Ghid de bune practici pe Facebook pentru antreprenori
Sursă foto: freepik.com

Ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori

Actualizat: 31.08.2023

Facebook a devenit în scurt timp un instrument eficient de marketing și promovare pentru un business, fiind esențial în atingerea obiectivelor ce țin de comunicarea și prezența în online a brandurilor. Raportându-ne la mediul de afaceri, statisticile ne arată faptul că veniturile din publicitatea realizată pe Facebook la nivel mondial au înregistrat o creștere substanțială, în 2022 marcând peste 113 miliarde de dolari.

La nivel global, utilizatorii Facebook sunt tot mai activi. 60.42% din utilizatorii activi pe internet, din întreaga lume accesează lunar Facebook-ul. Facebook este cea mai mare platformă de socializare la nivel global, având 2895 miliarde de utilizatori activi lunar din întreaga lume, conform datelor de la finalul anului 2022.

Companii precum Apple, Amazon, Google, Microsoft și Samsung sunt în top 5 cele mai valoroase branduri la nivel mondial în 2021, dispunând de un cont activ pe platforma Facebook. Însă, din punct de vedere al campaniilor realizate online, cea mai mare rată de revenire a veniturilor o are Google, urmată de Facebook cu 69,66 miliarde de dolari.

Iată câteva statistici generale care te vor convinge că locul tău ca antreprenor este pe Facebook și că trebuie să fii prezent acolo unde sunt și clienții tăi.

  1. Facebook este al 3-lea cel mai vizitat site la nivel mondial. Astfel, dacă ești chiar la început, business-ul tău trebuie să fie prezent unde sunt și utilizatorii, o pagină de Facebook fiind „magazinul” tău online disponibil 24 din 24.
  2. Facebook are o audiență publicitară de 2,41 miliarde de utilizatori. Practic, fiecare campanie are un potențial mare de a ajunge la publicul dorit. Ține de fiecare specialist de cum anume sunt setate obiectivele, interesele și detaliile care fac diferența în implementarea campaniei.
  3. 32,4% dintre utilizatori au vârsta cuprinsă între 25-34 de ani. Segmentul este reprezentativ pentru companiile care se adresează publicului tânăr activ pe rețelele de socializare. Acesta poate fi targetat ușor pe platforma Facebook, astfel încât mesajele și comunicarea se îndreaptă preponderent spre această rețea de socializare.
  4. Utilizatorii petrec în medie 35.86 de minute zilnic pe Facebook. Este o oportunitate pentru tine să atragi atenția potențialilor consumatori și să le vorbești despre produsele sau serviciile promovate.
  5. Aproximativ 80% dintre utilizatori accesează platforma doar de pe dispozitive mobile. Adaptarea la noile tehnologii și dispozitive a reprezentat o adevărată provocare pentru noi toți, motiv pentru care tot mai mulți suntem „dependenți” de telefon. Astfel, mesajele din online trebuie să fie scurte și pe înțelesul fiecăruia, adaptate dispozitivelor mobile.
  6. 36% dintre persoanele active își iau informația de pe Facebook. Acesta reprezintă încă un motiv în plus să fii prezent în online și să-ți informezi potențialii consumatori.
  7. 1,8 miliarde de utilizatori fac parte din cel puțin un grup. Oportunitatea este de partea ta, putând să optezi fie pentru a face parte dintr-un grup în care să te poziționezi ca expert, fie să îți creezi propriul grup și îl populezi cu persoane interesate de domeniul în care activezi.
  8. Utilizatorii Facebook accesează în medie 12 reclame pe lună. Interesul pentru reclame a devenit tot mai mare din partea utilizatorilor, deoarece acestea sunt mult mai targetate și vizează exact consumatorii care au nevoie la momentul respectiv de produsele sau serviciile furnizate de brand.
  9. Există peste 80 miliarde de companii care dispun de o pagină de Facebook. De aici ne putem da seama cât de important este ca business-ul nostru să fie prezent online, acolo unde sunt clienții, potențialii clienți și concurenții.
  10. 48,5% dintre cei care iau decizii într-o companie folosesc platforma Facebook pentru cercetare. Odată ce specialiștii vor să își adapteze strategia de marketing și comunicare și să fie prezenți acolo unde sunt potențialii consumatori, locul cel mai potrivit pentru cercetare este exact locul în care ei își petrec timpul, mai exact platformele de socializare.
  11. 2 din 3 utilizatori accesează o pagină de business cel puțin o dată pe săptămână. Utilizatorii recurg la astfel de activități pentru a se menține la curent cu informațiile furnizate de business-uri sau pentru a afla mai multe despre acestea.
  12. O pagină de business distribuie în medie 1,55 postări pe zi. Este oportun ca informațiile cele mai relevante să fie postate pe pagina de business, însă nu e recomandat să se exagereze în direcția aceasta. Ideal este identificarea unei variante de mijloc, unde să se stabilească un program cu postările programate și să se lase loc pentru informații de ultim moment, urgente sau importante.
  13. Peste 20% din conținutul de pe Facebook este de tip video. Accentul pe partea de video este tot mai mare, business-urile adaptându-se acestei direcții și dezvoltând conținutul video. care este mai interactiv și mai interesant pentru utilizatori.
  14. 500 milioane de utilizatori folosesc Facebook Stories în comunicarea lor. Accentul se pune tot mai mult pe prezența în timp real pe aceste platforme, motiv pentru care utilizatorii se folosesc adesea de conținutul care poate să fie urmărit doar 24 de ore.

 

În continuare, am construit un ghid de bune practici pe platforma Facebook pentru fiecare antreprenor, ca întreaga ta comunicare să fie în concordanță cu valorile business-ului. Completează formularul de mai jos și bucură-te de informațiile pe care le-am pregătit pentru tine. Acestea vor ajunge la tine pe e-mail în cel mai scurt timp.

*câmp obligatoriu
Prin introducerea datelor dumneavoastră în formularul de contact, sunteți de acord cu Politica de Confidențialitate. Accesarea Formularului nu duce automat la abonarea dumneavoastră la Newsletter-ul nostru.

Când trimiteți o solicitare sau mesaj prin intermediul site-ului nostru, vă solicităm numele și adresa de e-mail sau telefon/fax. Utilizăm aceste informații pentru a răspunde cererii dvs. Putem să vă trimitem un e-mail de mai multe ori după ce ați făcut o solicitare, pentru a ne asigura că am răspuns la întrebarea dvs. și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor noștri. Nu folosim informațiile furnizate de dvs. prin formularul de contact pentru a lua decizii automate care ar putea să vă afecteze. Menținem e-mailurile venite din solicitări timp de trei ani, după care sunt arhivate în siguranță și păstrate timp de cinci ani, când le ștergem.

Datele personale colectate nu se divulgă altor persoane.
Etichete

Comentarii

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.