Ghid de bune practici pentru antreprenori pe Linkedin

Ghidul de bune practici pe Linkedin pentru antreprenori

Linkedin este platforma destinată business-urilor și interacțiunii profesionale, scopul acesteia este de a facilita interacțiunea dintre business-uri. În plus, este locul unde utilizatorii își găsesc locuri de muncă potrivite, își creează relații profesionale și contribuie la dobândirea de noi cunoștințe. Platforma a fost lansată în 2003 de către Reid Hoffman pentru a facilita conexiunile de tip business.

La începutul anului 2021, Linkedin avea peste 727 milioane de utilizatori activi, reprezentând un potențial de audiență în realizarea campaniilor de marketing de 13% din totalul populației. Spre deosebire de celelalte platforme de socializare, în cadrul Linkedin, cel mai activ segment este reprezentat de bărbați, cu un procent de 56,9%, respectiv, preponderent tineri, cu vârsta cuprinsă între 25-34 de ani.

Raportându-ne la companiile de top din cadrul platformei, putem face o clasificare în funcție de numărul urmăritorilor. Astfel, în topul acestora se află Google (14,9 milioane), Amazon (10,8 milioane), Linkedin (10 milioane), Microsoft (9,2 milioane), Apple (8,8 milioane), Unilever (8,1 milioane), Nestle (8 milioane), IBM (7,5 milioane), Facebook (5 milioane) și Accenture (4,8 milioane). În ceea ce privește veniturile anuale din publicitatea realizată pe Linkedin, în anul 2021 acestea depășeau 3 miliarde de dolari.

În România, 20,9% din populația care lucrează, deține un cont pe platforma Linkedin, mai exact 9,5% din întreaga populație. Ca și funcții deținute de către utilizatori, top 3 sunt ocupate de către operatori, ingineri și muncitori în IT. În ceea ce privește topul celor mai urmărite companii, pe primul loc se situează Continental, Oracle și Vodafone.

Linkedin este o piață nouă pentru business-uri, motiv pentru care reprezintă exact locul în care trebuie să fii prezent. În plus, ca și antreprenor, Linkedin reprezintă locul propice pentru crearea conexiunilor profesionale, identificarea noilor oportunități și este totodată o modalitate de informare. În direcția aceasta, am pregătit câteva statistici privind activitatea utilizatorilor din cadrul platformei Linkedin, pentru a te convinge că este locul unde trebuie să fii activ.

 

  1. Platforma Linkedin are peste 722 milioane de membrii;

 

  1. În 2021, Linkedin împlinește 18 ani. Platforma exista pe piață încă de dinaintea Facebook, fiind lansată în 5 mai 2003, astfel, în momentul de față este una dintre cele mai vechi rețele de socializare uzuale;

 

  1. 57% din traficul generat pe platformă, provine de pe dispozitivele mobile, din aplicația pentru telefon;

 

  1. Anul 2020 a contribuit la creșterea conexiunilor dintre utilizatorii Linkedin, statistic vorbind, acestea înregistrând o creștere de 55%. Practic lipsa interacțiunii fizice, offline, a facilitat crearea conexiunilor din online;

 

  1. 1 din 3 profesioniști de pe planetă are cont pe platforma Linkedin. Numerele sunt în continuă creștere, datorită facilităților pe care platforma le pune la dispoziție utilizatorilor;

 

  1. Platforma Linkedin găzduiește peste 55 milioane de profiluri de business. Acest detaliu este important și din perspectiva faptului că Linkedin este la bază o platformă destinată mediului de business pentru a facilita conexiunile și interacțiunile dintre aceștia;

 

  1. 80% dintre companiile segmentului B2B folosesc campanii de promovare prin Linkedin. Platforma țintește exact segmentul de business, motiv pentru care, mai mult de jumătate dintre acestea sunt active pe Linkedin și desfășoară campanii plătite care targetează segmentul de public de interes;

 

  1. Anunțurile Linkedin oferă mai mult de 200 de caracteristici de direcționare. Astfel, există o sumedenie de modalități de a ajunge la publicul țintă vizat în cadrul campaniei;

 

  1. O postare promovată prin Linkedin poate ajunge la până la 13% din întreaga populație. Chiar dacă la prima vedere pare un procent relativ scăzut, trebuie să luăm în calcul faptul că Linkedin se adresează unui segment diferit, axat pe partea de business;

 

  1. Campaniile plătite pe platforma Linkedin pot contribui la creșterea intenției de achiziție cu până la 33%. Cu cât consumatorul interacționează mai mult cu produsul sau serviciul tău, acesta este mult mai predispus spre a-l achiziționa, datorită expunerii crescute;

 

  1. În fiecare săptămână, 40 de milioane de utilizatori Linkedin, caută un job. Chiar dacă de multe ori aceștia nu aplică pentru locurile de muncă, își doresc să fie mereu informați și la curent cu noutățile din domeniu;

 

  1. 3 persoane sunt angajate în fiecare minut prin intermediul platformei Linkedin. În ceea ce privește atragerea angajaților, există două practici bine cunoscute: cea în care compania merge spre un potențial angajat, sau atunci când aceasta postează informații despre postul disponibil și utilizatorii aplică pentru acesta;

 

  1. Numărul ofertelor locurilor de muncă remote, au crescut de 2,5 ori în Martie 2021, comparativ cu finalul anului 2020;

 

  1. 4 din 5 persoane de pe Linkedin sunt implicate în luarea deciziilor în ceea ce privește business-ul personal sau compania din care fac parte;

 

În continuare am elaborat un ghid de bune practici pentru platforma Linkedin, necesar oricărui antreprenor pentru realizarea profilului personal în concordanță cu valorile și principiile companiei. Completează formularul de mai jos și informațiile pe care le-am pregătit pentru tine vor ajunge pe e-mail în cel mai scurt timp.

*câmp obligatoriu
Prin introducerea datelor dumneavoastră în formularul de contact, sunteți de acord cu Politica de Confidențialitate. Accesarea Formularului nu duce automat la abonarea dumneavoastră la Newsletter-ul nostru.

Când trimiteți o solicitare sau mesaj prin intermediul site-ului nostru, vă solicităm numele și adresa de e-mail sau telefon/fax. Utilizăm aceste informații pentru a răspunde cererii dvs. Putem să vă trimitem un e-mail de mai multe ori după ce ați făcut o solicitare, pentru a ne asigura că am răspuns la întrebarea dvs. și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor noștri. Nu folosim informațiile furnizate de dvs. prin formularul de contact pentru a lua decizii automate care ar putea să vă afecteze. Menținem e-mailurile venite din solicitări timp de trei ani, după care sunt arhivate în siguranță și păstrate timp de cinci ani, când le ștergem.

Datele personale colectate nu se divulgă altor persoane.
Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online. Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.