Pași importanți în realizarea unei campanii de Google Ads

google ads
via Shutterstock.com

Știai că 98% dintre români folosesc Google pentru căutările pe care le fac zi de zi?

Dar ce faci în cazul în care compania ta nu apare în primele rezultate în online? Una dintre soluțiile pe care ți le recomandăm este Google Ads. Fie că apelezi la serviciile unei agenții de marketing, ale unui freelancer sau te ocupi chiar tu, iată câțiva pași esențiali pe care trebuie să-i urmezi pentru a obține rezultate dorite:

1. Scop și obiective

Trebuie să stabilești încă de la început care este produsul, categoria sau serviciul pe care vrei să-l promovezi. Îți recomandăm să te axezi pe unul dintre acestea deoarece campaniile vor fi mai bine optimizate și rezultatele pe măsură.
Pentru a înțelege mai ușor, îți propunem un mic exercițiu pe baza căruia vom crea o campanie punctuală.
De exemplu, avem o companie de e-commerce care se ocupă cu comercializarea articolelor vestimentare. Scopul principal este vânzarea acestora. Ca obiectiv pentru perioada următoare avem creșterea vânzărilor rochiilor de vară cu 20% comparativ cu ultimele 3 luni. Așadar, campania se va axa pe vânzarea acestor articole vestimentare.

2. Analiză și strategie

Odată ce ți-ai stabilit scopul și obiectivele campaniei, pasul următor presupune analiza pieței și a concurenților. Identifici locul în care se află publicul țintă și-ți creezi strategia în funcție de acesta. E foarte important să-ți setezi indicatorii de performanță, în așa fel poți să măsori rezultatele campaniei.

3. Materiale necesare

Există mai multe tipuri de campanii Google Ads și anume: search, display, video dar și altele. Fiecare are scopul de a contribui la atingerea unui obiectiv pe care trebuie să-l setezi încă de la început. Așadar, în funcție de campania pe care o alegi, trebuie pregătite materiale precum: imagini (pe diferite dimensiuni), texte, video sau feed de produse.

4. Crearea campaniei și a ad group-urilor

Se presupune că alegem să creăm o campanie pentru Google Search:
Campanie: Rochii de vară
Durata campaniei: 01.05.2019 – 30.06.2019
Buget zilnic: 20 lei
Strategia de licitare: se recomandă optarea pentru o strategie de tip CPC sau maximizarea numărului de conversii
CPC maxim standard: 0,2 lei
Ad groups:
  • rochii de vară cu flori
  • rochii de vară cu buline
  • rochii de vară monocromatice

5. Identificarea cuvintelor cheie

Pasul următor e să identificăm care sunt cuvintele cheie care vor genera trafic, respectiv conversii. Un ajutor important îl primim de la Keyword Planner, un tool oferit de Google Ads.
Exemplu: Introducem cuvântul „rochii de vară cu flori” și analizăm cuvintele care apar ca sugestii.
Keywords:
  • +rochii +vara +flori
  • +rochii +flori
  • “rochii lungi cu flori”
  • “rochii scurte cu flori”
  • “rochii cu flori mărimi mici”
  • “rochii cu flori mărimi mari”
  • [rochii de vara cu flori]

6. Crearea anunțurilor

Odată ce avem ad group-urile și cuvintele cheie, trecem la partea cea mai creativă și anume redactarea anunțurilor.
Exemplu: Rochii de vară cu flori | Ținute elegante | Colecție nouă 2019
Ți-am pregătit o colecție de peste 200 de modele de rochii de vară cu flori.
Pentru ca anunțul să fie cât mai optimizat, la „calea de afișare” se trece o expresie folosită și în cuvintele cheie, respectiv un cuvânt (rochii vară).
Îți recomandăm să ai cel puțin 2 anunțuri pentru fiecare ad group.

7. Extensii

Ca să maximizezi performanța campaniei și a anunțurilor, este recomandat să folosești toate extensiile relevante pentru obiectivul inițial stabilit.
În exemplul de mai jos am adăugat 2 sitelink-uri care au ca scop trimiterea clienților către paginile de Facebook și Instagram. Acestea se pot înlocui, după caz, cu altele precum: Blog, Contact, diferite pagini din site (Pantofi damă, Accesorii damă) sau altele.

google ads

Extensii pentru înștiințare: acestea oferă potențialilor clienți informații suplimentare referitoare la oferte.
Exemplu: Livrare Gratuită. Livrare în 24 h. Sau pot să fie de tip CTA: Comandă acum. Prinde oferta.
Extensii de apel: întotdeauna e important ca utilizatorii să aibă la îndemână un număr de telefon pentru a te contacta.
Dacă ai parcurs toți acești pași, campania e gata. Nu uita să selectezi locațiile în care dorești să apară anunțurile tale și, opțional, intervalele orare în care acestea să fie afișate.

8. Monitorizare, măsurare și optimizare

Verifică și optimizează constant campaniile, astfel încât să ajungi la obiectivele pe care ți le-ai propus!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here