Instagram – noul instrument folosit de companii în strategia de comunicare

Instagram – noul instrument folosit de companii în strategia de comunicare

Instagram este platforma utilizată de o mare parte din business-uri pentru comunicarea cu publicul țintă. Scopul acesteia este de a facilita transmiterea informațiilor relevante și reprezentative prin intermediul elementelor vizuale (imagini și video-uri).

Un cont de Instagram pentru business trebuie luat în calcul cu atât mai mult cu cât publicul țină vizează segmentul tânăr. Această categorie demografică petrece timpul mai mult pe internet, cu precădere pe platforme precum Instagram și TikTok, constituind actuali consumatori și viitori posibili clienți fideli.

În continuare, vom prezenta importanța deținerii unui cont de Instagram și puterea influencerilor de pe această platformă.

 

  1. Dimensiunea economică

Raportându-ne la datele din ianuarie 2021, Instagram se situa pe locul 5 în topul celor mai utilizate rețele de socializare la nivel mondial. Numărul utilizatorilor activi a ajuns la 1,221 milioane de utilizatori, fiind aflat într-o creștere continuă.

Cele mai urmărite conturi de Instagram, în Februarie 2020* sunt:

  • Instagram: 388,94 milioane de urmăritori;
  • Cristiano Ronaldo: 271,24 milioane de urmăritori;
  • Ariana Grande: 227,28 milioane de urmăritori;
  • Dwayne Johnson (The Rock): 224,3 milioane de urmăritori;
  • Kylie Jenner: 221,61 milioane de urmăritori;
  • Selena Gomez: 217,19 milioane de urmăritori;
  • Kim Kardashian West: 210,76 milioane de urmăritori;
  • Leo Messi: 191,72 milioane de urmăritori;
  • Beyoncé: 169,55 milioane de urmăritori;
  • Justin Bieber: 167,35 milioane de urmăritori.

 

  1. Influencer Marketing

Instagram este platforma cea mai utilizată de către specialiști pentru realizarea campaniilor cu influenceri. Printre cele mai cunoscute domenii, în care campaniile cu influenceri sunt vitale, sunt cele de beauty, travel și fashion.

În România*, topul celor mai influenți creatori de conținut, stă astfel:

  • Inna: 2,91 milioane de urmăritori;
  • Antonia: 2,61 milioane de urmăritori;
  • Delia: 2,51 milioane de urmăritori;
  • Andra: 2,4 milioane de urmăritori;
  • EuSuntDorian: 2,14 milioane de urmăritori;
  • Nicolecherry: 2 milioane de urmăritori;
  • Smiley_omul: 1,9 milioane de urmăritori;
  • Alinaeremia: 1,8 milioane de urmăritori;
  • AndreeaMantea: 1,8 milioane de urmăritori;
  • Selly: 1,69 milioane de urmăritori.

 

  1. Brand de business versus brand personal

Ca business, odată ce stabilești că publicul tău țintă este pe Instagram, pasul următorul este acela de a crea o prezență activă și puternică a acestuia pe platformă. Ca antreprenor, este important să-ți susții brandul și din postura ta de specialist, creându-ți o pagină personală. Chiar dacă pe pagina personală există informații ce țin de business, este recomandat ca pe pagina de business să nu fie evitate situațiile de acest tip.

Pagina personală vine ca un suport și contribuie la susținerea proprie și de business. Scopul ei este de a te ajuta să te poziționezi ca un expert și să fii prezent acolo unde se află concurenții și publicul tău țintă.

Pentru a crea un brand personal în concordanță cu business-ul tău, am pregătit un ghid de Instagram care atinge toate punctele esențiale pentru o poziționare de succes. Descarcă-l aici gratuit.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online. Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.