Actualizat 20.05.2021
Piața de bunuri de consum și servicii s-a dezvoltat cu o viteză fulgerătoare în ultimii ani, astfel că business-urile au căutat noi metode pentru a se diferenția de competiție și pentru a-și atrage câți mai mulți clienți. Era tehnologiei a venit ca o mare gură de aer pentru că s-au creat noi moduri de promovare și fidelizare. Firmele și-au mutat o parte din afacere în online și astfel au început să se dezvolte noi locuri de muncă, pe care acum 20 de ani nimeni nu și le-ar fi imaginat. Unul dintre aceste joburi este cel de specialist Social Media, care se ocupă de prezența în online a unei companii. Evident, cum tot mai multe firme și-au făcut pagini de Facebook, profiluri pe LinkedIn, Instagram sau Pinterest, specialiștii în Social Media au trebui să caute alte metode prin care să atragă clienți noi și să îi mențină pe cei curenți. Iar din această cauză au început să se facă tot mai multe greșeli. Iată care sunt cele mai importante 15 greșeli care trebuie evitate pe o pagină de business pe Facebook.
-
Postezi prea mult într-o singură zi
Este recomandat să ai minim două postări pe pagina de Facebook: una legată de business (sales, promoții, etc) și una legată de domeniul de activitate într-o manieră mai prietenoasă. Chiar dacă vrei să ai o interacțiune cât mai mare din partea fanilor, ai grijă să nu cazi în capcana prea multor postări pe zi, deoarece riști ca fanii să îți dea unlike sau unfollow pentru că le invadezi prea mult wall-ul. Decât să ai multe postări și mai puțin calitative, mai bine te focusezi să produci conținut relevant și de calitate ridicată, dar cu o rată de postare mai mică.
-
Postezi prea puțin într-o anumită perioadă
E important să nu cazi nici extrema opusă și să nu ai postări deloc pe paginile de socializare, respectiv să fie reduse. Dacă nu postezi constant, comunitatea uită complet de tine și activitatea ta, astfel ei își vor îndrepta atenția spre alte business-uri asemănătoare. Cu ajutorul unui plan de comunicare poți gestiona situația astfel să existe un echilibru între postări și să interacționezi cu urmăritorii.
-
Folosești pagina de prieteni în loc de pagina de fani
Este una dintre greșelile de bază pentru un business. Niciodată să nu folosești pagina de prieteni pentru promovarea businessului tău, pentru că nimeni nu vrea să fie prieten cu Magazin Alimentar de Colț. Plus de asta, arată mult mai profesional o pagină de fani, unde să îi ții la curent cu noutăți și informații despre firma ta.
-
Ștergi sau ignori comentariile și mesajele negative
Orice specialist în Social Media ai întreba îți va da același răspuns la întrebarea: Ce fac cu comentariile negative? Nu este recomandat deloc să le ștergi sau să le ignori, îți va aduce doar dezavantaje pe termen lung. Există posibilitatea ca cineva să îți lase o părere care să nu fie pe placul tău, dar tu ar trebui să te bucuri. Astfel poți vedea dacă ai greșit undeva, dacă produsele/serviciile tale au nevoie de o îmbunătățire și, în plus de asta, poți vedea un feedback în timp real legat de compania ta. Răspunde mereu într-o manieră amabilă și revin-o cu un alt răspuns în momentul în care ai rezolvat problema.
-
Nu postezi imagini de calitate înaltă
Pozele fac cât o mie de cuvinte, iar asta se aplică în orice domeniu, chiar și în Social Media. Ai mereu în vedere ca pozele tale să fie clare și de rezoluție ridicată. Dacă pozele îți aparțin, poți pune și logo-ul companiei pe ele.
-
Postezi prea mult text
Nimeni nu o să stea să citească întreaga ta descriere de pe Facebook dacă aceasta depășește câteva rânduri. Fiind rețele de socializare, oamenii preferă interacțiunea în detrimentul textelor lungi. Dacă ai ceva mai mult de spus, trimite-ți clienții pe pagina de blog și acolo dă-le toate detaliile și informațiile de care au nevoie să fie la curent cu produsele sau serviciile tale.
-
Nu citezi surse
Dacă tot vorbim de poze, există posibilitatea să trebuiască să iei o poză de pe internet. Niciodată să nu pui o poză luată din alte părți fără să citezi sursa. Asta se face astfel: Foto:shortlink
-
Distribui lucruri care îți plac ție ca persoană
Mulți administratori de pagini de Facebook fac greșeala de a da like la anumite postări ale prietenilor sau a altor companii cu pagina de business sau dau distribuire cu pagina de business la postări pe care le găsesc interesante din punct lor de vedere, ca persoane. Tu, ca pagină de business, trebuie să menții o imagine curată, iar asocierile între tine și alte firme se face doar pe bază de parteneriat. Iar aprecierile tale personale nu trebuie să se reflecte pe pagina pe care o administrezi.
-
Nu ai un profil complet
Care este numărul de telefon pentru contact? Pagină web ai? Dar o adresă unde putem vizita firma ta? Nu uita să le treci în secțiunea de informații a paginii de business, pentru ca potențialii și actualii clienți să poată lua legătura cu tine. De asemenea, setează o poză de profil și un cover foto care să reflecte business-ul tău, dar și o scurtă descriere.
-
Faci doar vânzare
La un moment dat, fanii se vor plictisi și vor abandona să te mai urmărească pentru că s-au săturat de toate promoțiile și vânzările pe care vrei să le faci pe pagina de Facebook. Dacă doar asta postezi, ar trebui să schimbi un pic strategia. Este recomandat să ai și postări mai umane, care să reflecte faptul că îți pasă de clienții tăi și nu doar vrei să faci profit pe spatele lor.
-
Postezi doar un singur fel de mesaje
Doar texte? Doar poze? Doar link-uri? Te regăsești într-una dintre aceste categorii? Dacă da, ar fi indicat să îți faci o planificare. Știu că de multe ori nici nu mai știi ce să postezi și atunci cazi în capcana doar unui anumit tip de mesaj, dar pentru asta poți face un lucru simplu: să îți faci o planificare măcar pe o perioadă de o lună în care să îți treci tot ce vrei să postezi pe Facebook (poze, texte, link-uri). Astfel vei vedea dacă se repetă foarte mult un anumit tip de mesaj și unde ar mai trebui să faci ajustări.
-
Pagina de Facebook este făcută doar pentru că este la modă
Asta se vede din prima clipă. Ce înseamnă asta? Înseamnă că pagina ta de Facebook nu face nimic, nu vrea să comunice cu fanii, doar există pentru că ai auzit că e la modă. Sunt foarte multe astfel de pagini, unde mai vezi din când în când niște poze, fără mesaje, fără link-uri, fără interacțiune.
Dacă nu investești timp mai ales să crești și în mediul online, acolo unde majoritatea clienților și potențialilor tăi clienți își petrec cea mai mare parte, o să ai numai de pierdut. Menține o legătură constantă cu ei și vei vedea că și afacerea ta va merge mai bine.
-
Nu postezi în timp real
Dacă apar noutăți în domeniul în care activezi, trebuie să fii la curent cu toate acestea. Odată ce afli ceva, e important să dai mai departe comunității tale. Dacă concurenții ți-o iau înainte, clienți vor aprecia mai mult informația lor, dat fiind faptul că a fost distribuită cu aceștia în timp real, astfel riști să îi pierzi.
-
Distribui doar ce postează ceilalți
Pagina ta este plină de postări ale altora și contribuția ta este zero? Atunci clar nu este ceva ce comunitatea ta își dorește să vadă. Crează conținut propriu și unic, care să reflecte domeniul de activitate în care activezi.
-
Nu monitorizezi constant rezultatele
Care sunt rezultatele ultimelor postări create? Dacă nu ai un răspuns la această întrebare, e timpul să măsori fiecare rezultat, ca să ajungi acolo unde îți dorești. Practic, fiecare postare are un scop pentru care o distribui în mediul online, motiv pentru care trebuie să verifici dacă postarea de azi a ajuns acolo unde ți-ai propus încă de la început.