Click-through Rate-ul sau rata de click este unul dintre cei mai importanți metrici atunci când vine vorba despre performanța unei campanii Adwords și reprezintă raportul dintre numărul de click-uri și numărul de afișări (impressions) al unui anunț în rezultatele de căutare.
De ce este important să obținem un CTR mare?
CTR-ul este responsabil de succesul campaniilor PPC, deoarece afectează în aceeași măsură atât Quality Score-ul (scorul de calitate), cât și suma pe care o plătim atunci când cineva dă click pe anunțul nostru. Având în vedere că performanța unei campanii depinde foarte mult de relevanța anunțurilor pe care le concepem și de modul în care ne percep utilizatorii, este foarte important să ne optimizăm campaniile într-un mod cât mai eficient pentru a putea obține în final rezultatele scontate.
Ce înseamnă un CTR mare?
Cel mai bun răspuns aici este…DEPINDE. Depinde de tipul de campanie, depinde de produsele sau serviciile promovate și chiar de cuvintele cheie folosite. Nu există două campanii Adwords identice, cum nici măcar gemenii nu sunt identici între ei. Pentru a vedea ce anume funcționează și ce nu, mai întâi trebuie testate mai multe elemente, pentru a vedea ce anume ne influențează atingerea obiectivului nostru final.
În raportul de mai jos, realizat de cei de la Wordstream putem observa rata medie de click pentru campaniile de Search și Display din 20 dintre cele mai comune industrii.
Domeniu activitate |
CTR mediu Search |
CTR mediu Display |
Avocatură | 1,72% |
0,52% |
Auto |
2,14% |
0,41% |
B2B |
2,55% |
0,22% |
Servicii de consum |
2,40% |
0,20% |
Matrimoniale |
3,40% |
0,52% |
E-commerce |
1,66% |
0,45% |
Educație |
2,20% |
0,22% |
Servicii de ocupare a forței de muncă |
2,13% |
0,14% |
Servicii financiare și asigurări |
2,65% |
0,33% |
Servicii medicale |
1,79% |
0,31% |
Bunuri de consum |
1,80% |
0,37% |
Servicii industriale |
1,40% |
0,35% |
Juridic |
1,30% |
0,45% |
Imobiliare |
2,03% |
0,24% |
Tehnologie |
2,38% |
0,84% |
Turism și alimentație publică | 2,18% |
0,47% |
După cum se poate observa, cele mai mari rate de click pentru Search s-au înregistrat în categoriile de Matrimoniale (3,40%), Financiar și Asigurări (2,65%) și B2B (2,55%), iar cele mai mici rate de click sunt în domeniul Juridic (1,35%), Servicii industriale (1,40%) și E-commerce (1,66%).
Dacă vorbim despre Display, aici putem observa că ratele de click sunt mult mai mici deoarece spre deosebire de campaniile de Search, unde știm că user-ul este interesat de un anumit produs sau serviciu, în campaniile de Display user-ul este expus anunțurilor text sau bannerelor pe care noi i le servim, fără a fi în căutarea a ceea ce noi promovăm.
Cred că de multe ori vi s-a întâmplat și vouă să vedeți diverse reclame care nu se află în aria voastră de interes sau să vă urmărească același banner pe toate site-urile pe care intrați. Acest lucru se întâmplă atunci când nu targetăm corect audiența noastră sau nu setăm o limită de frecvență (frequency capping). Frecvența reprezintă numărul de afișări al unui anunț către un utilizator unic într-o anumită perioadă de timp. De exemplu, nu ar trebui să-i afișăm unui user același banner mai mult de 3-5 ori/zi.
Astfel, cele mai mari rate de click pentru rețeaua de Display sunt prezente în domeniile: Tehnologie (0,84%) și Avocatură și Matrimoniale (0,52%), iar cele mai mici: Servicii de ocupare a forței de muncă (0,14%), Servicii de consum (0,20%) și B2B și Educație (0,22%)