsit. Dar cum se poate găsi ușor un conținut?
- Link-uri interne – cele prin care legi un articol de altul sau trimiți din anumite secțiuni pe pagini
- Link-uri externe – atunci când alții trimit spre conținutul tău
- Search intern – căsuța acea de căutare este foarte importantă
- Navigarea internă – arhitectura site-ului
- Bounce Rate – cu cât este mai mare acest număr, cu atât stau oamenii mai puțin pe site, iar acest lucru trebuie evitat
În momentul în care reușești să găsești un balans între lucrurile enumerate mai sus, poți fi sigur că ceea ce ai scris tu va fi găsit. Sau există Klain pentru asta
-
Scanabilitate
Mai țineți minte când am spus că oamenii nu mai citesc în online, ci mai degrabă scanează? Încă este valabilă această afirmație și probabil nu se va demoda niciodată. Și atunci dacă oamenii tind să scaneze conținutul nostru, cum reușim să le atragem atenția? Este simplu, dar trebuie făcute câteva ajustări la text.
Exercițiu de imaginație: gândește-te că ai în fața ta un text de 1000 de cuvinte, fără nici o spațiere/subtitluri/evidențieri. Acuma gândește-te tot la un text de 1000 de cuvinte, dar care este împărțit pe secțiuni, are subtitluri evidențiate și poate conține și câteva imagini. Pe care l-ai citi prima dată?
Probabil 99% ar spune că al doilea text, iar asta doar pentru că pare mai aerisit, mai ușor de citit și mai atractiv. Cum putem ajuta conținutul să fie mai atrăgător pentru cititor?
- Rupem conținutul în mai multe bucăți – segmentăm conținutul și adăugăm subtitluri dacă e nevoie
- Facem categorii, subcategorii sau liste în interiorul textului
- La articolele lungi putem face un sumar la început
- Cele mai importante informații le punem la început
- Adăugăm spații între paragrafe
Acestea ar fi unele dintre cele mai importante trucuri când vine vorba de scanabilitate și ținerea cititorilor pe pagină și site. Nu a zis nimeni că este ușoară treaba unui creator de conținut, însă pentru asta există agențiile specializate.