Revizuirea și mentenanța conținutului. Partea II

Am ajuns la a doua parte al acestui articol despre mentenanța și revizuirea conținutului, dar și la finalul acestui mini ghid despre conținut. Am început cu explicarea diferenței dintre scrisul pentru online față de print, după care am continuat cu prezentarea celor mai importante caracteristici pe care un conținut trebuie să le aibă și cu crearea unui conținut eficient. Astăzi, o să dau câteva trucuri pentru cum să devii un scriitor mai bun, dar o să și alcătuiesc un mic checklist final.

5. Scrierea pentru alte medii

Pe parcursul acestui mini ghid am încercat să cuprind cam toate conotațiile cuvântului conținut. Am folosit și cuvântul text, și articol tocmai pentru ca să arăt că aceste lucruri pe care le-am scris eu nu se referă doar în cazul site-urile web de prezentare. Ce mai poate scrie un creator de conținut? (și recomand să nu rămână nimeni doar la crearea de articole sau texte de prezentare):

  • Mesaje pentru social media
  • Texte pentru newsletter
  • Texte pentru emailuri
  • Texte descriptive pentru produse
  • Texte publicitare
  • Texte predefinite pentru diferite servicii (call center, etc)
  • Texte pentru ambalaje

6. Cum să devii un scriitor mai bun?

Probabil voi dezvolta acest subiect într-un articol viitor, dar astăzi pot să amintesc următoarele:

  • Citește și scrie mai mult
  • Editează
  • Nu uita de pauze
  • Citește ce scriu și alți creatori de conținut
  • Testează cu alții sau direct cu cititorii
  • Cere evaluarea muncii tale de către alți creatori de conținut

7. Checklist-ul final

Dacă ai citit toate articolele pe care le-am scris pe această temă, însă vrei ceva mai sumarizat, mai jos o să reamintesc toate etapele prin care trebuie să treacă conținutul tău pentru a fi ceea ce trebuie să fie 🙂

Pregătirea:

  • Cunoaște-ți businessul
  • Cunoaște-ți cititorii
  • Cunoaște-ți scopul conținutului

Procesul de scriere:

  • Fă o planificarea
  • Fă o structură
  • Textul trebuie să fie:
    • Relevant
    • Util
    • Exact
    • Actual
    • Consistent
    • Ușor de găsit
    • Scanabil
    • De înțeles
    • Interesant
    • Optimizat SEO
    • Accesibil
  • Textul trebuie să conțină
    • Cuvinte cheie
    • Titluri și subtitluri
    • Liste
    • Linkuri
    • Grafice/poze/video-uri
    • Mesaje
  • Nu uita de:
    • Tonul vocii
    • Scrierea în timpul prezent

Revizuirea și mentenanța:

  • Ortografia și greșeli de gramatică
  • Sunt toate cuvintele necesare?
  • A fost revizuit de altcineva?
  • Administrarea conținutului
  • Planificarea
  • Ghidul de stil

Sper că acest mini ghid îți va fi de folos și te va ajuta chiar dacă ai deja câțiva ani de experiență în domeniu sau dacă ești la început de drum. Sunt sigură că vrei mereu să fii mai bun, fapt ce îmi doresc și eu, iar pentru asta nu uita să îți exersezi pasiunea în fiecare zi, oriunde te-ai afla. Cred cu tărie că scrisul este o pasiune și nu un job, iar asta trebuie să se reflecte în fiecare cuvânt pe care îl așterni pe hârtie sau online.

Etichete

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *