Rapiditatea cu care mediul online evoluează reprezintă o caracteristică importantă a acestuia. Schimbările se produc în ritm accelerat și noi instrumente apar continuu, începând de la simpla lansare a unei noi platforme de Social Media și ajungând până la integrarea inteligenței artificiale. Modul în care business-urile navighează spațiul digital constituie astfel un aspect central în înțelegerea sa, precum și în asigurarea succesului în cadrul lui.
În colaborare cu Centrul de Cercetare în Comunicare și Inovare Socială (CORE) din cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) a Universității Babeș-Bolyai (UBB), am demarat un studiu amplu, prin care urmărim să clarificăm aspectele menționate anterior. Astfel, cu ajutorul acestuia, dorim să oferim o imagine detaliată asupra modalităților prin care digitalizarea a afectat activitatea și performanța mediului de business din România. Mai mult, urmărim să culegem date exacte și informații utile despre comportamentul consumatorilor, oportunitățile pe care companiile le au în online și mecanismele prin care ele pot fi speculate.
Aceste obiective sunt confirmate de Ioan Hosu, directorul Centrului de Cercetare în Comunicare și Inovare Socială (CORE): „Acest studiu este primul dintr-o serie de studii cuprinzătoare prin care dorim să obținem o imagine cât mai clară privind impactul digitalizării asupra funcționării firmelor din România. Datele din acest studiu încearcă să surprindă principalele schimbări care au intervenit sau care sunt pe cale să se producă în funcționarea firmelor și în comportamentul consumatorilor în contextul digitalizării proceselor de comunicare”.
Inițiativa vine ca o continuare a cercetării desfășurate de Klain la începutul anului 2022, care a vizat analiza prezenței online a companiilor din România aflate în Top 1000 și posibilitățile firmelor mici și medii de a se remarca în acest mediu. În timp ce acea examinare urmărea să ofere date statistice generale despre frecvența utilizării digitalului de către cele mai mari companii din România, studiul de față va răspunde întrebărilor cu privire la modalitățile de utilizare și de asigurare a succesului. Astfel, el va include multiple aspecte ale prezenței online a companiilor, precum strategiile de marketing online, impactul campaniilor de advertising, eficiența canalelor de vânzare online, utilizarea rețelelor sociale și multe altele.
Direcțiile studiului sunt detaliate de Valentin Bolboacă, managerul agenției noastre: „Am demarat acest studiu din dorința de a vedea perspectiva antreprenorilor și a managerilor referitoare la mediul online. Astfel, am urmărit să identificăm cât de mult folosesc aceștia platformele digitale ca instrumente de creștere a business-ului lor și cât de des identifică oportunitățile pe care ele le oferă pentru companiile pe care le coordonează. În decursul celor peste 15 ani de când activez în domeniul online, am întâlnit companii care au crescut exponențial datorită capacității lor de a profita de avantajele pe care le pune la dispoziție mediul online. Dorim să scoatem această posibilitate și în fața celor care nu au accesat încă o strategie de comunicare pentru a obține rezultate concrete”.
Participarea la studiu poate fi realizată prin completarea unui chestionarul. Companiile care aleg să ia parte la acesta vor beneficia de acces la rezultatele integrale obținute, care pot servi la înțelegerea exactă a beneficiilor intrării în mediul digital, a oportunităților pe care el îl oferă, precum și a pieței concurențiale existente în cadrul său.
Răspunsurile oferite vor fi confidențiale, fiind folosite exclusiv în scopuri de cercetare. Completează acum chestionarul și obține un avantaj competitiv pentru afacerea ta!