Noi, la Klain, suntem mândri de toate realizările colegilor noștri. Sărbătorim fiecare reușită și susținem dezvoltarea celor care ajută constant la creșterea agenției. Dar astăzi, vreau să vă aduc la cunoștință reușita Larisei, colega mea de peste 4 ani, o persoană care este într-o continuă specializare, care nu se dă bătută îndiferent de situație și care, pe lângă cursurile de salsa și finalizarea cu calificativul Magna cum Laude a doctoratului, a scris o carte despre unul dintre cele mai noi trenduri în marketing: influencer marketing.
Așadar, cu ocazia lansarii cărții ei, Influencer marketing: Perspectiva utilizatorilor si a experților, i-am pus câteva întrebări pentru a afla care cum a luat naștere idea cărții și care sunt planurile ei de viitor.
Larisa, ești colega noastră de peste 4 ani, spune-ne un pic despre cum ai ajuns la noi.
Încă din liceu, visul meu era să lucrez într-o agenție de marketing. Mi-am păstrat scopul și pe perioada facultății, aplicând la diverse stagii de practică și internship ca să dobândesc mai multe cunoștințe. Când am ajuns în Klain, aveam deja 2 ani ca experiență de angajat și zeci de ore de voluntariat în spate.
De la primul interviu am simțit că aici e locul unde pot să cresc și să mă dezvolt din punct de vedere personal și profesional. Pe scurt, a fost despre 2 interviuri și 4 luni de așteptare, dar care au meritat.
Când ți-ai dat seama că marketingul este domeniul în care vrei să îți dezvolți cariera?
Primul contact cu marketingul a fost în timpul liceului, fiind la un profil economic. Atunci am știut că e domeniul care mă pasionează. Dorința de a-mi dezvolta o carieră în domeniu a venit odată cu dobândirea cunoștințelor. Cu fiecare curs finalizat sau informație nou asimilată, mă simțeam mai aproape de „jobul visurilor mele”. Personal, mă consider norocoasă că fac ceea ce îmi place și că o fac de la începutul carierei mele.
Marketingul online este un domeniu vast. Cum de ai ales să faci teza de doctorat și cartea despre influencer marketing?
Ideea de a redacta o teză de doctorat pe domeniul influencer marketing a înflorit la sugestia doamnei profesor Delia Balaban. Dânsa a fost cea care m-a întrebat ce părere am despre domeniu, iar eu am început să caut. Ulterior, interesul a crescut odată ce descopeream faptul că nu existau foarte multe studii în domeniu, fiind o oportunitate pentru mine și teza mea de doctorat.
Primul an a presupus mult research, pentru a concretiza direcția exactă a doctoratului. Ulterior atenția mi s-a îndreptat specific spre importanța marcării conținutului sponsorizat.
Cartea este o reprezentare a tezei de doctorat, prezentată într-un mod accesibil pentru publicul țintă.
Pentru cine încă nu a apucat să îți citească cartea, spune-ne care sunt 3 idei principale pe care toată lumea ar trebui să le rețină?
- Consumatorii apreciază marcarea conținutului sponsorizat, iar marcarea acestuia în limba maternă sporește gradul de recunoaștere a acesteia;
- Specialiștii din domeniul influencer marketing văd marcarea ca pe un gest de transparență din partea influencerului pentru comunitatea creată;
- Tot specialiștii sunt cei care văd componenta de influencer marketing ca un răspuns la nevoile pieței, fiind considerat un instrument valid ce poate fi folosit în campaniile strategice.
Pentru cei care fac confuzie între influencer și influencer marketing, cum le explici diferențele?
E foarte simplu. Influencerii sunt liderii de opinie pe care îi urmărim în mediul online și nu numai. Influencer marketing este modul prin care brandurile își pot promova produsele și serviciile prin intermediul influencerilor.
Care sunt principalele beneficii pe care un brand le obține în urma unei colaborări cu un influencer?
Cred că cel mai important beneficiu se referă la vizibilitatea mare pe care o oferă, promovându-l în comunitatea din online. Brandurile au de câștigat în acest caz, deoarece cu oferte mici și bugete relativ mai scăzute (comparativ cu mediile tradiționale de promovare), ajung la publicul țintă vizat într-un timp foarte scurt.
Apoi mai e partea de asociere a brandului cu influencerii și transferul de credibilitate dintre aceștia. Cu o strategie solidă în spate și obiective clar definite, campaniile cu influencerii sunt una dintre cele mai bune alegeri.
Fără să faci spoilere 😊 care este concluzia ta personală despre domeniul influencingului din România?
Consider că este un domeniu care oferă posibilitate de dezvoltare atât brandurilor, cât și influencerilor și consumatorilor. Dar, cu toate acestea, cred că ar fi necesar existența unor reguli mai riguroase în ceea ce privește marcarea conținutului sponsorizat de către influenceri. Este important să existe această marcare, deoarece ea contribuie la creșterea gradului de alfabetizare publicitară și a respectării eticii în publicitate.
Cât de mult te-a ajutat experiența din Klain în realizarea cărții?
Am ales să merg nișat în cadrul tezei de doctorat pe studierea importanței marcării conținutului sponsorizat, tocmai pentru că era unul dintre task-urile mele din cadrul Klain: campanii PPC. Chiar dacă legătura nu este directă, toate au în spate un proces ce trebuie urmat și realizat pas cu pas pentru optimizarea rezultatelor.
În plus, lucrul într-o agenție de marketing digitală mi-a oferit oportunitatea de a cunoaște experți din domeniu și a crea legături, care ulterior mi-au fost folositoare în realizarea studiului empiric.
De când putem găsi cartea în libării?
Cartea se poate achiziționa deja de la editura Triton.
What’s next pentru tine?
Îmi doresc să nu mă opresc aici și să aprofundez mai mult domeniul de influencer marketing. Vreau ca în studiile viitoare pe care le voi desfășura să iau în calcul și perspectiva influencerilor și să vedem ce părere au ei despre marcarea conținutului sponsorizat.
Larisa, toată echipa Klain îți dorește mult succes în carieră și la cât mai multe studii/cărți publicate.