campanii de vânzare
Sursă foto: freepik.com

Campanii de marketing online care pot aduce vânzări magazinului tău

Când vine vorba de campanii axate pe vânzări pentru magazinul tău online, este important să știi tipul acestora și modalitatea lor de implementare. Unele dintre ele necesită de cele mai multe ori expertiza un specialist de marketing, însă pe altele le puteți încerca singuri.

Dintre campaniile de vânzare pe care noi, echipa Klain, le-am realizat cu clienții noștri vă prezentăm în continuare câteva care vă pot inspira. Să începem!

 

  1. Campaniile PPC

Campanii de tip plata pe click sunt cele mai răspândite instrumente de generare a vânzărilor, deoarece ele se adresează celor care caută activ produsele vândute de tine, prin intermediul motoarelor de căutare. Specificul lor este cel de afișare ca rezultat plătit a anunțului referitor la produsul/serviciul tău, în fața clientului interesat de acesta.

Campaniile PPC produc rezultate semnificative dacă sunt îmbinate cu cele de remarketing.

 

  1. Campanii de content marketing pe site

Daca urmărești obținerea vânzărilor online pe un termen lung, campanile de content marketing reprezintă o soluție viabilă. Ele pot fi realizate la nivelul site-ului tău prin articole de blog, dezvoltând subiecte de interes pentru publicul țintă care caută detalii specifice despre produsul/serviciul tău.

În multe cazuri, acest tip de campanie s-a dovedit a fi mult mai rentabil pe termen lung.

 

  1. Campanii pentru obținerea de lead-uri

În general, ele constituie acele campanii prin care oferi ceva gratuit în schimbul datelor de contact ale potențialului tău client. În această categorie pot intra: vouchere de reduceri, ghiduri online, acces la webinarii, acces la cursuri online sau chiar mici cadouri/produse de test dedicate unui număr limitat de persoane.

După ce ai obținut datele lor, este indicat sa continui comunicarea cu utilizatorii și să le oferi constant conținut prin email pentru a-i ține aproape de brandul tău. Periodic, poți aplica diferite reduceri sau promoții.

 

  1. Campanii de SEO

Sunt similare cu campaniile de content marketing realizate în site-ul tău, principala diferență fiind că acestea sunt îndreptate spre site-uri externe care publică conținut dedicat publicului tău țintă. În general, scopul este cel de a obține link-uri și trafic relevant spre site-ul tău, prin articole scrise pe subiecte de interes pentru cei pe care îi targetezi.

Tot în această categorie intră și optimizarea site-ului tău din punct de vedere SEO. Aici putem aminti fluxul prin care trece un utilizator de la prima accesare până la o comandă, conținutul din site, meta-urile site-ului sau timpii de încărcare a acestuia.

 

  1. Campanii prin influenceri

Aceste campanii sunt folosite frecvent de brandurile mari datorită awareness-ului pe care îl oferă și a vânzărilor pe care le generează. Este important să alegi influencerii potriviți pentru publicul tău țintă și pentru produsele pe care le vinzi, deoarece nu toate campaniile de acest tip au un succes garantat.

 

  1. Campanii tematice

Campaniile tematice sunt legate de o anumită dată calendaristică sau de o anumită perioadă de timp, precum: Crăciunul, Ziua Îndrăgostiților, 8 Martie, Paștele, Venirea primăverii, 1 Mai, Ziua Copilului, Back-to-school sau Black Friday. Astfel, ele pot fi desfășurate atât într-o anumită zi, cât și pe o perioada mai lungă de timp, în funcție de specificul lor.

 

  1. Campanii punctuale

Campaniile punctuale sunt cele care necesită o doză mai mare de creativitate, deoarece ele implică deseori multiple tipuri de promoții. Acestea pot fi adaptate oricărui context și pot să aibă o durată variabilă, de la 1-2 zile la câteva ore.

Există multiple exemple: în data de 11.11.21 toate produsele beneficiază de o reducere de 11%, în intervalul orar 18:00 – 24:00 o categorie de produse au transportul gratuit, la o anumită valoare a comenzii se adaugă un produs cadou sau o dată pe lună transportul este gratuit pentru toate produsele (free shipping day).

 

  1. Campanii de moment

Așa-numitele „campanii de moment” sunt legate de un subiect popular, care poate fi adaptat magazinului tău și care poate crește vânzările acestuia. De exemplu, când SpaceX a lansat prima navă spre Stația Spațială Internațională, diferite companii au folosit acest eveniment ca un cârlig de atenție, „lansând” la rândul lor diferite reduceri, adaptate subiectului în cauză.

 

  1. Campanii de fidelizare clienți

Nu uita de clientii cu care ai dezvoltat deja o colaborare! Ei pot să fie cei care comandă constant de la tine și care pot fi transformați în ambasadori ai brandului tău, comunicând avantajele sale altor persoane.

Campaniile de fidelizare pot avea la bază diferite beneficii, cum ar fi: puncte acumulate, returnări fără comision, transport gratuit, reduceri la atingerea unui prag anual de cumpărături, cadouri și atenții trimise în coletele produselor deja comandate.

 

  1. Campanii CSR

Campaniile CSR fundamentează imaginea business-ului tău și arată că interesul tău nu este exclusiv față de clienți (și, implicit, față de profit), ci și față de societate în general. Există numeroase exemple de astfel de campanii: 10% din valoarea cumpărăturilor poate fi donată unei cauze nobile, diferite produse pot fi oferite gratuit ONG-urilor sau o anumită sumă de bani poate fi donată direct diverselor organizații.

 

Dacă la finalul acestui articol ai rămas cu cel puțin o idee pe care vrei să o aplici pentru a genera mai multe vânzări cu magazinul tău online, îți recomandăm să descarci ghidul: Promoții și campanii de creștere a vânzărilor pentru magazinele online.

*câmp obligatoriu
Prin introducerea datelor dumneavoastră în formularul de contact, sunteți de acord cu Politica de Confidențialitate. Accesarea Formularului nu duce automat la abonarea dumneavoastră la Newsletter-ul nostru.

Când trimiteți o solicitare sau mesaj prin intermediul site-ului nostru, vă solicităm numele și adresa de e-mail sau telefon/fax. Utilizăm aceste informații pentru a răspunde cererii dvs. Putem să vă trimitem un e-mail de mai multe ori după ce ați făcut o solicitare, pentru a ne asigura că am răspuns la întrebarea dvs. și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor noștri. Nu folosim informațiile furnizate de dvs. prin formularul de contact pentru a lua decizii automate care ar putea să vă afecteze. Menținem e-mailurile venite din solicitări timp de trei ani, după care sunt arhivate în siguranță și păstrate timp de cinci ani, când le ștergem.

Datele personale colectate nu se divulgă altor persoane.
Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.