conținut video
Sursă foto: freepik.com

Importanța conținutului video în comunicarea din social media

Lights, camera, social media!

Digitalizarea devine regulă iar felul în care consumăm conținutul de pe platformele de socializare se află în continuă fluctuație. Odată cu apariția acestor noi schimbări, este vital să ținem pasul și să ne adaptăm vremurilor și tendințelor, iar asta include și conținutul video.

Sursa: GIPHY

Constant prezentă în viața de zi de zi, sfera video s-a metamorfozat de-a lungul timpului pentru a capta atenția publicului țintă sub numeroase forme – de la reclame la televizor, mai apoi pe platformele de socializare precum Facebook și în prezent devenind chiar nucleul către care toată lumea gravitează, reprezentat perfect de ascensiunea platformei TikTok. Conținutul video este considerat acum a fi o parte esențială a numeroaselor tactici de marketing ce sunt orientate fie către un public mai tânăr, către anumite comunități specifice și orice altceva între.

 

Acoperind cu ușurință și eficiență o arie întreagă de potențiali consumatori, acest tip de conținut se focusează pe captarea atenției publicului dorit în cel mai eficient și rapid mod posibil. Conform unor studii, 95% din segmentul B2B consideră conținutul video a fi cel mai impact atunci când vine vorba de o achiziție, precum și de promovarea unui serviciu sau a unui produs. Modelând conținutul după ideile și obiectivele setate, oportunitatea de a explora și de a lăsa o impresie memorabilă crește semnificativ atunci când utilizăm la potențialul său maxim conținutul video.

 

Captând atenția publicului pentru e perioadă îndelungată de timp, acest tip de conținut poate crește rata de conversie cu până la 80%. Combinând și utilizând auzul, văzul și mișcarea simultan, conținutul video este mult mai ușor de procesat și are șanse mult mai mari să atragă atenția privitorilor, astfel dovedindu-și utilitatea în marketing încă de la o primă privire.

 

Prin intermediul acestuia, gradul de awareness crește exponențial și mesajele pe care dorim să le transmitem mai departe capătă mai multă relevanță și devin mult mai memorabile. Video-urile ne oferă șansa unică de a ambala informația și a ne ghida către misiunea dorită, utilizând o altfel de narativă ce va rezona cu publicul țintă într-un mod mult mai diferit față de un simplu text. Acompaniat de un fir narativ captivant și de un mesaj puternic, un video este mult mai probabil să rămână în mintea consumatorilor, aceștia urmând mai apoi să asocieze ceea ce au vizualizat cu brandul. Astfel, conținutul video ne menține relevanți și ne permite să ne setăm identitatea cu ușurință. Adăugarea unui logo reprezentativ, a unui intro sau outro specific sau chiar crearea unui jingle special vor clădi pas cu pas fidelitate față de brand și vor ajuta ca acesta să devină recognoscibil. De asemenea, un titlu și o descriere potrivită sunt recomandate și indicate, pentru a ajuta clienții să navigheze cu cât mai puține obstacole către conținutul dorit.

 

Creierului uman îi ia aproximativ 13 milisecunde pentru a identifica o imagine, așadar luați asta în calcul când decideți dacă să optați pentru utilizarea conținutul video. Informațiile pe care dorim să le transmitem găsesc mediumul ideal pentru orice situații prin video-uri, iar zi de zi brandurile de pretutindeni își concentrează promovarea prin această modalitate.

 

Video-urile constituie o modalitate grozavă de a prezenta un produs ce urmează să fie lansat sau povestea din spatele procesului de creație. În urma unui studiu, 73% din consumatori au afirmat faptul că sunt mult mai inclinați să achiziționeze un produs dacă acesta este acompaniat de un video în care acesta este descris și prezentat.

 

Impactul pozitiv pe care acest tip de conținut îl creează aduce de asemenea și mai mult trafic către o pagină specifică spre exemplu, sau către orice altă informație esențială pe care dorim să o prezentăm. Pe această cale, putem să comunicăm cu ușurință cu publicul țintă și chiar să oferim o perspectivă nouă behind the scenes, ce arată realitatea din spatele marketing-ului.

 

Oferind rezultate vizibile și devenind din ce în ce mai frecvent utilizat, conținutul video devine o cale unică de a interacționa și de a ne prezenta către persoanele dorite, lăsând în urmă un impact vizibil ce se manifestă printr-un engagement și un reach pozitiv ce crește semnificativ.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.