URL Builder

Cum monitorizăm conversiile din online?

Ca persoană direct răspunzătoare de campaniile de marketing, există o probabilitate destul de mare ca în fiecare zi să lansezi una nouă. Asta presupune creativitate, research, implementare propriu zisă și, evident, realizarea rapoartelor pentru client. Provocarea vine atunci când numărăm conversiile și nu știm cărui canal de comunicare să le atribuim. Da, știm că s-au generat, dar nu putem forma planuri de adaptare a strategiei viitoare dacă nu avem o viziune clară asupra campaniei actuale.

Ca antreprenor, trebuie să conștientizezi importanța măsurării rezultatelor și rapoartele cu privire la acestea. Asta te va ajuta pe viitor să iei decizii cu privire la bugete alocate fiecărui canal în parte. Pentru măsurarea conversiilor e nevoie de cele mai multe ori doar de un link care să conțină parametrii necesari urmăririi acestora.

Există tool-uri care ne sar în ajutor și datorită cărora putem parcurge fluxul practicat de client, pentru a identifica cu exactitate de unde provine fiecare conversie. Google Analytics și-a dezvoltat propriul tool care urmărește conversiile și oferă detalii precise referitoare la mediul de proveniență al acestora. Astfel, urmărirea lor poate fi realizată lor prin inserarea parametrilor UTM.

Parametrii UTM sunt acele coduri scurte de text care se adaugă la URL-ului campaniei, tocmai pentru o monitorizare mai atentă a datelor înregistrate. Ele sunt interpretate în programe de analytics, mai exact Google Analytics. Cum menționam anterior, Google Analytics oferă consumatorilor posibilitatea de a-și măsura conversiile cu ajutorul unui URL Builder.

Pentru a înțelege mai bine tot procesul beneficiile sale vom lucra concret pe un exemplu. Vom lua serviciul de „Consultanță de Marketing”, realizând 2 postări diferite, una pe pagina de Facebook ca postare statică și una pentru o campanie de tip Facebook Ads.

  1. Postare pe Facebook

Conform imaginii de mai jos, avem nevoie de informații precum:

  • URL-ul site-ului la care vom face trimitere în postarea noastră;
  • Mediul în care va rula aceasta, mai exact pe Facebook;
  • Tipul campaniei (dacă e de tip PPC sau banner), iar în cazul de față avem un post;
  • Denumirea campaniei, care ne ajută să o identificăm mai ușor în Analytics;

La final se mai pot completa câteva câmpuri care nu sunt obligatorii, însă ajută la o măsurare mai exactă, în cazul în care se optează pentru ele. Noi ne vom rezuma strict la cele obligatorii, care, de altfel, sunt suficiente în contextul de față.

URL-ul generat se preia fie exact cum apare în link, fie se optează pentru prescurtarea acestuia. Indiferent de alegerea pentru care se optează, rezultatele vor fi aceleași și conversiile vor putea fi măsurate în Analytics.

postare facebook

 

  1. Postare pentru Facebook Ads

Strategia pentru monitorizarea conversiilor este aproape identică, singura modificare e faptul că în loc de „post”, la „Campaign Medium” vom scrie „CPC”. Astfel, noul URL va arăta așa: https://klain.ro/servicii/consultanta-marketing/?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=sales

Pare ușor în primă fază să urmărim aceste conversii, iar în acest caz realitatea reflectă acest lucru. În continuare, vom vizita Google Analytics pentru a identifica locul unde vom găsi rezultatele celor 2 postări.

Deoarece am denumit ambele postări „sales”, ele vor apărea împreună, astfel:

tracking analytics

După ce accesăm campania, datele vor arăta ca în imaginea de mai jos. Astfel, vom ști cu exactitate numărul conversiilor generate pentru fiecare mediu. Pe lângă această cifră, în Google Analytics putem identifica informații precum: numărul utilizatorilor, numărul sesiunilor, paginile accesate, timpul petrecut pe pagină și conversiile generate (în cazul de față câte persoane au completat formularul de contact).

tracking analytics2

În acest fel urmărirea fiecărei conversii devine facilă, indiferent de natura ei. Devine mai ușor să optimizezi campaniile anterioare pe baza rezultatelor curente.

Bannere site

Pentru a oferi o viziune amplă asupra campaniilor și a importanței urmăririi conversiilor, vom completa exemplul și cu bannerele din site.

Astfel, dacă deții un site, iar în strategia de implementare este inclusă plasarea unui banner care să facă trimitere spre campanie, eate important ca URL-ul să conțină parametrii necesari pentru urmărirea conversiilor. Site-ul este magazinul online al oricărui business, care este „deschis” 24 de ore pe zi, gata să răspundă oricărei nevoi a clientului.

În acest context, bannerul trebuie să ducă clientul spre campanie, fiind important să putem urmări și proveniența lui. În continuare, vom prezenta unde anume trebuie inserat atât bannerul, cât și URL-ul spre campanie.

banner site1 banner site2

Noi îți stăm la dispoziție și pentru alte sfaturi, așa că ne poți contacta chiar aici, unde am pus un link cu URL Builder.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online. Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.