Sursă foto: shutterstock.com

Viteza de încărcare a unui site pe mobile

Principalul dispozitiv de accesare a internetului a devenit smartphone-ul, înlocuind desktopul, laptopul sau tableta. Conform ANCOM (Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații), în 2017, România a avut aproximativ 16.6 milioane de conexiuni de internet mobil.

Consumul de internet a crescut semnificativ, crescând la 70%, procentul fiind reprezentat de persoane care accesează internetul cu ajutorul unui dispozitiv mobil cel puțin la fel de des ca prin intermediul calculatorului (date preluate din Consumer Barometer, privind trendurile din România în 2017).

Tot de aici putem observa că România ocupă primul loc la viteza medie de încărcare a site-urilor mobile: 8,1 secunde, la egalitate cu Germania. Cu toate acestea, viteza recomandată de Google este de 3 secunde, pentru o experiență mai bună a consumatorului.

Pentru a verifica viteza de încărcare a site-ului pe mobile îți recomandăm tool-ul TestMySite, oferit gratuit de Google. Acesta oferă informații precum:

  • Viteza de încărcare a site-ului pe 3G;
  • Rata de pierdere a vizitatorilor datorită timpului de încărcare;
  • Compararea vitezei de încărcare a site-ului pe mobil cu site-uri din aceleași industrii;
  • Sfaturi pentru a reduce viteza de încărcare;
  • Un raport cu privire la analiza realizată, care poate fi descărcat.

Pentru a ajunge la o viteză de încărcare cât mai rapidă, e necesar să se urmărească câțiva pași esențiali precum:

  • Reducerea timpului de răspuns al serverului. Acesta este responsabil de încărcarea codului HTML, iar timpul recomandat pentru acesta este de 200 ms;
  • Integrarea tehnologiei AMP (Pagini Mobile Accelerate) care permite afișarea conținutului paginilor instant și reduce considerabil viteza de încărcare a site-ului pe mobil.
  • Activare cacheRolul acesteia este de a elimina timpul ridicat de încărcare datorat bazei de date sau a diferitelor detalii tehnice;
  • Optimizarea imaginilor. Este foarte important ca toate imaginile să fie optimizate deoarece ajută la reducerea vitezei de încărcare. Se recomandă și redimensionarea acestora atunci când e cazul, pentru că nu întotdeauna o să avem nevoie de o imagine mare de o imagine mare, deoarece ar reduce timpul de încărcare a paginii. Odată redimensionate, este indicat să permitem servirea imaginilor în funcție de mărimea acestora în raport cu terminalul care face cererea de încărcare a paginii. Respectiv, pe mobil este necesar să se servească o poză redimensionată, diferită decât cea folosită pentru o accesare de pe un desktop.
  • Un cod curat ajută la creșterea vitezei de încărcare. Nu este recomandat ca un cod să fie prea încărcat sau să conțină interogări multiple și inutile. Trebuie acordată o atenție sporită framework-ului folosit, astfel încât acesta să fie optimizat și să nu existe libarii care sunt incluse dar nu sunt utilizate, deoarece influențează viteza de încărcare a site-ului.
  • Optimizarea fișierelor CSS și JavaScript. Un pas important este ștergerea spațiilor libere din coduri, urmat fiind de unirea mai multor fișiere de CSS sau JavaScript într-un singur fișier optimizat, astfel experiența vizitatorului să nu fie afectată.
  • Eliminarea datelor inutile din baza de date. Eliminarea acestora se poate realiza manual sau utilizând diferite tool-uri puse la dispoziția clienților de fiecare platformă.
  • Reducerea numărului de module active (libarii). Cu cât sunt folosite mai multe plugin-uri, cu atât mai încărcat va fi un website, acest lucru resimțindu-se în viteza sa de încărcare. De aceea trebuie dezactivate sau chiar șterse acele plugin-uri care nu sunt folosite.

Un studiu realizat la nivel internațional de către Akamai în 2017, demonstrează faptul că la fiecare zecime de secundă întârziată a timpului de încărcare, rata de conversie scade în sens negativ cu 7 procente. Cei de la GpeC au creat un raport vizual, ușor de urmărit, privind situația comerțului online pe dispozitivele mobile din România, în 2017.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.