Sursă foto: dreamstime.com

Cum scriem un conținut eficient. Partea III

Creatorii de conținut, precum sunt și eu, trebuie să facă texte și articole atrăgătoare și eficiente. De asemenea, acestea trebuie să fie utile și relevante utilizatorului, pentru ca acesta să intre pe site și să le citească, iar în urma acestora să facă o conversie fie ea achiziționare de produse, fie solicitare de servicii. Orice conținut am scrie, are un scop final, chiar dacă inițial nu pare așa. Nici un site nu este făcut doar ca să existe și să mărească numărul de site-uri online. Astăzi, prezint ultimele puncte necesare pentru crearea unui conținut eficient. Celelalte au fost prezentate și detaliate în Partea I și Partea II al acestui articol.

  1. Video și Audio

Conținutul pe care îl scriem îl putem face mai atractiv prin inserarea de diferite materiale vizuale, video și audio. Acestea captează mult mai ușor atenția cititorilor noștri și îi îndeamnă să stea mai mult pe pagină.

Ce putem insera în articolele/textele noastre?

  • Infografice
  • Imagini
  • Grafice/tabele
  • Hărți
  • Video

Toate acestea ajută la o citire mai ușoară și evidențiază conținutul nostru printre alte sute de articole scrise pe aceeași temă. De asemenea, este recomandat să evidențiem citatele/declarațiile date de alții prin diferite metode: îngroșare (bold), înclinare (italic) sau să folosim butonul special pentru citate din editorul de conținut.

  1. Formulare

Formulare sunt benefice din mai multe puncte de vedere. În primul rând, ajută utilizatorul să facă o acțiune în pași puțini (de exemplu: rezervări) sau să ia contactul cu noi fără ca să depună un efort în plus cu deschiderea emailului și copierea adresei noastre de email. În al doilea rând, sunt utile pentru a colecta date (de exemplu: din formularele de contact) sau să îl invităm să se înscrie la newsletter.

Aceste formulare trebuie să fie scurte, simple și eficiente. Un design cât mai atrăgător ajută.

  1. Mesajele

Există numeroase tipuri de mesaje care trebuie formulate pentru un site. Printre acestea se disting 4 tipuri:

  • Mesaje de succes (Felicitări! Te-ai înscris la concurs.)
  • Mesaje de informare (Mesajul tău a fost trimis. )
  • Mesaje de avertizare (Ești pe cale să accesezi un link extern.)
  • Mesaje de eroare (Pagina nu poate fi accesată.)

Chiar dacă este un mesaj de succes sau unul de eroare, acesta trebuie scris astfel încât să fie în ton cu personalitatea site-ului.

  1. Revizuirea și editarea textului

Revizuirea textului și editarea acestuia este penultimul pas pentru a scrie un conținut eficient. Este important ca textele noastre să fie fără greșeli gramaticale și de punctuație pentru a arăta că suntem profesioniști. Recomand ca textele să fie revizuite și de alte persoane, cunoștințe sau creatori de conținut, pentru a vedea dacă mesajul transmis este înțeles în felul în care am vrea noi să fie înțeles și dacă există greșeli gramaticale.

  1. Testarea

Testarea unui conținut trebuie făcută pentru a vedea dacă funcționează în felul în care vrem noi. Se poate testa pe diferite publicuri țintă, se poate face testare paralelă sau orice alt fel de testare vrem noi. Dar, este necesar să testăm un conținut. Și aici nu mă refer la articole, ci în special la texte de prezentare, texte de vânzare și alte texte pe care le facem (de exemplu: newsletter, prezentare campanii).

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.