Sursă foto: Echipa Klain

Aniversare Klain 15 – retrospectivă

În luna octombrie Klain împlinește frumoasa vârstă de 15 ani. Happy birthday to us! Nu suntem așa bătrâni, practic am ajuns la adolescență, nu-i așa? Ei bine, acești 15 ani de activitate au fost presărați cu multă muncă, dezvoltare și prosperitate. A fost o călătorie cu reușite și înfrângeri, cu suișuri și coborâșuri, unde întreaga echipă a avut parte de experiențe minunate atât pe partea profesională, cât și pe cea personală în ceea ce privește relațiile și activitățile desfășurate în echipă.

Pentru a ne reîmprospăta memoria am ales să realizăm o retrospectivă a acestor 15 ani de Klain pentru a observa cum a luat amploare compania. Haide să ne cunoști mai bine!

Cum a luat naștere Klain?

Managerul nostru, Valentin Bolboacă, datorită lui luând naștere totul, a intrat în contact cu mediul online în 2005, aprofundând domenii precum campanii PPC și SEO. În 2007, a identificat o nevoie pe zona de cazare din Cluj, a analizat piața, observând minusurile acesteia. Astfel s-a lansat CazareClujNapoca.ro, un portal activ, care se află în primele rezultate pe Google până în ziua de azi. Au urmat alte proiecte interne, dintre acestea amintind: CazareSibiu.com, Cluj Travel, Călătoresc, Cazare.info , BunăDimineața.ro și LeasingWEB.

De unde provine numele „Klain”?

Aici intervine simbolistica. În viziunea noastră, litera „K” oferă stabilitate, statornicie, fermitate, oferă încredere în forțele proprii. Vrem să transmitem faptul că noi ca și echipă suntem într-o zonă de stabilitate și putem oferi clienților noștri servicii de calitate.

Primii clienți care au rămas în memoria Klain

În primii ani, clienții ne-au ales pe baza proiectelor pe care le dezvoltam, acestea fiind în acel moment axate pe zona hotelieră. Datorită lor, am atras clienți și ne-am construit un portofoliu considerabil, fără să ne dăm seama de această amploare.

În consecință, a fost necesar să începem să modelăm procese, proceduri interne și un flux de lucru. După ce am stabilit aceste lucruri, am început să comunicăm ca agenție. Ulterior, primii clienți care ne-au ales au fost în zona de food, îmbrăcăminte, dar și din alte domenii.

Unul dintre aceștia erau axați pe mâncare asiatică, noi reușind să le creștem cifra de afaceri considerabil, în timp ce alții activau în zona de produse bio. Primii clienți ne-au oferit privilegiul de a avea un parcurs remarcabil unde întreaga echipă Klain a observat cum o idee devine business.

Despre clienții prezenți

Îmbrăcăminte, producție, design interior, servicii medicale, servicii IT, servicii de proprietate industrială, unități hoteliere, mâncare, construcții și chiar fonduri de investiții. Diversitate. Am avut norocul să vedem business-uri din multe domenii, ceea ce ne-a ajutat să obținem o imagine de ansamblu când vine vorba de marketingul online.

Oamenii sunt tot mai conștienți de necesitatea unei strategii de marketing și de nevoia implicării unei agenții în procesele lor. În ultimii ani au apărut proiecte deosebite care ne sunt foarte dragi. Atragi ceea ce gândești, nu-i așa?

Urmărim mereu să ne deschiem orizonturile către diferite domenii și să căutăm noi provocări. Astfel, pe lângă proiecte tehnice sau de eCommerce, am avut ocazia să predăm cursuri de marketing pentru începători și avansați, inclusiv cursuri despre Social Media, organizate pentru companii.

Sursă foto: Echipa Klain

Momente memorabile

Momentele speciale din istoria noastră au luat naștere ca lucruri simple și aparent nesemnificative, dar privind în urmă sunt acele clipe care acum ne trezesc nostalgie. La nivel de echipă, toate teambuilding-urile organizate au reprezentat evenimente aparte, în cadrul cărora distracția și râsetele au dominat.

Zâmbetele nu ne-au fost aduse doar de interacțiunea în afara serviciului, ci și de reușitele la nivel de business, reușind să creștem cifrele de afaceri ale multor companii și să le susținem în dezvoltarea lor online. Caracteristica specială a acestui domeniu este nevoia de implicare aprofundată în afacerea clientului. Printre altele, ea presupune nevoia cunoașterii tuturor aspectelor, începând de la owner și continuând cu managamentul, fluxurile și procesul de lucru. Astfel, cu ajutorul clienților, am reușit să avem parte de experiențe unice, datorită diversității domeniilor lor de activitate.

În continuare, datorită feedback-urilor pozitive primite de la clienți în toți acești ani de început, Klain devine agenție de Full Digital Marketing la 9 ani de la lansarea firmei în domeniul serviciilor online, sărbătorind astfel în 2016 un alt moment remarcabil.

Proiectul „Dăruiește un site” a fost o campanie de neuitat, desfășurată în perioada sărbătorilor de iarnă. Înțelegând că activitățile unui ONG pot fi sprijinite prin comunicarea lor online, ne-am angajat să realizăm un website fără costuri pentru acesta.

Fiind o echipă unită, am vrea să includem în acest capitol și activitățile memorabile ce țin de viața personală a colegilor. Suntem recunoscători că am avut șansa de a participa la cele mai importante momente din viața lor și că am putut fi alături de ei în clipele care îi definesc ca persoane.

Articole în presă și apariția la TV

Datorită studiului pe care l-am realizat despre prezența online a Top 1000 companii din România și despre posibilitățile firmelor mici și medii de a se remarca în acest mediu, am fost invitați în cadrul emisiunii Profit TV. Aici am vorbit despre prezența online a companiilor, dezbătând pe larg acest subiect. A fost o oportunitate nemaipomenită și ne bucurăm că am reușit să o îndeplinim.

În ceea ce privește presa, ne putem mândri cu apariții de succes în mai multe publicații online, printre care: Transilvania Business, Wall-Street, Start-up, StartupCafe, Business24, Outsourcing Today, Club IT&C, Manager.ro, I Love Cluj, Cluj.info, Startup.info.

Echipa din prezent și colaboratorii

Suntem oameni dinamici, proactivi, responsabili, focusați pe rezultate, care gândesc strategic. Se zice că nu poți colabora cu cineva mai mult de un an dacă nu ai principii sau valori comune, tocmai ele asigurând colaborarea noastră productivă în toată această perioadă.

Echipa Klain a fost construită pe 3 niveluri: echipa de bază, colaboratorii apropiați și colaboratorii punctuali. În prezent, ea este formată din 15 oameni, colegi vechi care sunt alături de Klain de mai bine de 10 ani, precum și persoane noi, care s-au alăturat recent echipei.

Teambuilding

Ce se întâmplă în teambuilding rămâne în teambuilding. Cu toate acestea, noi o să vă împărtășim câteva dintre momentele frumoase petrecute împreună cu echipa în afara orelor de muncă.

În zilele însorite, activitatea noastră preferată este să ne începem ziua de muncă cu un mic dejun sau o cafea în oraș împreună cu echipa. Am petrecut la cabane, ne-am distrat în cluburile din alte orașe, am avut în fiecare an Christmas Party, am vizitat Maramureșul și ne-am plimbat cu Mocănița, am escaladat Munții Rodnei, am avut drumeție la Cetatea Trascăului și ne-am testat abilitățile de Laser Tag. Nici pandemia nu ne-a oprit, în timpul acesteia organizând teambuilding-uri online care se întindeau pe mai multe ore, fiindcă discuțiile noastre nu se termină niciodată.

Ați zice că avem multe teambuilding-uri. Ei bine, noi muncim mult, dar ca răsplată a muncii noastre ne și distrăm mult, iar în 15 ani numărul acestor ieșiri a crescut. De ce? Ne-am dat seama cât de importantă este relația care se formează între colegi în afara programului de muncă. Atunci se dezvoltă relații de prietenie, au loc conversații pe diferite subiecte, unde poți cunoaște mai bine persoanele cu care petreci atâtea ore pe zi și cu care vei lucra în echipă. Glume, sfaturi, distracție, prietenie, colegialitate. We love teambuildings!

Sursă foto: Echipa Klain
Sursă foto: Echipa Klain
Sursă foto: Echipa Klain
Sursă foto: Echipa Klain
Sursă foto: Echipa Klain
Sursă foto: Echipa Klain
Sursă foto: Echipa Klain

Ce înseamnă Klain pentru fiecare?

Planuri de viitor

Din perspectivă de echipă, aceasta a crescut datorită internship-ului pe care l-am organizat în primăvara acestui an, având acum membrii noi. În viitorul apropiat, vrem să ne mărim din nou echipa de specialiști și să fim foarte organizați în ceea ce privește learning-ul. Urmărim să ne menținem permanent la curent cu schimbările din acest domeniu, deoarece ritmul acestora a accelerat.

Din perspectivă de business, am structurat noile departamente din cadrul companiei și încercăm să devenim din ce în ce mai buni pentru a ne îndeplini următorul scop, și anume, de a ajunge printre primele 10 agenții de marketing din România. Am obținut marcă înregistrată pe Europa, astfel ne dorim pe viitor să accesăm piețele internaționale.

Sursă foto: Echipa Klain

Care este secretul succesului echipei Klain?

Suntem o echipă omogenă, stabilă, echilibrată, cu valori comune, care tinde spre calitate. Principiile noaste se bazează pe perseverență, focus și viziune. Nu suntem executanți, ci vrem să fim parte a business-ului clienților noștri pentru a înțelege viziunea lor și pentru a obține rezultate remarcabile. Ne place ceea ce facem și o facem foarte bine, iar acest lucru este important pentru realizarea unor proiecte de succes.

Cu ocazia împlinirii a 15 ani de Klain, noi ne considerăm norocoși că suntem parte a acestui colectiv și suntem recunoscători pentru tot parcursul nostru. Happy birthday, Klain!

Nu uita că ne poți urmări pe Facebook, LinkedIn și Instagram.

Sursă foto: Echipa Klain
Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.