Marketing pe timp de criză

Perioada actuală este una dificilă nu doar pentru fiecare dintre noi, ci și pentru majoritatea business-urilor. Acum, mai mult ca niciodată, managerii sunt nevoiți să ia măsuri care să asigure stabilitatea și continuitatea dezvoltării companiei. În același timp, pierderea unui angajat bun și eficient reprezintă o pierdere atât pentru business, cât și pentru comunitatea din care a făcut parte.

Ca și companie, înainte de a lua decizii drastice și ireversibile, poți să te faci auzit. Unde mai exact? În mediul online. Acesta devine o oportunitate de luat în calcul, deoarece, date fiind circumstanțele, oamenii sunt prezenți în online mai mult ca niciodată.

Iată care sunt cele mai importante activități pe care poți să le desfășori în mediul online, pe timp de criză:

  1. Comunică cu clienții

E important să fii prezent acolo unde sunt și clienții tăi, pe rețelele de socializare. Comunică și fii activ, oferind informații utile și care sunt de interes pentru ei, referitoare la schimbările pe care le faci la nivel de companie și totodată ține-i la curent cu activitatea ta. Un alt aspect foarte relevant este să-i asiguri pe clienți că pot folosi în continuare produsele sau serviciile de care dispui, fie acum, fie după ce se liniștește perioada de criză. Însă, ca să-i convingi de aceste lucruri, trebuie să le prezinți soluțiile și beneficiile acestora.

  1. Comunică cu angajații și furnizorii

Angajații tăi sunt probabil cea mai importantă resursă a companiei, indiferent că vorbim despre o perioadă de criză sau nu. Ei asigură funcționarea eficientă a proceselor de business și tot ei contribuie la asigurarea mulțumirii clienților, determinându-i pe aceștia să revină la serviciile/produsele tale. Astfel, este esențial să ai și cu ei o comunicare coerentă, ținându-i la curent cu toate modificările care au loc în această perioadă și fiind transparent în privința deciziilor care trebuie luate.

Trebuie păstrată totodată și o comunicare constantă cu furnizorii, deoarece și aceștia trebuie informați cu privire la planul de criză pe care îl adopți, deciziile pe care le iei și cum anume afectează acestea colaborarea dintre voi.

  1. Adaptează-te cerințelor actuale

Dacă vorbim despre sectorul serviciilor, o parte dintre acestea pot fi oferite de la distanță. De exemplu, noi, ca agenție de marketing, prestăm exclusiv online serviciile pe care le avem la dispoziția clienților.

Când discutăm despre produse, aici lucrurile sunt relativ mai ușor de realizat, deoarece se poate opta pentru comenzi online. Chiar dacă te-ai axat doar pe vânzarea offline a produselor, acum e momentul să schimbi acest lucru. Fă toate acestea, asigurându-te că produsele sunt livrate în cele mai sigure condiții.

  1. Pune accent pe serviciile sau produsele care sunt importante în această perioadă

Fiecare companie va fi afectată de această perioadă și va căuta soluții de adaptare la acesta, încercând atât să-și păstreze o marjă de profit, cât și să ofere produse și servicii relevante. De exemplu, dacă deții produse destinate îngrijirii personale sau de uz casnic, care până acum nu erau atât de profitabile pentru compania ta, e momentul să le scoți în față și să creezi campanii în jurul acestora. Ia însă în considerare accesibilitatea lor și axează-te nu doar pe profit, ci și spre corectitudinea față de consumator.

  1. Diferențiază-te de concurență

Aproape toate companiile oferă transport gratuit pentru comenzi sau renunță la comanda minimă, tocmai în ideea de a atrage clienți. E timpul ca tu să te diferențiezi de ei, să creezi o campanie prin care să te faci auzit și să devii prima alegere în rândul clienților. În acest sens, poți oferi reduceri sau pachete promoționale pe servicii sau produse specifice, care sunt relevante pentru clienții tăi.

  1. Concentrează-ți comunicarea spre partea de informare

Cu toții ne dorim să vindem, mai ales în această perioadă, însă nu e tocmai momentul esențial ca toate mesajele să fie orientate spre vânzare. În schimb, este necesar să empatizezi cu clienții, să îți arăți susținerea față de aceștia în comunicarea inițială, să-i educi cu privire modalitățile de abordare a crizei și să-i informezi constant cu privire la noutățile relevante pentru ei.

  1. Rezolvă-ți problemele existente la nivel de site

Este momentul oportun să te ocupi de problemele existente la nivel de site. Odată ce ți-ai mutat activitatea în online, cu siguranță oamenii vor accesa în număr tot mai mare site-ul tău. Trebuie să te asigură astfel că ei rămân cât mai mult pe acesta, că nu întâmpină probleme în navigare și că realizează conversii.

  1. Realizează articole de tip SEO

Fiind perioada de criză, prețurile au scăzut considerabil în multe domenii, de aceea axarea pe articole de tip SEO este o idee de luat în calcul. Dacă nu ai o poziție favorabilă în motoarele de căutare, articolele SEO te ajută să crești și să ajungi în primele rezultate.

Etichete

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *