Sursă foto: shutterstock.com

Ghid pentru redactarea meta tag-urilor unui shop online

Meta tag-urile pot face diferența dintre un click dat de un potențial client spre site-ul tău și unul pierdut, care merge la concurența ta, dacă acestea nu sunt redactate corespunzător.

Ce sunt meta tag-urile?

Meta tags sunt elemente HTML, introduse în codul site-ului și care au scopul de a oferi informații sau instrucțiuni. Sunt folosite de roboții motoarelor de căutare cu scopul de a descrie conținutul paginii și pentru a le indica cum să o indexeze.

Practic, meta tag-urile transmit motoarelor de căutare, precum Google, dar și clientului tău potențial ce conține pagina sau site-ul respectiv și care sunt cele mai relevante cuvinte în raport cu conținutul din fiecare pagină. Deoarece se găsesc în secțiunea <head> a site-ului, sunt printre primele informații citite de motoarele de căutare.

Care sunt cele mai importante meta tags?

Cele mai importante meta tag-uri sunt: Meta Title, Meta Description și Meta Language. Deși Meta Keywords este foarte cunoscut, acesta și-a pierdut din influență atunci când vine vorba despre optimizarea unui site (din punct de vedere SEO).

Meta Title

Meta Title este, de fapt, Page Title. Acesta nu trebuie să fie mai lung de 65-70 de caractere, deoarece Google afișează doar 65 de caractere. Este foarte important ca el să aibă un conținut unic, să includă cuvântul-cheie reprezentativ pentru pagină și să fie sugestiv. Meta Title poate să conțină pe lângă titlul paginii și numele brandului sau alte informații relevante pentru utilizator.

Meta Description

Meta Description este cea mai relevantă descriere pentru paginile web. Aceasta se afișează sub Meta Title în rezultatele căutărilor pe Google (sau alte motoare de căutare). Din acest motiv, este recomandat ca Meta Description-ul să fie o continuare a Meta Title-ului, să fie cât mai sugestiv și, eventual, să conțină un CTA (call to action).

De asemenea, este indicat ca textul să conțină informații care să impulsioneze cititorul să reacționeze. Acestea pot fi: beneficii, atuuri sau avantaje ale produsului sau serviciului vândut.

Important de reținut este faptul că textul unui Meta Description trebuie să aibă între 155 și 160 de caractere, deoarece Google nu afișează mai mult de 155 de caractere.

Meta Language

Meta Language se folosește, în special, în cadrul site-urilor care au conținutul tradus în mai multe limbi. Scopul lui este acela de a informa motoarele de căutare cu privire la limba în care este redactat conținutul site-ului, dar și cel de a le ajuta să afișeze rezultate relevante în funcție de locație.

Referințe despre importanța meta tag-urilor, dar și alte informații tehnice găsiți pe suportul oferit de Google, accesând linkul de aici.

Cum se declară meta tag-urile la un magazin online?

De obicei, un magazin online este structurat astfel:

  • Home (pagina principală);
  • Pagina de categorie;
  • Pagina de subcategorie;
  • Pagina de produs (de detaliu);
  • Tag-uri/Atribute;
  • Pagini statice (de exemplu: „Despre noi”, „Garanții”, „Termeni de livrare”, „Contact” etc.);
  • Alte pagini generate specifice.

Pentru ca textele folosite în redactarea meta tag-urilor să fie cât mai relevante pentru un potențial client, dar în același timp și pentru Google, acestea trebuie realizate în funcție de următoarele aspecte:

  • Analiza și definirea publicului țintă, în scopul identificării mesajelor și cuvintelor cheie la care acesta reacționează;
  • Analiza și identificarea specificului produselor sau serviciilor, pentru a se putea pune în evidență atuurile și beneficiile pe care ele le oferă;
  • Analiza și identificarea specificului categoriilor de produse, pentru a se putea realiza diferențierea textelor de descriere pe fiecare categorie;
  • Definirea avantajelor și beneficiilor pe care le oferă furnizorul (de exemplu: transport gratuit, reducere de 20% la prima comandă, produse certificate, produse pe stoc, etc.).

Vom folosi ca exemplu un e-commerce fictiv care se ocupă de vânzarea produselor alimentare „Yummy Food”. Exemplele de mai jos sunt gândite să acopere o gamă cât mai largă de cititori. Să începem!

Exemplu: Magazin produse alimentare

  1. Home (pagina principală)
  • Meta Title: Trebuie să conțină cuvântul-cheie principal sau domeniul de activitate. Este recomandat să conțină un atu principal și numele brandului.
  • Exemplu: Shop online de produse alimentare japoneze – Yummy Food
  • Meta Description: Pentru homepage, Meta Description-ul trebuie să ofere informații generale despre produse, informații care să-l atragă pe vizitator și care să-i trezească interesul. Este recomandat să conțină cifre exacte, beneficii oferite clienților sau atuuri specifice.
  • Exemplu: Alege din gama de peste 200 ingrediente și condimente tradițional japoneze. Toate produsele sunt pe stoc și se livrează în 2 zile oriunde în țară!
  1. Pagina de categorie
  • Meta Title: Titlul categoriei este folosit ca Meta Title, la care se pot adăuga câteva cuvinte aferente categoriei care să-l ajute pe cititor sa înțeleagă ce se află în acea secțiune. La final se poate adăuga și numele brandului.
  • Exemplu: Preparate tradiționale japoneze – Yummy Food
  • Meta Description: Este indicat ca textul de descriere al unei categorii să conțină doar informații despre categoria respectivă și cuvintele-cheie aferente acesteia. Ele pot fi însoțite de informații care să-l atragă pe cititor, ca de exemplu: atuuri oferite de produsele din categoria respectivă, date despre transport (livrare gratuită), date despre garanții sau alte informații specifice categoriei.
  • Exemplu: Aici găsești produse alimentare tradițional japoneze gata preparate sau semipreparate pentru a-ți ușura munca din bucătărie. Cu Yummy Food ai transport gratuit!
  1. Pagina de subcategorie

Deși declararea meta-urilor se face la fel ca și în cazul categoriilor, la subcategorii trebuie să se evite dublarea conținutului textelor, de aceea textul realizat trebuie să se raporteze doar la specificul subcategoriei.

  • Exemplu de Meta Title: Preparate dulci tradițional japoneze – Yummy food
  • Exemplu de Meta Description: Aici te așteaptă numeroase deserturi și gustări dulci tradițional japoneze pe care trebuie să le încerci. Yummy food îți oferă cele mai bune delicatese.
  1. Pagina de produs (de detaliu)
  • Meta Title: În cazul produselor, la Meta Title se folosește numele produsului, însoțit de numele brandului.
  • Exemplu: Mochi – desert japonez – Yummy food
  • Meta Description: Meta Description-ul unui produs se realizează punând accentul pe caracteristicile produsului, pe beneficiile pe care le oferă potențialului cumpărător, dar și alte atuuri care pot fi oferite de magazin la achiziționare. Dacă produsele existente într-o categorie sunt similare, pentru a se evita duplicarea, se pune accent pe elementele de diferențiere dintre produse (culoare, miros, dimensiune etc.)
  • Exemplu: Mochi este un desert extrem de delicios specific japonez. Se realizează din orez lipicios, umplut cu pastă de fasole roșie sau ceai verde.
  1. Tag-uri/Atribute

În cazul site-urilor care folosesc atribute sau tag-uri, acestea generează linkuri specifice care sortează produsele în funcție de acele atribute. De exemplu, pe link-ul pentru atributul (de culoare) „roșu” trebuie să se afișeze doar produsele care conțin culoarea roșie sau sunt roșii.

  • Meta Title: În acest caz, Meta Title-ul conține domeniul de produse și numele tag-ului, urmat de numele brandului.
  • Exemplu: Mochi cu ceai verde – desert japonez – Yummy food
  • Meta Description: Textul de descriere va fi similar cu cel al categoriilor, doar că se va face referire la acel atribut ca fiind element de diferențiere între alte categorii sau subcategorii.
  • Exemplu: Desertul japonez Mochi cu ceai verde este realizat din orez lipicios, umplut cu ceai verde, care îi oferă un gust diferit dar extrem de gustos.
  1. Pagini statice („Despre noi”, „Garanții”, „Termeni de livrare”, „Contact” etc.)

În cazul paginilor statice, informațiile relevante conținute de aceste pagini trebuie să se reflecte în Meta Tag-uri.

  • Meta Title: Trebuie să fie numele paginii și numele brandului
  • Exemplu: „Termeni și condiții de Livrare și Retururi – Nume Brand/Site”
  • Meta Description: Pentru Meta Description, textul mai scurt de 160 de caractere trebuie să fie un rezumat a ceea ce conține pagina sau o acțiune.
  • Exemplu: „Vezi care sunt termenii de livrare și cei de retur ale produselor oferite de Yummy Food”.

Redactarea corectă a meta-urilor are un rol important deoarece, de cele mai multe ori, ajută un client să facă alegerea între site-ul tău și cel al concurenților. Ajută-ți clienții să facă o alegere în favoarea ta, asigură-te că meta-urile sunt bine și corect redactate.

Dacă vrei o revizuire a meta-uri-lor din shop-ul tău online, contactează-ne aici și împreună vom găsi cea mai bună soluție.

*câmp obligatoriu
Prin introducerea datelor dumneavoastră în formularul de contact, sunteți de acord cu Politica de Confidențialitate. Accesarea Formularului nu duce automat la abonarea dumneavoastră la Newsletter-ul nostru.

Când trimiteți o solicitare sau mesaj prin intermediul site-ului nostru, vă solicităm numele și adresa de e-mail sau telefon/fax. Utilizăm aceste informații pentru a răspunde cererii dvs. Putem să vă trimitem un e-mail de mai multe ori după ce ați făcut o solicitare, pentru a ne asigura că am răspuns la întrebarea dvs. și pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor noștri. Nu folosim informațiile furnizate de dvs. prin formularul de contact pentru a lua decizii automate care ar putea să vă afecteze. Menținem e-mailurile venite din solicitări timp de trei ani, după care sunt arhivate în siguranță și păstrate timp de cinci ani, când le ștergem.

Datele personale colectate nu se divulgă altor persoane.
Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.