Raportându-ne la job-urile viitorului, putem lua în calcul și cel de influencer. Cunoscuți încă din vremurile de demult ca specialiștii din domeniu, influencerii sunt acele persoane care au ceva de spus, creatorii de conținut calitativ și relevant pentru publicul căruia se adresează.
Când cresc mare, vreau să mă fac influencer!
Există companii care caută influenceri? Evident!
Oamenii petrec tot mai mult timp în lumea virtuală, fiind conectați fără întrerupere la rețelele de socializare. Majoritatea timpului îl folosesc pentru a socializa cu ceilalți, pentru entertainment și pentru informare. Acesta e segmentul în care influencerul își pune în valoare skill-urile.
Jobul său presupune promovarea produselor sau serviciilor unei companii în rândul urmăritorilor cu scopul de a-i influența să devină clienți. De cele mai multe ori aceștia utilizează de canale precum Facebook, Instagram, blogul personal sau canalul de Youtube. Influencerii întăresc credibilitatea urmăritorilor prin testarea produselor și crearea recenziilor pentru ele.
Sunt mare, pot să fiu influencer?
Pentru a fi considerat un reper de informare de către companii și pentru ca ele să te aleagă în detrimentul sutelor de influenceri care există pe piață, trebuie să îndeplinești câteva criterii relevante:
- Să fii cel puțin micro-influencer: adică să ai un număr minim de 1.000 urmăritori pe Facebook sau Instagram. Deținerea un blog sau un canal de Youtube reprezintă un avantaj.
- Să ai o activitate crescută pe rețelele de socializare: e important să comunici constant cu publicul tău pentru ca aceștia să nu plece în altă parte, unde pot obține mai multe informații.
- Să te remarci prin calitatea și relevanța conținutului pe care îl împărtășești urmăritorilor tăi. Spune-ți părerea și oferă argumente. Fii unic, ajută-i atât pe urmăritori cât și pe posibilii parteneri să te aleagă.
- Să te identifici cu produsele sau serviciile companiei. Nu poți promova un produs în care nu crezi sau pe care nu îți dorești să-l încerci. Fii sincer cu tine însăți. Doar așa vei determina publicul să creadă în tine și în produsele pe care le promovezi.
I can do it!
Înainte de a porni pe acest drum, nu uita că o companie are așteptări mari de la ceea ce faci. Printre cele mai importante se numără:
- Oferirea unei vizibilități ridicate în mediul online: povestește pe contul tău personal despre brandul promovat, îndrumă-ți publicul să viziteze paginile din social media ale acestuia și chiar să le ofere votul de încredere (like).
- Conversii, conversii și iar conversii: până la urmă acesta este unul dintre principalele obiective, nu? Ca urmăritorii să achiziționeze produsele și serviciile pe care le promovezi.
- Obținerea unui public nou. Dacă până acum compania s-a adresat unui anumit public țintă și vrea să își lărgească targetul, e șansa ta. Dacă tu crezi în produsele pe care le promovezi, convinge și alte persoane să le încerce.
Salut, sunt Larisa și bine-ai venit pe vlogul meu!
Acesta este doar începutul unei cariere de influencer. La toate acestea adaugă răbdare, perseverență, unicitate și acel factor de diferențiere care determină companiile să te aleagă pentru promovarea brandului lor. Poți deveni imaginea produsului preferat.