marketing strategy
Sursă foto: pixabay.com

Realizarea strategiilor de marketing care să performeze

Cu toții ne dorim strategii de marketing care să performeze, să fie pe termen lung iar rezultatele să fie cele mai bune la care ne-am gândit și totodată să depunem un minim de efort. Înainte de a trece mai departe și a definii pași unei strategii cu rezultate, e important să știm ce este o strategie de marketing și cum se construiește aceasta.

Strategia de marketing reprezintă un plan de acțiuni, bazat pe o analiză de marketing anterioară, care are rolul de a contribui la creșterea business-ului. Produsele sau serviciile oferite trebuie să satisfacă nevoile consumatorilor, astfel încât acestea să fie dorite pe piață. În plus, trebuie adaptate constant la cerințele pieței astfel încât să satisfacă nevoile lor actuale.

Beneficiile strategiei de marketing:

  • Ai o viziune de ansamblu asupra acțiunilor pe care urmează să le desfășori;
  • Verifici constant momentul în care te afli în prezent și iei decizii în funcție de acesta;
  • Iei în calcul încă de la început avantajele și dezavantajele acțiunilor și a rezultatelor acestora;

Pentru o strategie de marketing bine definită, axată pe rezultate și performanță, iată care sunt etapele care trebuie parcurse.

 

  1. Scopul și obiectivele campaniei

Încă de la început trebuie stabilit cu exactitate care este scopul principal pentru care ne dorim să implementăm campania în cauză, respectiv care sunt obiectivele acesteia. Pentru o mai bună gestionare a rezultatelor, e important să ne setăm obiective SMART (Specific, Măsurabil, Accesibil, Relevant și Încadrat în timp).

Sursa: GIPHY
  1. Analiza de piață

Nu se pornește niciodată la „luptă” fără a-ți cunoaște terenul și competiția, motiv pentru care analiza de piață este esențială pentru stabilirea strategiilor de marketing.

În primul rând, se face o analiză detaliată a mediului în care se dorește activarea. Dat fiind contextul, se mizează foarte mult pe digitalizarea afacerilor și migrarea lor în mediul online. Odată văzut care sunt „apele în care se scaldă compania”, se trece mai departe și se face analiza concurenților din online și offline, concurenți direcți și indirecți. De la analiza externă se trece ușor spre cea internă, mai exact la analiza de client urmată de analiza SWOT și cea a publicului țintă. După ce se trag concluziile și se ajunge la recomandările necesare, se poate trece mai departe la avatarul clientului.

 

  1. Avatarul clientului

Clientul căruia ne adresăm, trebuie cunoscut în cel mai mic detaliu. Cine este, ce face, cum își petrece timpul. Ce îl influențează în luarea deciziilor de achiziție și care este bugetul pe care acesta îl are la dispoziție pentru respectivele cumpărături. Odată definit cu exactitate, va fi mult mai ușor să ne adresăm acestuia, și să vorbim pe înțelesul lui ca rezultatele să fie cele dorite.

Sursa: GIPHY
  1. Mediul în care activăm

Odată identificate toate cele mai de sus, trecem la mediul în care ne dorim să activăm. Mai exact, care sunt canalele unde vrem să fim prezenți cu produsele sau serviciile comercializate. Astfel, principalele canale de comunicare sunt:

  • Google Adwords
  • Facebook
  • SEO
  • Video marketing – Facebook și YouTube
  • Referral marketing
  • Google Display
  • Email marketing
  • Content marketing
  • Influencer marketing

Fiecare canal în parte este destinat unui alt tip de conținut, însă se poate opta pentru mai multe concomitent pentru a acoperii mai multe arii.

 

  1. Planul de acțiune

O strategie de marketing care să performeze are la bază un plan de marketing bine definit. Astfel, trebuie stabilite clar care mesajele cu care ieșim în față, tonul vocii, cum ne adresăm publicului țintă și unde anume îl găsim. Mai sus putem vedea canalele de comunicare cele mai relevante, astfel că prezența pe acestea este importantă. Planul de acțiune se face de regulă în două direcții. Pe termen scurt, unde se specifică punctual și exact ce trebuie făcut: campanii de lansare, campanii punctuale, postări pe rețelele de socializare, se abordează teme pentru articole dar și altele. În timp ce planul pe termen lung înglobează toate cele de mai sus doar că la nivel mai mare, plus campanii și direcții pe perioade mai mari de timp.

Sursa: GIPHY
  1. Implementarea strategiei și monitorizarea constantă

Implementarea strategiei de marketing este un pas important, care influențează în mod direct performanța campaniilor. Pentru rezultate cât mai favorabile, se recomandă apelarea la o agenție de marketing specializată care să se ocupe de strategie dar și de punctele anterioare.  Odată implementată, este necesară monitorizarea acesteia în mod constant deoarece de multe ori este nevoie de luarea deciziilor în timp real pentru mai bune rezultate.

Sursa: GIPHY
  1. Concluziile și performanța strategiei

La final, e nevoie de un raport pentru a vedea de unde s-a pornit, care au fost pași parcurși, evoluția strategiei și ce rezultate s-au obținut la final.

Pe baza acestui raport se pot lua decizii viitoare care pot influența strategia pe termen lung, respectiv care să contribuie la îmbunătățirea acesteia. Fără concluziile de la final, o strategiei de marketing este incompletă deoarece scopul acesteia este tocmai acela de a îmbunătăți performanța companiei și a rezultatelor de până în prezent. Cu ajutorul lor, deciziile luate sunt în baza unor rezultate și performanța următoarelor strategii tinde să fie tot mai mare.

 

Îți dorești rezultate pe termen lung și strategii de marketing care să performeze? Contactează-ne!

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.