15 lucruri despre marketingul online de la agenția Klain din Cluj-Napoca

Sursă foto: freepik.com

Când vine vorba de marketingul online, noutățile apar de la o zi la alta. Ca marketer, este de datoria ta să fii la curent cu acestea și să le aplici pentru a obține rezultatele dorite. Echipa Klain din Cluj-Napoca este formată din specialiști pentru fiecare serviciu în parte, obiectivul nostru fiind generarea de business pentru client.

Valentin Bolboacă, managerul Klain, explică în detaliu acest aspect: „Ca agenție de marketing, scopul nostru este să generăm rezultate pentru clienți pe baza obiectivelor definite alături de ei la începutul colaborării. Antreprenorii cu care ne întâlnim știu că marketingul online a devenit un element indispensabil în succesul unei companii și că acesta este unul dintre cele mai importante servicii pentru care ei optează. Bugetele alocate în această direcție sunt în trend ascendent de la un an la altul, iar provocările sunt tot mai mari pentru noi, dar în fiecare caz le acceptăm cu determinare.”.

Pe baza unei experiențe de peste 15 ani și numeroase proiecte reușite, agenția Klain ne prezintă 15 lucruri despre marketingul online, direct din „spatele cortinei”.

 

  1. În marketing avem nevoie de analiză

Una dintre cele mai importante etape ale marketingului online este analiza, deoarece ea stă la baza a tot ce urmează în partea de strategie și implementare. Scopul ei este de a defini „prezentul” companiei din punct de vedere online și a poziționării sale în piață. În colaborarea cu o agenție, se face o analiză complexă a pieței, precum și a clientului, concurenților și publicului țintă. Ulterior, tot ceea ce a realizat afacerea de-a lungul timpului este explorat din perspectiva specialiștilor, iar aceasta devine imaginea de ansamblu pe baza căreia se cristalizează strategiile.

  1. Generarea rezultatelor nu poate avea loc fără o strategie

 

Sursă foto: freepik.com

Analiza de marketing servește și ca instrument pentru configurarea strategiei. Etapele strategice se bazează în totalitate pe rezultatele identificate în pasul anterior, iar atingerea obiectivelor se face doar dacă analiza este luată în calcul. Elaborarea strategiei este un proces necesar, care trebuie făcut clar și atent pentru a determina succesul și generarea de business.

  1. Branding sau cum te știe publicul în online

„Care este percepția oamenilor despre noi?” este o întrebare de bază la care companiile trebuie să răspundă prin acțiuni susținute de branding.

Care sunt elementele prin care te recunoaște publicul tău țintă? Fie că vorbim de nume, logo, site, culori reprezentative, slogan – toate acestea creează brandul companiei. E important ca o imagine unică să existe încă de la începutul înființării firmei, însă nu e niciodată târziu să pornești procesul de branding. Acest lucru asigură că nu ești doar un alt business în domeniul tău, ci că te poziționezi ca un adevărat reper.

Un avantaj pe care îl oferă Klain este sprijinul semnificativ în această direcție pentru clienți. Agenția poate intermedia inclusiv procesul de înregistrare marcă, logo și alte elemente, cu ajutorul partenerilor.

  1. Site sau cum să ai un magazin deschis non-stop

Din ipostaza de consumatori, ne surâde ideea de a fi la un simplu click distanță de soluțiile nevoilor noastre. Astfel, orice business are numai de câștigat atunci când folosește internetul în favoarea lui: să fie acolo unde (și oricând) îl caută potențialul clientul.

În acest sens, site-ul este o formă de a avea businessul deschis non-stop, el fiind accesibil pentru client în orice moment. Accesarea unui site este o experiență care determină mai multe procese necesare pentru vânzare: informarea, cunoașterea companiei, selectarea serviciilor sau a produselor, contactul propriu-zis și închiderea vânzării.

  1. Toți marketerii spun povești

În esență, marketingul este procesul de a genera business prin utilizarea inteligentă a unui fenomen uman important: comunicarea. Un business poate să ofere cele mai bune soluții, dar dacă povestea lui nu este spusă frumos, adaptată personalității lui și îndreptată către cei care contează, el nu va avea succes în piață. Mesaje care să convingă, aplicate în cadrul unor strategii de promovare bine-gândite, fac diferența între concurenți. Astfel, content marketingul și copy-ul sunt cele mai frecvente și eficiente acțiuni întâlnite în acest domeniu.

  1. În marketing ai nevoie de hărți

 

Sursă foto: freepik.com

Pentru a ajunge unde îți dorești, trebuie să ai o „hartă” a procesului pe care urmează să-l întreprinzi. Planul de comunicare, precum și cel editorial, de content și al campaniilor PPC sunt doar câteva exemple de hărți care trebuie urmate pas cu pas, astfel încât destinația, adică rezultatele reale de business, să fie atinsă. Planul trebuie făcut atât pe termen scurt, spre exemplu pentru 1-2 luni, cât și pe termen mediu și lung, pentru o aplicare cât mai bună a întregii strategii de marketing.

  1. Fii activ pe social media

De multe ori, antreprenorii nu sunt convinși că prezența lor pe Social Media ar fi relevantă. Însă, recomandarea venită de la specialiști este de a fi activ, ca business, acolo unde se găsește publicul tău, adică în acele platforme unde oamenii petrec mult timp. Este astfel importantă luarea în considerare a audienței: dacă te adresezi tinerilor, targetarea este spre TikTok, iar dacă vorbim despre un segment mai matur, ne adresăm prin Facebook. Acțiunile trebuie realizate în funcție de public și de sprijinul pe care marketerii îl pot da în această zonă de specializare.

  1. Adaptează-ți conținutul vizual

Într-o lume aflată în continuă schimbare, contentul creat trebuie adaptat la timpul actual, dar și la platforma de comunicare aleasă. În prezent, cele mai apreciate postări de către potențialii consumatori sunt de tip video (video-uri scurte, reels), urmate de imagini și ulterior de text. Cu toate acestea, există cazuri în care situația stă altfel, în funcție de specificul business-ului sau al comunității, însă aspectul vizual primează.

  1. Clientul este la un „telefon” distanță

 

Sursă foto: freepik.com

Majoritatea consumatorilor sunt la un telefon distanță, însă nu ne referim aici la apeluri sau mesaje, ci la faptul că oamenii accesează internetul preponderent printr-un dispozitiv mobil. Ce înseamnă acest lucru pentru marketing? Faptul că orice tip de content pregătești, el trebuie să fie mobile friendly. Unul dintre cele mai importante aspecte este chiar site-ul, care de multe ori e gândit pentru varianta desktop, cea mobile fiind neglijată. Acest lucru reprezintă un mare dezavantaj, fiind necesar a prioritiza adaptarea la mobile.

  1. Consultanța de marketing este un serviciu util

Tot Valentin Bolboacă ne oferă o explicație a acestui aspect: „Ne întâlnim adesea cu cereri strict pentru serviciul de consultanță de marketing. Sunt companii care vin spre noi și au departamente interne de marketing, însă au nevoie de perspective noi, proaspete, venite de la specialiști. Deseori brandurile aleg să colaboreze punctual cu freelanceri sau agenții pentru diferite servicii, pentru a externaliza procesul. Avem clienți pe care-i îndrumăm în acest proces, iar partea de implementare o realizează ei, chiar dacă nu sunt specialiști, însă fac o treabă bună pentru că respectă procesele din spate și indicațiile venite de la noi.”.

  1. PPC generează rezultate imediate

Campaniile de PPC (Pay-per-click), fie cele din Google Ads, Facebook Ads sau alte platforme, sunt campanii plătite care au scopuri și obiective clar definite. Încă din stadiul de concept, marketerii știu unde vor să ajungă prin implementarea lor, cui se adresează și care este bugetul investit. Sunt acele campanii unde rezultatele se văd imediat, iar acest tip de serviciu este foarte popular.

  1. Prezența pe alte site-uri este valoroasă

În lumea complexă a internetului, este important ca prezența businessului să fie simțită și în afara site-ului propriu. Mențiunile și trimiterile care vin din partea altor site-uri și platforme cresc popularitatea brandului tău. Aici intervine SEO-ul (Search Engine Optimization), care ajută la creșterea relevanței site-ului în motoarele de căutare și îi atribuie o credibilitate mai mare, poziționându-l în primele poziții în rezultatele căutărilor organice.

  1. Analiza datelor și măsurarea rezultatelor nu trebuie neglijate

La finalul unui interval de timp stabilit sau a unei etape strategice, clienții primesc din partea agenției rapoarte ale acțiunilor realizate. Dacă implementarea nu este analizată și transformată în date și statistici, deciziile viitoare vor avea de suferit. Strategia nu este doar un proces prospectiv, ci se bazează pe privirea retrospectivă și analitică pe care specialiștii o practică. Scopul interpretării este optimizarea, iar acesta este singura cale către atingerea obiectivelor.

  1. Influencer marketing

 

Sursă foto: freepik.com

Ca fenomen relativ recent, cunoștințele despre influencer marketing sunt uneori limitate. Adesea apar întrebări despre ce este un influencer și cu ce ne poate ajuta în marketing.

Influencerii sunt creatori de conținut, persoane publice care sunt populare într-un anumit domeniu. Prin activitatea lor online, în jurul lor s-a format o comunitate numeroasă de oameni, cei care sunt interesați sau se simt inspirați de activitatea lor. Pentru agențiile de marketing și publicitate, aceștia pot reprezenta o resursă valoroasă. Ei pot intermedia procesul de achiziție prin aducerea în fața potențialilor consumatori a produselor și serviciilor, cu ajutorul prezentărilor realizate în stilul lor și pentru audiența specifică.

„La nivel național, există un interes tot mai mare din partea companiilor privind implementarea campaniilor de influencer marketing. În această direcție, companiile alocă bugete deloc neglijabile pentru astfel de acțiuni, aflate într-o creștere semnificativă față de anii trecuți. Cel mai important aspect în tot procesul nu este simpla contactare a unui influencer cu o comunitate mare, ci alegerea celui mai potrivit pentru campanie, a unuia care să fie autentic și să își pună amprenta personală asupra conținutului realizat, care să fie responsabil în online și să aibă o comunitate frumoasă de urmăritori.”, explică Larisa Mureșan, Account Manager în cadrul agenției Klain.

  1. Email marketing

Chiar dacă pare cea mai învechită formă de comunicare, iar reticențele antreprenorilor sunt încă prezente când vine vorba de email marketing, realitatea este diferită. Email marketingul este una dintre cele mai rentabile strategii. Ca business, poți să livrezi informații relevante printr-un newsletter și să închei vânzări prin emailuri comerciale trimise către baza de contacte care a ales în mod voluntar să primească mesaje de la tine. Oricât de old school pare, email marketingul dă rezultate.

 

Marketingul online este domeniul în care ne specializăm ca agenție. De 15 ani, am întreprins proiecte reușite în care procesul muncii este unul structurat, clar etapizat, optimizat constant, generând astfel rezultate reale. Dacă vrei să faci și tu pasul către online, contactează-ne și află mai multe despre serviciile pe care le oferim.

Etichete

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Construiește-ți o prezență activă în online.
Descarcă ghidul de bune practici pe Facebook pentru antreprenori și poziționează-te ca un expert.