strategia de marketing

Strategia de marketing pe termen scurt vs pe termen lung

Lucrând cu companii a căror obiect de activitate este destul de diversificat, avem ocazia să interacționăm cu oameni diferiți. Cu toate acestea, un lucru este identic în comportamentul lor, și anume dorința de a genera business, de a avea rezultate performante în tot ceea ce fac.

Pentru a ajunge la rezultatele dorite, un element de luat în calcul și totodată printre cele mai relevante se numără strategia de marketing. Aceasta trebuie să fie bine definită, să aibă la baza obiective SMART și să țină cont de factorii care influențează performanța în marketing.

Când vine vorba de strategia de marketing, trebuie să ținem cont de fiecare variabilă a acesteia, mai ales de intervalul de timp la care ne raportăm. Astfel, avem strategie de marketing pe termen scurt și lung.

Strategia de marketing pe termen scurt îmbracă următoarele forme:

  • Campanii PPC: fie că vorbim despre Google Ads sau Facebook Ads, ambele generează un impact pe termen scurt, motiv pentru care se realizează periodic. Imediat după implementarea acestora și optimizarea în timp real, ne putem bucura pe urma rezultatelor, însă aceasta nu oferă o siguranță pe termen lung.

campanii PPC

  • Campanii punctuale: aici vorbim strict de campaniile periodice desfășurate, spre exemplu pentru un produs sezonier. Și în acest caz rezultatele sunt pe termen scurt iar impactul care se va resimți pe termen lung nu este suficient de semnificativ, decât dacă vom colecta datele clienților și îi vom introduce în alte campanii viitoare.
  • Comunicare pe Social Media: este totodată și cea mai cunoscută strategie pe care companiile o abordează în mediul online însă rezultatele acesteia se văd în termen scurt și nu are un impact pe termen lung. Fiecare postare din social media are rolul de a stimula activitatea consumatorilor pe moment, respectiv în scurt timp de la vederea respectivilor stimuli. Este nevoie de o comunicare constantă pentru a vedea beneficiile pe termen lung.

social media

Strategia de marketing pe termen lung se raportează la următoarele:

  • Comunitatea: crearea unei comunități stabile face parte din strategia pe termen lung. Odată ce îți fidelizezi clienți, dezvolți o relație bazată pe încredere, generând valoare pentru aceștia, și-i convingi de calitatea produselor sau serviciilor, aceștia te vor alege pe termen lung, în detrimentul altora. O comunitate puternică te va susține atunci când lansezi un nou produse/serviciu sau brand și mereu va fi acolo pentru tine și compania ta. O comunitate puternică va fi lângă tine și în perioadele de criza sau de declin economic, chiar dacă nivelul de cumpărare va scădea.

comunitatea

  • Conținut: conținutul relevant de pe blog este unul dintre cele mai importante puncte pentru definirea strategiei pe termen lung, Acesta, chiar și peste ani, rămână calitativ și informează clienții. Un conținut calitativ întărește credința consumatorilor asupra brandului și revin la informațiile care le-au stârnit curiozitatea, respectiv la brandul tău.

  • SEO (Search Engine Optimization): o optimizare corectă din punct de vedere SEO nu face altceva decât să ducă produsele și serviciile în primele pagini ale rețelelor de socializare, astfel odată ajuns pe primele poziții, efortul de menținere este semnificativ mai redus. Pentru a avea o poziție optimizată, trebuie ținut cont de conținutul din fiecare pagină, meta-urile, calitatea conținutul și autenticitatea lui, link-urile din site interne și cele externe, cuvintele cheie pe care se pune accent și totodată viteza de încărcare a site-ului.

SEO

  • Website: de cele mai multe ori oamenii nu pun un accent mare pe partea de site, ceea ce este total greșit. Site-ul este magazinul tău deschis 24h într-o zi, e acolo pentru clienți atunci când aceștia au nevoie. Pentru o strategie pe termen lung care să și performeze, e esențial să avem un site care să ofere clienților, în primul rând, informații relevante și necesare, să fie disponibil oricând și găsească pe acesta exact ce au nevoie.

website

Indiferent de care tip de strategie vorbim, ambele au un rol important în atingerea scopului principal al companiei. Totodată e mai mult decât necesar ca planul principal să cuprindă atât o strategie pe termen lung cât și una pe termen scurt, pentru rezultate cât mai favorabile.

Fie că vorbim de o strategie pe termen scurt sau una pe termen lung, e important să obținem vizibilitate pentru brand, pe care ulterior să o transferăm spre un site/landing page. Odată ajuns utilizatorul în site, scopul nostru este de a-l transforma în lead, ca să creeăm o comunitate în jurul brandului. Țelul companiei este acela de a oferi valoare clienților și să fie atentă la nevoile lor, pentru că doar în baza acestora se poate realiza vânzarea.

Etichete

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *