SEO (search engine optimization) este pentru mulți o necunoscută, iar pentru alții o mină de aur. La fel, unii folosesc plug-inuri dedicate în WordPress, în timp ce alții mai fac câteva chestii pe lângă și înțeleg că platforma nu optimizează un site direct. Ai și tu un site pe WordPress și vrei să faci SEO bine? Uite câteva sfaturi și trucuri.
-
WordPress ≠ SEO
Mulți folosesc platforma WordPress deoarece este ușor de utilizat, este mobil-friendly, dispune de numeroase teme din care se poate alege și plug-inurile disponibile fac viața tuturor mai ușoară. Deși totul pare roz, sunt câteva lucruri pe care platforma nu le face bine: (1) permalinkurile – acestea sunt linkurile care se creează automat, dar acestea, în cele mai multe cazuri, trebuie refăcute pentru a fi mai search friendly și scurte; (2) linkurile externe din text le deschide în aceeași fereastră, asta rezultă automat în pierderea cititorilor și potențialilor clienți; (3) platforma nu generează automat XML sitemap-ul, care este un lucru vital pentru optimizarea SEO.
-
Tema folosită trebuie să fie SEO – friendly
Știu că multe teme sunt gratuite și promit să fie făcute într-un mod ideal, dar un necunoscător nu prea știe ce să caute, astfel că te poți trezi cu o temă pe care nu ai plătit nimic, dar are multe probleme. După ce ar trebui să te uiți? (1) Viteza de încărcare – este o caracteristică care nu trebuie trecută cu vederea. Cu cât se încarcă un site mai greu, cu atât vor închide clienții fereastra mai repede. (2) Codul – un cod trebuie să fie bine scris, ordonat și simplificat. Nu înseamnă că dacă un cod are multe linii și funcții înșirate este unul bun. (3) HTML5 – un cod scris în HTML5 este cea mai bună opțiune pentru un site optimizat. (4) Responsive – având în vedere că utilizatorii folosesc internetul de pe numeroase device-uri, site-ul trebuie construit în așa fel încât să se muleze pe toate dispozitivele. O temă bună trebuie să fie făcută și pentru telefoane, și pentru laptopuri, și pentru tablete.
-
Plug-inurile de SEO nu fac toată treaba
Există numeroase plug-inuri pentru platforma WordPress numai bune pentru optimizare SEO. Însă nu toate sunt bune și nicidecum nu fac toată treaba. Pe lângă meta-urile care trebuie declarate, sunt multe lucruri care trebuie urmărite: arhitectura site-ului, permalinkurile, cuvintele cheie, link-urile din interior, conținutul relevant și unic, pozele, numărul de caractere din titlu, densitatea cuvintelor cheie, numărul de cuvinte, și multe, multe altele.
-
Conținut, conținut și încă o chestie
Conținutul nu mai este trecut cu vederea de multă vreme. Se pune un accent foarte mare ca un conținut să fie util, relevant și unic. Degeaba umpli mii de pagini cu text, dacă nu ajută cu nimic utilizatorul sau îl copiezi de undeva. Investește în content de calitate, angajează câțiva oameni buni care știu ce fac și folosește-te de social media. Plus de asta, nu uita să înveți constant SEO, încearcă să înțelegi cu ce se mănâncă și, în ultimul rând, nu instala prea multe plug-inuri.
Nu este greu, doar trebuie să înțelegi domeniul și cum funcționează motoarele de căutare.