Black-friday
Sursă foto: freepik.com

Cum să te pregătești pentru Black Friday

Black Friday se aproprie cu pași repezi. Este una dintre cele mai aglomerate zile din an în industria comerțului online, iar mulți clienți așteaptă cu nerăbdare reducerile și ofertele speciale. Fie că ai ales să ții Black Friday-ul odată cu eMag, trendsetterul din România, în data de 12 noiembrie, fie că rămâni la tradiționala zi de vineri de la finalul lunii, ti-am pregătit câteva recomandări de care să ții cont pentru a oferi o expreriență cât mai plăcută vizitatorilor magazinului tău, dar și ca să îți faci ție viața de antreprenor mai ușoară.

 

Website

Primul aspect de care să te îngrijești este website-ul. Dacă acesta nu funcționează în parametri optimi, dacă clienții nu găsesc toate detaliile și informațiile necesare despre campanie sau întâmpină probleme, cel mai probabil vor părăsi site-ul și se vor îndrepta către concurență. Astfel, trebuie să ai în vedere următoarele:

  • Stocul de produse să fie la zi
  • Produsele să aibă descriere completă
  • Timpul de încărcare să fie mic
  • Magazinul să fie optimizat pentru mobile
  • Fluxul de comandă să fie cât mai simplu
  • Landing page-ul campaniei să fie pregătit și testat din timp

Marketing

Strategia de marketing

Fără o strategie bine definită, există mari șanse să te avânți pe teritorii necunoscute. Chiar dacă timpul este scurt, pregătește un plan clar de acțiuni pe care să îl dezbați cu echipa ta de marketing și care să fie cât mai realist. Cu cât aveți așteptări mai nerealiste, bazându-vă pe rezultatele altor magazine din anii trecuți, cu atât veți simți o presiune mai mare, iar șansele de eșec sunt garantate. De asemenea, nu trebuie să aveți o campanie de Black Friday dacă nu credeți că o puteți gestiona. În schimb, lansați campanii mai mici de-a lungul anului și fidelizați clienții prin diferite metode.

În această strategie, definiți canalele de comunicare pe care le veți aborda, mesajele, textele pentru diferite campanii, bugetul și așteptările voastre bazate pe niște estimări făcute în prealabil. Nu uitați să monitorizați campaniile, iar la final să trageți concluzii.

Comunicarea pe Social Media

Pentru Social Media, pe baza strategiei deja definite, vă rămâne numai să pregătiți vizualurile (poze, video) și textele, dar și calendarul cu postări care să conțină ora la care veți publica și alte informații necesare. Cu siguranță, va fi o zi în care veți ataca rețelele de socializare cu mai multe postări. Poți desemna din timp o personă care să răspundă la mesaje și care să fie prezentă în orice eventualitate.

Pro tip: pregătește o campanie de teasing în care să anunți când vei avea reduceri pe site și promovează postările pe canalele de comunicare unde se află clienții tăi.

Campanii PPC

Black Friday este o zi în care potențialii clienți caută produse la preț redus, intră direct pe platformele unde știu că vor găsi reduceri substanțiale sau vor cumpăra la impuls dacă găsesc o promoție care li se pare lor corectă. Indiferent de categoria în care se află clienții, aceștia trebuie să afle, în primul rând, de campania ta. Pe lângă campania de teasing amintită mai sus, în ziua de Black Friday alocă buget mai mare pentru campanii de search și display pe Google Ads, dar și campanii de trafic, reach și conversii pe Facebook, Youtube sau Instagram. Cei care au intrat pe site, dar nu au efectuat o achiziție, pot fi retargetați ulterior prin diferite strategii de marketing.

Email marketing

Un instrument extrem de folositor și cu o rată de conversie mare, email marketingul s-a dovedit a fi un aliat în campaniile de comunicare a magazinelor online. Cu siguranță deja ai o listă de clienți sau potențiali clienți către care poți trimite un email de teasing, dar și promoțiile special pregătite cu această ocazie. Lista poate fi împărțită pe mai multe categorii, în funție de tipologia clientului, ca să îți maximizezi conversia.

 

Pe lângă aspectele ce țin de marketing, nu uita să pregătești personalul, să te asiguri că ai cel puțin o persoană care răspunde în timp real solicitărilor venite prin diferite canale de comunicare și că ai pregătit un back-up plan în cazul în care există diferite probleme. Dacă ai nevoie de ajutor, poți apela la noi. Happy Black Friday!

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.