O nouă săptămână, un nou moment pentru a descoperi persoana din spatele proiectului. Creativă, curioasă și plină de idei, Anca jonglează cu texte și cuvinte cu flexibilitate și adaptabilitate. Gravitând mereu în jurul activităților care îi pun imaginația în mișcare, acest copywriter caută mereu un mediu creativ pentru a testa noi limite. Astăzi discutăm cu Anca pentru a vedea care este perspectiva ei alături de agenția Klain, dar și în viața personală.
- Să începem cu lucrurile de bază. Ce poziție ai în cadrul echipei Klain și de cât timp ești alături de noi?
Hello, sunt Anca Lența, copywriter/content writer pentru Klain. M-am alăturat echipei acum aproape doi ani, iar de atunci tot scriu și creez diverse texte, campanii și proiecte cool.
- Cum a început aventura ta alături de echipa Klain?
În urma unei recomandări venite din partea unei prietene ce se alăturase și ea echipei și avea doar lucruri minunate de spus despre această echipă, am fost invitată pentru a discuta despre posibilitatea unei colaborări. We clicked, and the rest is history! - Cum rămâi la curent cu noile tendințe și tehnologii din domeniu?
Îmi place să urmăresc oameni creativi și relevanți din domeniu, cât și să testez și să experimentez cu propriile mâine noile descoperiri sau unelte. Absorb orice informație interesantă indiferent de locul de unde provine aceasta, pentru a o remodela și pentru a o refolosi în alt context și cu alt concept. - Cum a evoluat viziunea ta asupra marketingului digital de-a lungul anilor și cum te-ai adaptat la schimbările din industrie?
Odată cu avansarea tehnologiei și a instrumentelor esențiale marketingului, consider că am evoluat simultan. Cred că modul în care acest domeniu fluctuează și se schimbă este și elementul ce mă ține agățată de acesta cu atâta ardoare, pentru că totul e într-o continuă schimbare. De la ziare la TikTok, reclame la televizor și acum pe Youtube, lumea e plină de potențial și noi oportunități. Iar fiecare provocare de acest tip este o doar o nouă aventură pentru mine. - Spune-ne despre o experiență în care ai lucrat strâns cu alte departamente pentru a implementa cu succes o campanie.
În orice campanie creată, persoanele din spatele proiectului sunt cele care încheagă și conturează o viziune fluidă și coerentă. Indiferent de proiectul la care lucrez, o strânsă colaborare cu celelalte departamente este crucială pentru a-l finaliza cu succes. Totul trebuie să se alinieze perfect, de la imagine, text, bugete, pentru a ne atinge obiectivele setate. Totul e ca un mecanism bine pus la punct, iar fiecare componentă contează. - Cum abordezi definirea și măsurarea succesului unei campanii de marketing? Care sunt metricile tale cheie?
Reacțiile și interacțiunea pe care publicul țintă le au în raport cu textele create de mine sunt un bun indicator dacă direcția campaniei este potrivită sau mai trebuie ajustată. Fiecare proiect vine cu setul său de obiective, iar atingerea acestora este ceea ce mă ghidează pentru a vedea dacă sunt pe drumul cel bun. Desigur, opiniile colegilor și sfaturile din pauza de cafea sunt la fel de importante, așa că tot timpul discutăm atunci când dorim să vedem perspective diferite. - Care este cel mai surprinzător și neașteptat lucru pe care l-ai învățat în cariera ta până acum?
Un concept care ție îți poate părea clar definit și potrivit, poate fi total greșit pentru un anume tip de proiect. Adaptarea la nevoile și cerințele clientului joacă un rol crucial, iar această direcție trebuie menținută și corectată la fiecare pas. - Cum îți prioritizezi și gestionezi sarcinile într-un mediu dinamic și plin de provocări precum marketingul digital?
Încerc să creez un top al priorităților pentru ziua sau perioadă urmatoare, pentru a putea analiza care sunt sarcinile ce necesită rezolvare cât mai rapidă, în funcție de gradul lor de urgență. Utilizând o aplicație precum ClickUp, pot comunica clar și deschis cu restul echipei pentru a cere informații suplimentare și pentru a mă adapta după programul celorlalți. - Care sunt metodele tale preferate pentru a-ți menține creativitatea?
Creativitatea este o sursă infinită pentru mine, care poate veni în diverse forme sau contexte. Poate o frază cheie îmi atrage atenția atunci când citesc sau când joc ceva pe calculator, iar pe viitor o voi încorpora și preschimba într-un text care poate fi folosit la proiectele la care lucrez. În timpul liber îmi place să joc Dungeons & Dragons unde sunt Dungeon Master, iar, practic, acest rol este cel al unui povestitor care creează ficțiunea, interacțiunile și tot ce ține de un joc interactiv și unic. Cred că astfel îmi pot lustrui abilitățile și îmi pot stimula imaginația fără bariere, ca un brainstorming intens despre orice și oricine! - Care este campania sau proiectul de care ești cel mai mândru și de ce?
Fiecare campanie finalizată cu succes păstrează o parte din mine și implicit mă face să fiu mândră. Poate nu toate proiectele vor fi un subiect ușor de abordat, dar tocmai acest fapt mă va ambiționa să descopăr informații noi și să mă adaptez domeniului.
Acestea fiind spuse, dacă vreți să aflați cum e să fiți zidar sau ce exerciții sunt potrivite musculaturii, I’m your girl! - Care crezi că va fi viitorul marketingului digital și ce elemente vor fi esențiale?
Instrumentele AI precum ChatGpt cu siguranță vor avansa și se vor nișa pe diverse arii de interes, dar cred că latura umană va fi mereu indispensabilă indiferent de moment. Unele lucruri rămân clasice pentru un motiv, iar un specialist va fi mereu prioritar în domeniul de marketing. - Cum îți place să-ți petreci timpul în afara muncii și cum influențează aceste activități viziunea ta asupra marketingului?
Probabil printre cele mai influente activități în dezvoltarea mea ca persoană: jocurile video și tot ce ține de acestea, ele sunt cele care m-au influențat puternic în viața de zi cu zi. Consider că acestea sunt un mediu excelent pentru a construi un fir narativ bogat și ce implică persoana direct în acțiune, decizii și consecințe. De aici s-a dezvoltat și pasiunea mea pentru cosplay (costume play), unde creez costume din diverse filme, jocuri sau orice între. Orice implică un proces creativ unde pot testa noi abilități și îmi pot pune imaginația în acțiune este o activitate perfectă, iar acest lucru se reflectă și în abordarea mea în construcția textelor în aria legată de muncă și marketing. - Care este instrumentul sau lucrul fără de care nu ți-ai putea închipui o zi de muncă în departamentul tău?
Căștile mele roz Razer, care mă acompaniază în orice moment. Asta, plus o piesă perfectă pe fundal, pentru a-mi ghida degetele să tasteze mai repede și cu mai multă creativitate.
- Povestește o amintire amuzantă alături de Klain!
Recent am fost la un teambuilding cu toții (aproape) și am avut un moment în care ne-am bucurat de o mică activitate care includea pictatul. Fiecare dintre noi avea un minut pentru a picta, cu o singură culoare, portretul colegului din dreapta sa. Odată ce timpul era gata, trebuia să pasăm mai departe desenul pentru ca următoarea persoană să poată continua opera. Rezultatele au fost… unice, cel puțin spus. - Dacă echipa noastră ar fi un supererou, care ar fi superputerea noastră secretă?
Cred că superputerea noastră secretă ar include teleportarea sau abilitatea de a fi în numeroase locuri deodată, pentru că fiecare departament realizează câte o parte, pentru ca mai apoi să coagulăm totul într-un proiect fără de cusur. Suntem mereu implicați și dedicați când vine vorba de client și mereu găsim o soluție, indiferent de provocare.
- Cum ai vrea să vezi că evoluează și crește echipa noastră în următorii 16 ani?
Îmi doresc ca următorii 16 ani să ne prindă la fel de plini de personalitate și creativitate, cu proiecte care să ne încânte și un birou super cool decorat!
Un nou interviu încheiat cu succes, o nouă săptămână care ne așteaptă pentru a afla poveștile oamenilor ce construiesc echipa agenției Klain. Fiți în continuare cu ochii pe noi, iar 16 povești de Klain continuă!