Sursă foto: dreamstime.com

Cum scriem un conținut eficient. Partea I

Formula magică pentru a scrie un text/articol relevant nu s-a descoperit încă, însă sunt anumite trucuri pe care le putem folosi atunci când facem un conținut. În acest articol voi vorbi pe scurt despre cuvintele cheie și la ce se folosesc acestea, despre titluri și H-uri, liste, link-uri, formulare, mesaje, formulare, audio și video. Sunt destul de multe puncte pe care vreau să le dezbat, și care sunt și importante, dar vreau să ofer și câteva sfaturi legate de acestea. Voi începe articolul cu primele două puncte importante atunci când vrem să scriem un conținut relevant.

  1. Cuvintele cheie

Probabil toată lumea care activează în această industrie a auzit cel puțin o dată de cuvântul keywords (în traducere: cuvinte cheie). Acestea sunt importante din mai multe puncte de vedere. În primul rând, pentru scanarea conținutului atât de cititor, cât și de către motoarele de căutare. Cuvintele cheie ajută utilizatorul să găsească articolul/textul nostru printre alte mii de texte de pe internet. În al doilea rând, sunt importante pentru SEO.

Acuma, totul depinde de tipul de conținutul pe care îl scriem. Dacă scriem un articol pentru SEO atunci vom folosi anumite cuvinte cheie specifice pe care trebuie să le inserăm în text în așa fel încât cititorul nostru să nu observe, iar dacă avem și un link pe el, să și aibă tendința să dea click din propria inițiativă.

Atunci când scriem un articol obișnuit sau nu dorim să urcăm o pagină/site anume, atunci cuvintele cheie se bazează pe textul nostru și pe ce am crede noi că utilizatorii caută. Pe acestea, de regulă, le trecem în căsuța specifică de cuvinte cheie, dar și în pluginul de SEO instalat (dacă există).

Cuvintele cheie se folosesc chiar și în alte locuri decât în text efectiv. Astfel, putem regăsi aceste cuvinte în titlurile articolelor, titlurile de pagină, subtitluri și pe linkuri.

  1. Titlurile și H-urile

Atunci când zic H, mă refer la headinguri. Adică tot un fel de titluri, doar că diferă un pic de ceea ce cunoaștem noi ca titluri. Dacă v-am băgat un pic în ceață, o să explic mai jos ce am vrut să zic :)

Titlurile au o importanță foarte mare pentru un conținut, mai ales atunci când scriem un articol. Dacă titlul nu este atrăgător, șansele ca cineva să dea click și să citească ceea ce am scris noi sunt destul de mici. Titlul trebuie să reflecte ceea ce este scris în conținut și nicidecum să nu fie o minciună doar pentru a atrage cititori. De multe ori vedem titluri mincinoase în revistele de cancan sau pe site-urile care caută senzaționalul. Personal, sunt total împotriva acestor practici și mi se pare neetic.

Headingurile sunt diferite de titlurile articolelor. Acestea sunt cele care delimitează anumite părți dintr-un text. Normal le putem privi ca pe niște subtitluri, însă dacă vrem să vorbim pe limba specialiștilor trebuie să le spunem H-uri. Acestea se pot seta din editorul de text online, iar în funcție de numărul pe care îl alegem (există H1, H2,…, H6) textul selectat va avea o anumită mărime. Am mai vorbit despre importanța segmentării unui text în articolul Caracteristicile unui conținut bun.

Există anumite reguli bine de urmat în cazul titlurilor și a H-urilor. Astfel că, acestea trebuie să fie:

  • Scurte
  • Concise
  • Simple
  • Factuale
  • Fără acronime
  • Fără propoziții întregi
  • Cu literă mare la început (sentace case)

+ pot să conțină cuvinte cheie

În următoarele părți ale acestui articol voi vorbi despre liste și link-uri. Voi explica cum și de ce se folosesc și voi oferi câteva reguli.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.