Ce este marketingul afiliat și cum funcționează?

Marketingul afiliat este o tactică de marketing prin care poți genera vânzări, fiind ajutat de oameni care vor să câștige bani în timpul lor liber. Primul program de afiliere a fost dezvoltat de Amazon în 2009, iar de atunci s-au creat numeroase platforme care pun în legătură advertiserii și afiliații pentru un câștig comun.

Dacă ai și tu un magazin online, poate ar fi momentul potrivit să te alături unei platforme de afiliere și să incluzi în strategia ta de marketing pe termen lung această nouă metodă de promovare. Mulți utilizatori de internet au profitat de lucrul de acasă și de timpul liber crescut, astfel că au lansat bloguri de nișă sau generaliste și s-au specializat pe metode de promovare online precum PPC.

Probabil te întrebi de ce să apelezi la un afiliat când ai putea și tu să te promovezi online prin aceleași metode. Răspunsul este unul simplu: cu cât abordezi mai multe canale de comunicare, cu atât ai șanse mai mari să ajungi la publicul tău țintă. Iar afiliații au dezvoltate medii unde au o bază de utilizatori fideli, care au încredere în ce le recomandă ei și care pot influența decizia de cumpărare.

Cum funcționează afilierea?

Există platforme dedicate pentru marketingul afiliat unde trebuie să îți creezi un cont și să parcurgi procesul de înscriere. Odată cu contul activat, alegi metodele de promovare și te asiguri că oferta ta este destul de atractivă astfel încât să atragi afiliați. În momentul în care un client cumpără de la tine printr-un link al unui afiliat, atunci tu va trebui să îi oferi afiliatului comisionul agreat de la început.

Cum te poate promova un afiliat?

Sunt mai multe modalități prin care un afiliat te poate promova. Acestea sunt:

1. Bannere

Dacă ai campanii sau vrei să promovezi mai agresiv o anumită categorie de produse, creează bannere în mai multe dimensiuni care să poată fi folosite în diferite publicații online.

2. Link-uri

Aici sunt două posibilități: afiliatul va pune link-uri speciale pe anumite cuvinte cheie în textele pe care le scrie el sau va pune direct link de afiliere ca să arate de unde a cumpărat un produs anume.

3. PPC

Afiliatul va crea anunțuri prin platformele de ads (Google, Facebook, Instagram, Linkedin) folosind propriul buget. Strategia de PPC nu este nicicum influențată de tine, fiecare afiliat folosind propriile tehnici și cunoștințe pentru a genera trafic și vânzări. Linkurile prin PPC vor trimite către site-ul afiliatului, iar de acolo utilizatorii vor fi redirecționați către magazinul tău prin bannere sau linkuri.

4. Feed de produse

Este posibil ca unul dintre afiliați să aibă un agregator de produse. În aceste situații, poți oferi un feed de produse pe care afiliatul să-l urce în propriul site.

5. Social media

Depinzând de strategia afiliatului, acesta te poate promova prin Social Media prin postări, video-uri sau stories.

 

Cum să creezi o strategie de marketing afiliat?

1. Creează o listă de produse sau categorii de produse pe care vrei să le promovezi

În momentul în care te-ai hotărât că vrei să folosești această tactică de marketing, poate te-ai gândit că o să listezi toate produsele pe care le ai în magazinul online. Este o metodă ușoară prin care afiliatul trebuie doar să trimită prin linkuri către magazinul tău online.

Îți recomandăm să creezi campanii prin care să promovezi numai anumite produse sau categorii de produse, să oferi reduceri și să reîmprospătezi cât mai des lista de produse. Astfel, ușurezi și munca afiliatului și acesta va avea ce să promoveze încontinuu.

2. Decide comisioanele și redactează termenii și condițiile programului de afiliere

Înainte de a te alătura unui program de afiliere, fă câteva calcule și decide care va fi comisionul pe care îl oferi afiliaților. Să iei în considerare și că platforma de afiliere va percepe un comision. Poți să alegi varianta comisionul fix, indiferent de produs, sau să oferi un interval bine stabilit în funcție de marja de profit.

3. Alege platforma prin care vrei să te promovezi

În România, există 2 platforme de afiliere, fiecare cu propriile avantaje și dezavantaje. Intră pe profitshare.ro și ro.2performant.com, citește informațiile pe care ți le oferă și decide în funcție de beneficiile directe aduse magazinului tău online.

 

Cum să atragi mai mulți afiliați?

Nu trebuie să lucrezi cu toți afiliații, este probabil și imposibil deoarece fiecare are o anumită nișă, însă poți să faci câteva lucruri ca să crești numărul celor care te ajută să generezi vânzări mai multe.

1. Campanii de creșterea comisionului

Periodic, poți să faci campanii prin care să crești valoarea comisionului pe care îl plătești afiliaților. Pot fi campanii punctuale și tematice care să atragă mai mulți afiliați într-un timp scurt.

2. Comunică transparent și fii atent la materialele oferite

Materialele pe care le pregătești, în special bannerele, să fie făcute de un designer care știe cum să aranjeze elementele. Nu te baza în totalitate pe afiliați că o să producă materialele vizuale, ajută-i cât poți de mult. Iar dacă ai o campanie activă care rulează pe mai multe canale, pregătește bannerele pe toate dimensiunile necesare, astfel ca acestea să poată fi folosite indiferent de rezoluție.

De asemenea, plătește comisioanele la timp, comunică transparent valoarea acestora și aprobă-le într-un timp cât mai optim. Doar printr-o muncă comună o să aveți amândoi de câștigat.

3. Promovează programul de afiliere prin propriul site

Poți să dezvolți propriul program de afiliere pe care să îl promovezi prin intermediului site-ului tău sau să promovezi faptul că ai cont pe una dintre platformele de afiliere. Orice variantă ai alege, tratează afiliații ca pe niște parteneri care te ajută să-ți consolidezi brandul pe piață și care îți generează vânzări în urma cărora poți să dezvolți magazinul mai departe.

 

De ce ai avea nevoie de o agenție de marketing în campaniile de marketing afiliat?

Colaborarea cu o agenție de marketing în campaniile de marketing afiliat te ajută în primul rând la a câștiga timp și în a crește randamentul acestui canal. O echipă dedicată va urmării mai multe aspecte legate de relația brandului tău cu afiliații pentru a se asigura că ești profitabil.

Dintre aspectele pe care o agenție de marketing le urmărește îți enumerăm:

  • Realizarea de campanii care să-i atragă pe afiliați să-ți promoveze brandul;
  • Integrarea campaniilor existente pe alte canale cu cele pentru afiliați;
  • Realizarea de materiale grafice sau text necesare pentru afiliați, care să-i ajute să comunice pentru brandul tău;
  • Menținerea comunicării cu aceștia;
  • Urmărirea modului în care afiliații îți folosesc numele brandului și a tehnicilor utilizate de aceștia;
  • Urmărirea indicatorilor de performanță pentru o profitabilitate ridicată.

 

Acestea sunt doar câteva dintre punctele ce trebuie bifate de o agenție însă lista poate să continue. Dacă ai mai multe întrebări legate de marketingul afiliat, ne poți contacta și noi îți vom oferi soluțiile pe care le avem pentru brandul tău.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online. Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.