Luna aprilie aduce o serie de actualizări importante în platforma Google Ads, cu impact direct asupra modului de gestionare a campaniilor. De la politici noi, la optimizări în Performance Max și schimbări în Google Tag Manager, iată cele mai relevante noutăți.
-
Politica privind avantajul neloial – mai multe anunțuri pe aceeași pagină
Google a relaxat regula care limita numărul de anunțuri afișate de aceeași afacere într-o singură pagină de rezultate. Acum, o companie poate apărea cu mai multe anunțuri, atât timp cât acestea se află în locații diferite (ex: rezultate plătite și organice). Schimbarea oferă oportunități sporite de vizibilitate pentru branduri, dar și provocări pentru competitorii mai mici care trebuie să își optimizeze puternic bugetele.
-
Îmbunătățiri în Performance Max
Google introduce obiective de retenție pentru Performance Max, permițând licitarea pentru clienți inactivi, o opțiune utilă pentru eCommerce. De asemenea, rapoartele includ acum o coloană dedicată costului de achiziție, oferind o imagine mai clară asupra eficienței campaniei. S-a extins și numărul de cuvinte cheie negative la nivel de campanie, de la 100 la 10000, iar controlul asupra creativelor vizuale a fost îmbunătățit.
-
Google Tag Manager – modificări în încărcarea etichetelor
Eticheta Google va fi încărcată automat înaintea evenimentelor setate, ceea ce va asigura o urmărire mai precisă și un tracking mai eficient al conversiilor, fără a depinde de intervenții manuale sau întârzieri în declanșarea tag-urilor.
-
Publicitatea pentru jocuri de noroc – reguli mai stricte
Anunțurile pentru jocuri de tip „social casino” sunt interzise, iar încălcarea regulilor poate duce la suspendarea imediată a conturilor. Este vitală astfel revizuirea politicilor active, dar și evitarea în general a conținutul sensibil.
-
Rețeaua de Parteneri de Căutare – schimbări automate
Google exclude automat domeniile din Rețeaua de Parteneri, decizie care poate afecta performanțele unor campanii. Dacă aceste domenii erau productive pentru brandul tău, va trebui să le reactivezi manual.
-
Îmbunătățirea relevanței reclamelor Search în partea de jos a paginii
Începând cu 21 aprilie 2025 Google a extins și oportunitățile de afișare în partea de jos a paginii pentru reclamele relevante, fără să afecteze competiția echitabilă și fără ca advertiserii să plătească dublu sau să concureze cu ei înșiși.
Până acum, doar anumiți advertiseri participau la licitația pentru reclamele afișate în partea de jos a paginii cu rezultate. De acum, reclamele relevante care deja apar printre primele (top ads) vor avea acum șansa să participe și la licitația pentru locurile de jos (bottom ads).
-
Search Max – Noua generație de campanii Google Ads bazată pe AI
Google testează o nouă funcționalitate numită Search Max, menită să crească volumul de conversii printr-o targetare mai precisă și o acoperire mai largă, păstrând relevanța anunțurilor. Search Max combină potrivirea avansată a termenilor de căutare cu optimizarea dinamică a textului și URL-urilor, folosindu-se intensiv de AI.
Spre deosebire de campaniile DSA în Search Max vor putea fi adăugate keywords, care, cel mai probabil, vor funcționa cu potrivirea broad. În plus, Google ar putea optimiza dinamic întreg conținutul anunțurilor – atât titlurile, cât și descrierile – pentru a se alinia cât mai bine cu intenția de căutare a utilizatorului. Search Max este disponibilă momentan doar în câteva conturi, dar se așteaptă să fie lansată pentru toți advertiserii în următoarele luni.