Date fiind circumstanțele actuale și perioada cu care ne confruntăm, ca specialiști în marketing digital considerăm că e momentul oportun să-ți îndrepți atenția spre toate problemele pe care le ai la nivel de online.
Înainte de a începe să faci modificările pe care ți le-ai propus, e relevant să optezi în primă fază pentru un audit. Astfel, poți să identifici punctual care sunt problemele cu care se confruntă compania și cum anume pot fi acestea îmbunătățite.
Totuși, dacă e să vorbim la general, iată care sunt cele mai întâlnite probleme ale unei companii în online:
- Viteza de încărcare a unui site pe mobile
Multe companii se confruntă cu probleme la nivel de site, mai exact cu viteza acestuia de încărcare pe dispozitivele mobile. Deoarece majoritatea accesărilor provin din mobile, acesta trebuie să fie primul dispozitiv de luat în calcul când vine vorba de optimizarea site-ului. Astfel, în 2019 cumpărăturile din online au crescut cu 22% față de anul precedent, iar traficul din magazinele online de datorează în proporție de aproximativ 72% dispozitivelor mobile (conform datelor GPeC).
Pentru a identifica care este timpul mediu de încărcare a site-ului tău pe mobile și cum anume poți îmbunătăți acest aspect, îți recomandăm să citești mai multe în articolul dedicat vitezei de încărcare a unui site pe mobile.
- Descrierea produselor
Faptul că atât munca, cât și timpul liber au fost mutate în mare parte acasă, iar deplasările la magazin tind să fie înlocuite cu cumpărăturile online reprezintă factori motivanți pentru a-ți pune la punct descrierea produselor din site.
Cea mai cunoscută metodă de vânzare este tehnica CAB, care pune în valoare fiecare caracteristică, avantaj și beneficiu al produsului sau serviciului comercializat. Este esențial să știm că nu întotdeauna trebuie să ținem cont de această ordine a prezentării produselor, ci că ea diferă în funcție de tipologia clientului căruia ne adresăm. Pentru a înțelege mai bine fiecare metodă, îți recomandăm citești articolul dedicat tehnicii CAB.
- Declararea meta-urilor
De cele mai multe ori, meta-urile fac diferența între un client câștigat și unul pierdut. Aceste elemente au scopul de a oferi informații și instrucțiuni potențialilor clienți, prin scurte descrieri ale paginilor, pentru buna lor indexare. Deoarece se găsesc în secțiunea <head> a site-ului, sunt printre primele informații citite de motoarele de căutare.
Pentru declararea acestora într-un mod corect, care să genereze clienți, am pregătit un ghid pentru redactarea meta-urilor în cazul unui magazin online.
- Optimizare SEO
Ca să reprezinți o alegere pentru publicul căruia te adresezi, respectiv să generezi un număr mai mare de clienți, e important să ai o poziționare bună din punct de vedere SEO. Concret, e nevoie să fii în primele rezultate din motoarele de căutare pentru ca aceștia să știe de existența ta.
Odată ce ai ajuns pe primele poziții, te bucuri de o serie de beneficii precum: cost per click 0, obținerea traficului de calitate și promovarea ușoare a produselor și serviciilor tale.
- Campanii PPC
Mai mult ca niciodată, trebuie să te focusezi pe acțiunile pe care le întreprinzi în mediul online. Mai exact, ce fel de campanii faci pentru a atrage mai mulți clienți. Iar dacă răspunsul este campanii de tip PPC, e ideal ca pe acestea să le realizezi corect, din toate punctele de vedere. Fără un scop și un obiectiv clar definit, rezultatele acestora pot să nu fie cele dorite.
Astfel, iată câțiva pași importanți de care trebuie să ții cont în realizarea unei campanii de tip Google Ads.