Sursă foto: dreamstime.com

Importanța conținutului unic și relevant

În era digitală este tot mai greu să faci conținut relevant care să fie și SEO friendly, astfel încât să poți împăca cititorul și motoarele de căutare. Cum majoritatea firmelor și publicațiilor și-au mutat comunicarea în mediul online, a apărut lupta între creatorii de conținut pe cuvinte cheie relevante, astfel că multe texte sunt concentrate în jurul acestora, iar relevanța se pierde printre rânduri. Tot în acest timp, cititorii au început să caute informații tot mai specifice și unice care să răspundă propriilor nevoi și care să ofere articolelor și o notă personală a autorului.

Atunci când începi să scrii un text sau un articol trebuie să te gândești din două perspective:

  1. Ce mulțumește motorul de căutare?
  2. Ce mulțumește cititorul?

Dacă reușești să mulțumești cele două părți, atunci articolul tău ar trebui să fie un hit. Iar pentru asta trebuie să găsești un balans care să fie pe placul tuturor.

SEO

Motoarele de căutare “iubesc” conținutul unic, adică cel care nu este duplicat sau copiat. Plagiatul este total exclus din orice formă de scriere și denotă un dezinteres față de cititorii site-ului. Dacă mulțumești motoarele de căutare, acestea te vor “premia” cu o poziționare mai bună la căutări, iar asta înseamnă că mai mulți cititori pot ajunge la conținutul tău, implicit la site-ul tău. Folosește cuvinte cheie relevante atât în titluri, cât și în corpul textului, dar nu abuza de ele.

Vânzări

Gândește-te în felul următor. Dacă ai avea la dispoziție 5 minute ca să îți convingi potențialul client să cumpere de la tine, ce i-ai spune? Acum, transcrie totul într-un text clar și concis, dar care să nu fie numai de vânzare. Ca să atragi clientul, trebuie să îi oferi toate informațiile necesare și să îi arăți utilitatea produsului sau serviciului tău. Nu uita, oamenii se informează de pe internet înainte de a achiziționa ceva, care în termeni de marketing se numește Zero Moment of Truth, adică exact momentul în care trebuie să “prinzi” o vânzare.

Cititorii

Cititorii îți vor fi fideli atâta timp cât tu le transmiți informații de care ei au nevoie și care le satisfac nevoile de cunoaștere. Un conținut unic și relevant pentru ei va influența creșterea ta. Atâta timp cât tu le oferi ce au nevoie, ei se vor întoarce la tine, iar pe lângă asta, vor da mai departe articolele tale. Influența lor îți va aduce și mai mulți cititori și îți vor împinge site-ul în primele pagini de pe motorul de căutare.

Reputația

Nu cred că îți dorești ca site-u tău să fie cunoscut pentru conținutul duplicat sau plagiat. Momentul de faimă astfel obținut, nu îți aduce beneficii pe termen lung și riști ca să nu mai fi luat în serios niciodată. Concentrează-te pe conținut unic și relevant de la lansare și menține o constanță.

Nu este greu să livrezi conținut unic, mai ales dacă ai cunoștințe solide despre domeniul despre care scrii. Cu toate că nu poți citi mințile cititorilor tăi, măcar poți să le oferi ceva ce ei au nevoie și ce apreciază. Scrie cu gândul la utilizator și evită să copiezi. Iar în ultimul rând, nu uita să recitești textele tale și să le livrezi fără greșeli.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.