Sursă foto: dreamstime.com

10 motive pentru care să fii prezent pe Facebook

În România, Facebook este utilizat de peste 8 milioane de români. Aproape jumătate din populația tării are un cont pe celebra rețea de socializare, iar ăsta este unul dintre cele mai importante motive pentru care business-ul tău ar trebui să aibă o pagină activă, prin care să ții legătura cu utilizatorii. Iar dacă nici asta nu te convinge, îți mai oferim 10 motive pentru care să fii prezent pe Facebook.

  1. Expunere către potențiali clienți

Cu siguranță ai deja o bază de clienți fideli care fac cumpărături de la tine sau folosesc serviciile oferite de compania ta. Dar de ce să nu ai și clienți noi care nu au auzit de tine sau care din anumite motive nu au apelat la tine? Facebook-ul este o modalitate ușoară prin care să ajungi la utilizatori noi, care ar putea beneficia de serviciile tale și care să îți crească veniturile.

  1. Costuri de marketing reduse

Nu spun că Facebook-ul nu costă nimic, însă setarea unei pagini de business nu costă nimic, la fel cum nici postarea anumitor poze sau linkuri. Trebuie să investești într-o poză de profil și un cover foto profesionist, făcute de un designer, și o persoană care se pricepe la comunicare online. Dacă vrei să faci tu toate acestea, asigură-te că cunoști cum funcționează Facebook-ul și cum se face comunicarea pe rețele de socializare. Costurile până acum sunt aproape de 0, acestea ridicându-se doar în momentul în care începi să plătești pentru publicitate pe platformă, și și atunci o să fie mai ieftin decât publicitatea tradițională.

  1. Comunicare către un public targetat

Chiar dacă pe Facebook în România sunt 8 milioane de utilizatori, nu toți vor da Like la pagina ta, și nici nu este un avantaj numărul mare de like-uri. Ca să ai rezultate bune în online, trebuie să te adresezi acelor persoane care sunt interesate de business-ul tău și care pot fi clasificate drept potențiali clienți.

  1. Date statistice în timp real

Facebook Insight este o unealtă extrem de eficientă pentru orice marketer și business. Acesta îți oferă date statistice despre persoanele care ți-au dat like, date demografice, evoluția paginii, interacțiunea pe pagină, impactul postărilor, vizite și multe alte date interesante. Folosește-le în avantajul tău.

  1. Trafic direcționat către site

Scopul Facebook-ului pentru business-uri nu este numai de a distra publicul, ci de a atrage trafic spre site, implicit creșterea vânzărilor. Folosește acest canal de comunicare eficient și atrage atenția către tine într-un mod natural. Dar pentru a trimite utilizatorii către site-ul tău, trebuie să ai o strategie bine gândită, care să îmbine scopurile inițiale.

  1. Umanizarea companiei

Rețelele sociale au un scop bine definit: de a socializa. Nu uita că nu tot ceea ce faci pe Facebook trebuie să genereze vânzări. Acestea vor veni natural dacă fanii tăi prind încredere în tine și văd în tine un răspuns la nevoile lor. Iar pentru a crește o relație trebuie să le faci cunoscut business-ul tău și în spatele ecranului. Vorbește cu ei, interacționează prin posturi, răspunde la mesaje și pune poze cu echipa și activitățile pe care le faceți. Arată-le că îți pasă de ei.

  1. Creșterea comunității și a interacțiunii

O comunitate este mai puternică împreună, iar o comunitate loială poate să îți facă o promovare pe care nu o poți cumpăra cu bani. Interacționează constant, organizează concursuri, cere păreri, activează secțiunea de review-uri, oferă diferite stimulente, pune întrebări și furnizează informații care sunt relevante publicului tău țintă.

  1. SEO

Facebook-ul poate fi o modalitate bună să îți crești prezența pe motoarele de căutare. Vei vedea că dacă cauți anumite business-uri pe Google, printre primele rezultate vei găsi și pagina lor de Facebook. Odată intrați aici, le va fi ușor clienților și potențialilor tăi clienți să citească păreri, să vadă informații utile despre compania ta și să acceseze site-ul.

  1. Competitori

Cu siguranță, majoritatea dintre competitorii tăi au o pagină de Facebook. Nu zic să îi spionezi toată ziua ce fac și cum fac, dar poți oricând să le analizezi pagina, să vezi ce fac mai bine ca tine și cum poți tu deveni mai bun ca ei.

  1. Brand awareness

Un lucru important pe care nu trebuie să îl uiți este că fanii tău, adică cei care au dat like paginii tale, au prieteni, unii sute, alții mii. Posturile tale pot ajunge la mii de oameni dacă utilizatorii interacționează pe pagină, dau share, fac comentarii sau apasă butonul de Like. Astfel că, creează posturi interesante și comunică informații de interes pentru a putea fi distribuite.

Motive sunt mult mai multe, dar astea sunt printre cele mai importante. Nu lăsa ca un canal de comunicare atâta de eficient să îți scape printre degete.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.