Ghid de bune practici pentru antreprenori pe Instagram

Ghidul de bune practici pe Instagram pentru antreprenori

Instagram s-a lansat în 2012 iar scopul lui a fost, încă de la început, acela de a facilita partajarea conținutului de tip vizual. În prezent, consumatorii folosesc Instagram ca sursă de inspirație și pentru a descoperi lucruri interesante, aici incluzând și partea de branduri care au o prezență activă pe platformă.

Statistic vorbind, peste 1 miliard de consumatori sunt activi lunar, în întreaga lună iar 90% dintre aceștia urmăresc cel puțin o afacere. Platforma este populată de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 și 44 de ani, segmente relativ egale în ceea ce privește distribuția pe sexe. Totodată, Instagram ocupă locul 5 în topul platformelor cu cei mai mulți utilizatori activi, numărul ajung astfel la 1.221 milioane de utilizatori.

Raportându-ne la business-urile care au o prezență activă în Instagram, topul este ocupat de Nike cu peste 90 de milioane de urmăritori, urmat de Victoria`s Secret (68 de milioane), Huda beauty (38 de milioane), Chanel (36 de milioane), Gucci (35,6 de milioane), Zara (34 de milioane), Louis Vuitton (33 de milioane), Dior (26,6 de milioane) și Addidas (24 de milioane).

În ceea ce privește veniturile anuale din publicitatea realizată pe Instagram, în Statele Unite, în 2021 aceasta au ajuns la 18,16 miliare de dolari. Chiar dacă în România sumele se ridică doar la nivelul milioanelor, acestea sunt în continuă creștere de la an la an, în 2019 ajungând la 80 milioane de euro.

Nu doar că Instagram este locul unde business-ul tău trebuie să fie prezent, dar și tu ca antreprenor trebuie să urmărești piața și să te adaptezi acesteia, dar cum altfel dacă nu făcând parte din ea? Pentru asta am pregătit câteva statistici care te vor convinge că trebuie să ai o prezență activă pe Instagram.

  1. 1 miliard de persoane folosesc lunar Instagram. Numărul este într-o continuă creștere, astfel că prezența ta ca antreprenor este relevantă și totodată necesară pe platformă.

 

  1. Instagram are un potențial reach de advertising de 849,3 milioane de utilizatori. Astfel, specialiștii din marketing și comunicare având o plajă largă de utilizator căruia se pot adresa pentru generarea de conversii și leaduri.

 

  1. 500 de milioane de oameni folosesc zilnic Instagram Stories. Indiferent că vorbim de stories-urile companiilor sau ale oamenilor, acestea nu sunt neglijate de către utilizatori, fiind vizualizate într-o proporție ridicată. Au devenit una dintre alegerile acestora deoarece conținutul poate fi păstrat în online perioade scurte de timp, sau lungi, în cazul în care se decide salvarea acestuia în repere.

 

  1. Profilul companiilor este urmărit zilnic de cel puțin 200 de milioane de utilizatori Instagram. Adesea, aceștia vin pentru informații, promoții, oferte punctuale oferite comunității și noutăți.

 

  1. Consumatorii Instagram, folosesc platforma în proporție de 80% pentru a se informa și a-și forma o opinie în ceea ce privește luarea deciziei de achiziție. Lumea în care trăim și generațiile care vin în urmă sunt tot mai dependente de afirmarea celor din jur și tind să se asocieze mereu cu persoane mai influente și puternice. De aici și nevoia acestora de a se informa înainte de a lua decizia de achiziție, exact în comunitatea din care fac parte.

 

  1. Media timpului petrecut de utilizatori pe Instagram este de 30 de minute/zi. Timpul pe Instagram a continuat să crească în ultimii ani și se estimează că acesta o să fie în continuă creștere. În schimb utilizatorii neglijează Facebook, oferind tot mai multă atenție platformei Instagram.

 

  1. Stories-urile create de companii reprezintă o treime dintre cele mai urmărite stories-uri din online. Acestea au rolul de a interacționa cu consumatorii și de a-i ține aproape în comunicarea lor.

 

  1. Media săptămânală a stories-urilor realizate de branduri este de 2,5. Brandurile au înțeles impactul pe care îl generează conținutul interactiv, motiv pentru care încep să exploateze tot mai des funcționalitatea stories de pe Instagram.

 

  1. Media hastagurilor folosite este de 10,7 per postare. Ceea ce înseamnă că utilizatorii se folosesc de cuvinte cheie relevante pentru ca postarea lor să ajungă la un număr cât mai mare de consumatori care sunt interesați de acestea.

 

  1. Conținutul sponsorizat de pe Instagram a crescut cu 133% din 2018 până în 2019. Creșterea a fost înregistrată urmărind hastag-ul #ad, care presupune marcarea conținutului sponsorizat al influencerilor în colaborare cu diferite branduri.

 

  1. 58% dintre consumatori afirmă faptul că sunt mai interesați de produsele și serviciile oferite de companii, după ce interacționează cu acestea pe stories. Aceste statistici ne arată faptul că exact Instagram este locul unde trebuie să fim prezenți ca business, pentru a atrage segmentul țintă vizat.

 

  1. 50% dintre consumatori ajung să achiziționeze un produse sau serviciu, după ce interacționează cu acestea pe stories. Conform acestora, putem concluziona faptul că 1 consumator din 2 ajung să ne fie clienți odată ce au văzut stories-uri cu produsele și serviciile companiei.

 

  1. 2% dintre factorii de decizie ai segmentului B2B folosesc Instagram pentru a cerceta noi produse sau servicii. Astfel, Instagram este un instrument important pentru companii, fiind o sursă de inspirație pentru antreprenori și nu numai.

 

  1. Cel mai popular tip de conținut video de pe Instagram sunt de tutorialele „How-to”. Acestea sunt urmate îndeaproape de postări din culise, interviuri, podcasturi și știri.

 

În continuare am construit un ghid de bune practici pentru platforma Instagram, necesară oricărui antreprenor, pentru realizarea unui profil personal în concordanță cu valorile și principiile companiei. Completează formularul de mai jos și informațiile pe care le-am pregătit pentru tine vor ajunge pe e-mail în cel mai scurt timp.

*câmp obligatoriu
Prin introducerea datelor dumneavoastră în formularul de contact, sunteți de acord cu Politica de Confidențialitate. Accesarea Formularului nu duce automat la abonarea dumneavoastră la Newsletter-ul nostru.

Când trimiteți o solicitare sau mesaj prin intermediul site-ului nostru, vă solicităm numele și adresa de e-mail sau telefon/fax. Utilizăm aceste informații pentru a răspunde cererii dvs. Putem să vă trimitem un e-mail de mai multe ori după ce ați făcut o solicitare, pentru a ne asigura că am răspuns la întrebarea dvs. și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor noștri. Nu folosim informațiile furnizate de dvs. prin formularul de contact pentru a lua decizii automate care ar putea să vă afecteze. Menținem e-mailurile venite din solicitări timp de trei ani, după care sunt arhivate în siguranță și păstrate timp de cinci ani, când le ștergem.

Datele personale colectate nu se divulgă altor persoane.
Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online. Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.