Digital marketing-ul în industria de entertainment: caracteristici, strategii, exemple

marketing entertainment
via Shutterstock.com

Generând mai mult de 2 trilioane de dolari la nivel mondial, segmentul de entertainment înglobează multiple segmente, precum: film, carte, muzică, sport, radio, gaming și evenimente. Aflându-se într-o creștere permanentă, industria de entertainment influențează radical economia globală, cultura și starea consumatorului. Mai mult decât atât, aceasta constituie o platformă pentru marketeri și advertiseri, punând în fața audiențelor mesaje de brand.

Caracteristicile sale distincte, cum ar fi natura experimentală, distribuția secvențială, timpul scurt de existență și consumul asociat cu evoluția tehnologiei, oferă mereu noi provocări pentru marketeri, indiferent de platforma în care aceștia activează.

Astfel, industria de entertainment caută permanent noi tactici de marketing în scopul promovării unui film, lansării unui album, aducerii spectatorilor în tribune sau încurajării deciziilor de a opta pentru un abonament lunar.

În cazul promovării unui film, strategiile din prezent depășesc simpla lansare a unui trailer și a prezentării acestuia în cadrul unui cinematograf. Echipele de marketing depun eforturi considerabile pentru a construi strategii care să ducă la îndeplinirea multiplelor obiective, urmărind direcții similare cu cele din zona digitală: brand awareness, engagement și conversions.

Marketing-ul digital devine astfel un mod eficient de a implica audiența și de a dezvolta o relație cu aceasta, asigurând retenția ei. Fie că vorbim de streaming-uri live a unor melodii, concursuri desfășurate pe social media, filme realizate pe baza unor jocuri, campanii ads pe Youtube sau interviuri realizate pe această platformă, mediul digital reprezintă un spațiu vital pentru promovarea unei piese de entertainment.

Un alt avantaj al acestuia este posibilitatea de a măsura eficiența strategiilor conform unor date exacte. Ele oferă celor care activează în domeniul în cauză capacitatea de a lua decizii relevante legate de ajustarea costurilor sau de îmbunătățirea rezultatelor campaniilor. Utilizate inteligent, acestea din urmă devin indispensabile industriei de entertainment, datorită următoarelor motive:

  1. Cresc nivelul de engagement al consumatorilor

Digital Media Services UK, una dintre cele mai importante agenții digitale care activează în industria de film, declara de curând că ultimii ani au adus o schimbare radicală în alocarea bugetului pentru promovare. Dacă până acum ceva timp, acesta era împărțit egal între campaniile de advertising TV și zona social-online, în prezent cea din urmă acoperă o valoare situată în jurul a 75%.

Unul dintre motivele acestei tranziții este obținerea unui nivel mai puternic de engagement în mediul online. Un studiu recent realizat de BenchmarkEmail arată că email-urile din zona de entertainment au cea mai mare rată de deschidere comparativ cu toate celelalte industrii: 37,3% față de 27%. Acest rezultat confirmă cererea mare pentru produse de entertainment la nivel online.

Avantajele marketing-ului digital legate de acest aspect sunt puternic vizibile și în social media. Conform sondajului realizat de Hollywood Reporter, 56% dintre consumatori consideră că platformele online joacă un rol important în deciziile lor de entertainment. Mai mult decât atât, articolul arată că 31% dintre cei care vizionează un trailer de film vor plăti pentru a-l viziona, în timp ce persoanele care distribuie un promo sunt de 6 ori mai predispuse să achiziționeze un bilet.

Social media oferă astfel oportunități de promovare inedite. Industria de entertainment recunoaște această realitate, dominând totalul de postări, cu un procent de 63,2% de-a lungul unor 6 industrii diferite, printre care și cele de retail, auto, finanțe, telecomunicații și alimentație.

Mediul online reprezintă o nouă reinterpretare a backstage-ului artiștilor, prin intermediul căruia aceștia din urmă construiesc o relație cu audiența lor. Este creată astfel o comunitate care discută, interpretează și distribuie obiectul de entertainment. Ceva atât de simplu cum este share-ul unui trailer de film sau a unui videoclip are un potențial uriaș în social media, având în vedere că numărul de prieteni a unui utilizator este de 338, conform unui studiu realizat de Pew Research.

  1. Oferă posibilitatea unei segmentări mai eficiente a pieței 

Instrumentele online permit colectarea unui număr impresionant de date. Aplicabilitatea acestora ține însă de sistemele de management folosite și de modalitățile de interpretare.

Clasificarea datelor reprezintă un concept cu care marketerii ce operează în industria de entertainment sunt familiarizați. Astfel, când vine vorba de email, 82% dintre companiile de entertainment utilizează liste de abonați segmentate pe baza unor criterii demografice.

Segmentarea nu vizează însă doar informații personale, ci și modul în care comunitatea asimilează conținutul. Diferite grupuri prezintă diferite modalități de vizionare a unui videoclip. De exemplu, Generația Z folosește smartphone-ul pentru video-uri și trailere scurte, în timp ce altele preferă videoclipuri mai lungi pe laptop sau desktop.

Datele în cauză sunt extrem de relevante pentru producerea și prezentarea conținutului media, afectând stilul, ritmul și durata acestuia. Mai mult decât atât, ele permit realizarea unei analize predictive asupra răspunsului general al audienței.

  1. Permit retargetarea pe criterii demografice

Există unele cazuri în care datele relevă rezultate fundamental opuse față de așteptările inițiale, ceea ce ajută la redefinirea campaniilor de marketing a unui element de entertainment.

Tocmai această ușurință de obținere a datelor permite în urma interpretării lor targetarea unor segmente demografice diferite și salvarea unui proiect care până acum se arăta a fi un eșec. Strângerea și monitorizarea statisticilor relevante oferă posibilitatea descoperirii unor noi trenduri, care pot avea un impact major pentru companiile din industria entertainment-ului.

Digital marketing-ul permite construirea unei campanii de succes sau remodelarea unei campanii care nu a ajuns la rezultatele dorite, obținerea unui engagement mai ridicat, crearea unor comunități și promovarea conform unor date statistice relevante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here