În cadrul paginilor din site-ul tău, conținutul are un rol foarte important. Textele realizate trebuie să fie relevante pentru client și să ofere informații utile. În același timp însă, ele trebuie să fie cursive și concise. Utilizarea excesivă a cuvintelor și frazelor cheie, precum și extinderea lor inutilă, afectează nu doar lizibilitatea acestora, ci și poziția site-ului tău în rezultatele organice.
Altfel spus, Google se „prinde” că tu ai inserat cuvinte doar cu scopul ca acestea să apară în paginile principale ale site-ului, în afara contextului, iar utilizatorii tău nu se „prind” de ceea ce vrei tu să le transmiți. Mesajul central, beneficiile oferite și invitația spre acțiune se pierd într-un amalgam de descrieri și keywords introduse forțat.
Dar unde ai putea atunci să introduci aceste cuvinte și fraze cheie? Un răspuns este: în articolele tale de blog. Dacă vrei să mărești vizibilitatea în Google pentru site-ul firmei tale, fără să aloci un buget semnificativ, articolele SEO publicate în site-ul tău reprezintă un început bun.
În acest punct, cel mai probabil, întrebarea pe care ți-o pui este: cum realizez un astfel de articol? Răspunsul pe care ți l-am oferi noi ar fi: lasă-l în mâna specialiștilor. Dar dacă ai încredere în capacitățile tale sau a angajaților tăi de a redacta un articol care să fie relevant atât pentru clienții tăi, cât și pentru motoarele de căutare, atunci te sfătuim să te ghidezi după următoarele reguli.
Reguli de realizare a unui articol SEO în blog
1. Construiește un plan de content
Rezultatele acțiunilor SEO, indiferent de tipologia lor, se văd pe termen lung. Nu te aștepta ca după publicarea unui articol să sari pe locul 1 în Google, iar site-ul tău să fie asaltat de clienți care de abia așteaptă să cumpere produsele sau serviciile tale. Acest mecanism, împreună cu o scurtă introducere în SEO, este explicat tot în blogul nostru.
Astfel, nu e suficient să realizezi un singur articol. Trebuie să publici continuu și constant. Iar pentru a asigura această continuitate, îți recomandăm să construiești un plan de content.
2. Alege cu atenție cuvintele cheie
Cu privire la cuvintele cheie utilizate în cadrul articolelor SEO din blog, există multiple recomandări. În continuare, le vom aminti pe cele principale, care influențează puternic succesul unui astfel de conținut.
Înainte de construirea planului de conținut, este necesar să identifici cel puțin 10 keywords, relevante atât pentru Google, cât și pentru cititori. Evită să mergi doar pe numele business-ului tău alături de produsele sau serviciile oferite. Identifică beneficiile, diferențierile și particularitățile tale și utilizează-le ca fraze sau cuvinte cheie în articolele SEO.
Nu încărca un articol cu multe keywords. Alege unul, maxim două cuvinte cheie principale, în funcție de tema și conținutul general. Vrei să atragi atenția utilizatorilor asupra lor și să te asiguri că eviți repetiția acestora în multiple articole realizate.
Nu folosi cuvântul cheie ales mai mult de 3 ori în cadrul articolului. Utilizarea excesivă este „deranjantă” atât pentru cititor, cât și pentru Google. În caz de necesitate, apelează la cuvinte similare sau sinonime. Ce bine că rolul articolului nostru nu este de SEO, altfel și noi am fi încălcat această regulă.
Alege cuvinte cheie relevante și specifice. Un research inițial, utilizând instrumente precum Keyword Planner, te-ar ajuta în selectarea acestora. În lipsa realizării unei investigații detaliate, urmărește ca keyword-urile alese să fie succinte și să exprime serviciile, beneficiile și diferențierile companiei tale.
3. Realizează un titlu atractiv și relevant SEO
Aici explicația este mai simplă, cel puțin în ceea ce privește structura titlului. El trebuie să fie relativ scurt, adică 5-6 cuvinte sau maxim 60 de caractere. Chiar dacă depășești numărul de cuvinte recomandat, asigură-te că el atrage atenția utilizatorului și că conține keyword-ul principal, preferabil în prima sa jumătate.
De ce trebuie să te asigură că ai un titlu atractiv și relevant SEO? În primul rând, în lumea copywriting-ului și a conținutului scris în general, regula de 80/20 este bine cunoscută. Ce înseamnă ea? 80% din utilizatori vor citi doar titlul unui articol, în timp ce doar 20% vor trece mai departe de acesta. Un titlu atractiv te ajută să balansezi acest procent și, mai mult, să îi determini pe cei 20% să citească mai mult decât primul paragraf din articol.
În al doilea rând, un titlu atractiv și relevant SEO este „apreciat” de algoritmii de căutare și, mai mult, oferă o imagine clară asupra conținutului care îl urmează. Respectă aceste direcții nu doar pentru articolele SEO, ci pentru tot contentul din blogul tău, la fel cum am făcut și noi.
4. Stabilește o structură a articolului
Înainte de redactare, este important să stabilești o structură a articolului. De multe ori, ea este mai complexă decât ce am învățat la Română ca o introducere, un cuprins și o încheiere, dar urmează principii similare. Notează punctele principale pe care vrei să le atingi și elementele esențiale pe care trebuie să le incluzi.
Câteva dintre regulile de bază cu referire la structură sunt următoarele. Primul paragraf din articol (introducerea) trebuie să fie relevant, atractiv și reprezentativ. De asemenea, în cele mai multe cazuri, este indicat ca acesta să conțină și cuvântul cheie principal. El determină cititorul să continue lectura sa și, mai mult, el este preluat de cele mai multe ori de către motoarele de căutare.
Pe de altă parte, ultimul paragraf (încheierea) trebuie să conțină un CTA (call-to-action). Astfel, stabilești care sunt pașii următori pentru potențialul tău client și crești șansa ca acesta să realizeze acțiunea dorită.
Mai mult, cursivitatea conținutul și parcurgerea ușoară a sa, atât de utilizatori cât și de motoarele de căutare, poate fi asigurată prin utilizarea titlurilor și subtitlurilor (H1, H2, H3). Uite un exemplu mai jos.
5. Nu fi econom în exprimare
De multe ori e bine să faci economii, dar nu și atunci cât realizezi un articol SEO. Asigură-te că acesta are cel puțin 700 de cuvinte (noi am trecut deja de mult peste acest prag), păstrând în același timp relevanța sa pentru clienții țintă și motoarele de căutare.
Dacă întâmpini dificultăți în redactarea unui număr mare de articole fără a repeta același conținut, atunci te sfătuim să realizezi mai puține, cu un număr mai mare de cuvinte (peste 1000) și care să fie bine documentate. Mergi pe calitate, nu neapărat pe volum.
6. Utilizează imagini în cadrul articolelor
Timpul, răbdarea și interesul utilizatorilor sunt limitate. Doar efortul de a alege accesarea unui articol în detrimentul unui video trebuie apreciat. Astfel, pe lângă un conținut propriu-zis relevant, atenția acestora poate fi menținută prin inserarea unor imagini, elemente grafice, statistici și elemente vizuale care prezintă într-un mod ușor de „digerat” informațiile cheie din textul articolului.
Ideal ar fi ca aceste elemente vizuale să fie personalizate. În lipsa acestora, identifică imagini sau video-uri stock care sunt în ton și temă cu conținutul articolului.
7. Inserează link-uri către alte articole
Dacă ai respectat primul punct și ai creat un plan de content, atunci vei putea să legi articolele între ele prin link-uri inserate pe cuvintele cheie din conținutul lor. În acest fel, vei crea o continuitate a temelor și a mesajelor și vei putea crește și numărul de accesări. Dacă te-ai întors la primul punct pentru o recitire, poate ai observat că am făcut și noi acest lucru.
Nu e obligatoriu însă ca link-urile să trimită spre alte articole de blog, ci ele pot duce și către alte pagini ale site-ului sau către pagini din afara sa, precum studii, rapoarte, statistici sau alte resurse utilizate în redactare.
Acestea reprezintă 7 reguli de bază pentru redactarea unui articol SEO în blogul tău. Desigur, acestea nu sunt singurele care caracterizează un articol SEO eficient și de calitate. Cu toate acestea, respectarea lor contribuie la creșterea semnificativă a eficacității sale și, implicit, la creșterea pe termen lung a brandului tău în rezultatele organice.
Dacă simpla redactare a unor articole de blog nu satisface nevoile tale în online, contactează-ne pentru a dezvolta împreună un plan SEO detaliat sau o strategie completă de marketing. Astfel poți pune în aplicare mecanismele care îți vor aduce succesul în mediul digital.